Aile içi şiddet, çevreye karşı kötü davranışlar ve fiziksel engele karşı farkındalık yaratan güzel bir kitap Islahat. Okuduğunuz her sayfada bir çok konuyu düşünmeye ve empati yapmaya başlıyorsunuz. Yazar, olumsuz olanı bile altında yatan sebeblerle işlemiş sayfalara. Mesela kitapta herkese kötü davranan serseri diye tabir edeceğimiz biri var. Ama onun da geçmişini ve çocukluğunu öğrenince gerçek kişiğiliğinin bu olmadığını anlıyoruz. Bunu başarmak zordur. Kötüyü iyi göstermeyi her kalem başaramaz. Fatoş ile Oktay evleneli altı ay olmuştur. Evlendikten sonra aldığı bir kahvehane Oktay'ı çok değiştirmiştir. Fatoş artık kocasını tanıyamamaktadır. Bir gece yaşananlardan sonra dayanamamış ve kapıyı çekip gitmiştir. Aradan altı yıl geçer. Fatoş bir yerde Oktay bir yerde hayatlarına devam ederler. Tek fark Fatoş'un yanında canından çok sevdiği 5 yaşındaki kızı Çiçek'in olmasıdır. Çiçek doğuştan işitme engelli bir çocuk. Tek dünyası hep yanında olan annesi. Hiç duymasanız ya da konuşamasanız nasıl hayata devam ederdiniz? Empati yapması bile zor değil mi? İletişim şekli işaret diliyken ve çevrenizde bilmeyen çoğunluktaysa nasıl iletişim kuracaksınız. Çiçek, Fatoş ve Oktay bu soruların cevaplarını görmemizi sağlıyor. Öyle bir dünya yaratmış ki yazar, tüm kalbimle öyle bir yer olmasını dilerdim. Böylelikle anlamayanların da anlaması sağlanırdı belki. Keyifli okumalar…
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Herkes zaman zaman kendine açacak yeni, temiz bir sayfa ister. Ancak hayat öyle bir hak tanımaz. Daha önce yazdıklarını silmek gerekir. O zaman da ya iz kalır, ya da sayfa yıpranır.