Abdullah abiyle birlikte 18 farklı ülkeye 22 farklı seyahat gerçekleştirdiğim için kendimi şanslı hissediyorum. Kitap salt gezi yazısı olmaktan uzak, insana dokunan hikayeler içeriyor. Abadullah abinin iç dünyasında gezintiye çıkmak, şahit olduğu hayatların onda bıraktığı etkiyi okumak benim belki de hayatta en çok sevdiğim şey olduğunu iddia ettiğim "insan tanımak" hobime çok güzel bir örnek oldu.
Düşünmek, evden çıkarken TV kumandasını yanına almaktan farksız. Bir ıskalama refleksi. Aylaklık ile şımarıklığın arasına depresyon koyarak hazırladığın leziz bir psikolojik sandviçle beslenirsin. Beyin jimnastiği, paradoksal olarak, entelektüel obeziteye yol açar. Yo, zırvalamıyorum. İyi ki akademisyen filan değilim. Yoksa yeniyetme aptalları tehlikeli hale getirirdim.