Peki o zaman ben neden
Dereceler sokayım koltuğumun altına
Ateşim varsa zaten
Ey gözleri maden
Çünkü aşk bir suçlamadır
Sonuna kadar yaşanmamışsa
Bir bardak birada yeni bir deniz
Ve yağmur
Eski bir denizde yeni bir ada
Yaşanmamışsa
Durup dururken sana seni sevdiğimi söyledim
Sonradan uzun uzun düşüneceğim
Bunun gülünçlüğünü
Ama ayrıldıktan birkaç saat sonra
Unuttum yüzünü
“Olağan”deme sakın ha
Seni yeniden sevmeye hazırım demektir bu
Bu dünyada
Tek başıma
Ben ne soğuk demirciyim ne terzi kalfası
Ne marangoz ne bir gemi tayfası
İstedim olamadım o başka
Yani ne bulut ne gök ne çadır ve ölüm
Ellerimin rengi biraz kırmızı da
Galiba ondan
Caddede sokakta ve hatta sonbaharda
Mayısta ekimde hele ilkbaharda
Pazar günü salı günü ve cuma
Dağlarda kıyılarda
Nerde olursa orda sevgilim
Savaşta ve barışta
Savaşta ve barışta
Denizde ve karada
Her zaman yazılır aşk şiiri