İnsan daima kendinden zayıfını çiğneyip, tepeleyip, üst tabakaya tırmanmak hırs ve çabasındadır. O sahte insanlık adaleti, ahmakları itaat altında tutmak için düzenlenmiştir.
Hey gidi insanlar! Diğer hemcinslerimizde ayıpladığımız, eleştirdiğimiz hallerin birçoğuna kendiliğinden razı oluruz da kendi kendimizi kınamak, paylamak aklımıza gelmez.
İnsanlar bir felakete, bir kedere uğradıkları vakit olanca öfkelerini konumca kendilerinden altta olan zayıflardan çıkarmak, güçleri erdiği mahlukatı o hınç ve hiddetle insafsızca ezmek yaradılışındadırlar.