Yıllar yılları kovaladı, bana çaktırmadan işbirliği yapıp duaları öğreten anneanne ve
babaanneyi kaybettik.
Ben büyüdüm, bir gün bir kitapta Henry Ford'un oğlunun bıraktığı intihar mektubunu
gördüm: "Baba hayal edip de ulaşamadığım hiçbir şey olmadı. Ne varsa önceden
hazırlamışsın. hiçbirinde benim emeğim yok. Mutsuzluktan mahvoldum. Gidiyorum..."
Gözümden şıpır şıpır yaşlar geldi. Anneanneyi o gün anladım. Sonra adım adım fark ettim ki Zorro da neymiş. asıl kahramanlar anneanne ve babaanneymiş. Allah söylemek
istediklerini bu tontonlar aracılığıyla söylemiş bana.
Iyi ki hayal ettiklerinize bedavadan ulaşamıyorsunuz.
Kitabı okuduğunuzda kitabın içinde çokça geçen müslümanların kurtulamadıkları aşağılık duygusu karşısında batının bizden aldıklarıyla büyümesini anlatan Fuat Sezgin'in ve eski alimlerin nasıl insanlar oldugunu ögreniyorsunuz.
Fuat Sezgin ;
27 dil bildiği söylenince mübalağa ediyorsunuz diye alçak gönüllü davranan
Günde 17 saat ders çalışarak çalışmanın nelere kadir olabileceğini gösteren,
Sırf zaman kaybetmemek için öğle arası evden getirdiği bir dilim peynir ve ekmeği 10 dakika da yiyen,
İlim için kimden öğrenildiğini değil ne için öğrenildiğini savunan,
Müslümanların bilime ne kadar kattı sağladığını çalışmalarıyla ortaya çıkarmaya çalışmış bir islam tarihçisi,
Ve daha nice vasıfları kendinde toplayarak gençlere örnek olan çok güzide bir insan.
ALLAH MEKANINI CENNET VE KENDİSİNE RAHMET EYLESİN.