Dedim ki ,
Üstadım bayramda ne keseyim?
Dedi ki,
Önce dedikodu/gıybeti kes
Kul hakkı yemeyi kes
Haram yemeyi kes
Yalan söylemeyi kes
Adam kayırmayı kes
İsrafı kes
Kötülükle irtibatı kes
Bunları kesmedikten sonra ne kesersen kes...
Bir geyik bir otlak bulduğunda bütün grubu oraya davet eder, bir karınca bir yemek gördüğünde bütün koloniyi oraya çağırır. Peki bir insan... Paylaşım söz konusu olduğunda ne yapar?