Büyükada'da çocukluk geçiren, yazarın çocukluk anılarından esinlenerek yazdığı bu kitapta, sevimsiz yaşlı, huysuz bir ihtiyar olan Pasaknaz teyzenin iyi kalpli bir çocuk tarafından sevilip iyi bir insana dönüştürülüşü, ya da şöyle diyebiliriz ki o teyzenin kalbindeki iyiliğin ortaya çıkarılışı konu ediliyor.
Beğenerek zevkle okudum.Güzeldi gerçekten.Çocuklara güzel duygular katacağına inanıyorum.Bazen hiç sevmediğimiz sevimsiz insanların bile aslında sevilmeye ihtiyaçları olduğunu çocuk diliyle anlatıyor.