Selam, kırıcı ama gerçek bir inceleme
1/10
·192 syf.··
2026 23. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 16 Nisan 2026 22:07
Kitap sadece basılıp para kazanılmak için yazılmış gibi. Sanki bir makine yazmış. Yazar sanki altı çizilesi cümle yazmalıyım, umut konusunda kitap yazmalıyım diye kendini şartlandırmış. Güzel bir roman değil de bir ödev metni okuyormuş gibi hissettim. Diyologlar o kadar yapay ve zorlamaydı ki. Hangi insan bütün gününü sanki kişisel gelişim kitabındaymış gibi konuşarak geçirebilir ki? Öykü şu ana kadar okuduğum en sinirbozucu, ve en anlatmaya değer özelliği olmayan bir karakter. Mutsuz olmasına şaşmamalı, kendi mutsuzluğuyla beslenen başkalarının da iyi olmasını istemeyen iyi olabileceklerini düşünmeyen biri. Herkes hakkında olumsuz bir fikri var. Ama başka kimsenin onun hakkında düşünmeye hakkı yok. Çekilmez biri. Kitapta olaylar çok hızlı gerçekleşiyor, sanki yazar bunu da yazmam lazım bu cümleyi kurmam lazım diyerek gelişigüzel yazmış. Kız bir önceki sayfada sevgi nedir bilmiyorum, kimseyi sevmiyorum diyor. Bir sonraki sayfada aşık olup aşkını itiraf etmeye utanıyor. İki günde insanlar tanışıp kanka oluyor ya da aşık oluyor. İki günde bir insan hakkında nasıl fikir sahibi olunabilir? Karakter gelişimi yok. Kitap hiçbir şey tam olmadan bitti, sanki yazası gelmemiş de noktayı koydu. Kitap bana umut, mutluluk aşılanmadı sırf bunlar için yazılmış ama duyguyu vermiyor, yapay. O kadar zorlama ki midem bulandı.
Alıntı
Umut BahçesiDilara Keskin · Ephesus Yayınları · 2023508 okunma
Körler Sağırlar Birbirini Ağırlar
1/10
·368 syf.··
2026 10. kitabı
(Çok uzun oldu ama ayrıntılı olarak anlatmak zorundaydım üzgünüm) Kitapla ilgili güzel olan sadece iki şey var. Biri tasarımında AI kullanılmamış olması, diğeri de ismi. Ancak kitabın içeriğinin ismiyle pek bir alakası yok. Bence. Yani ismi okuduğunuzda karanlık, dram dolu bir kitap okuyacağınızı düşünüyorsunuz – en azından ben öyle düşünmüştüm – ancak kitap, erkek karakterle kadın karakterin atışmalarından ve mafyacılık oynamalarından ibaret. Üstelik aile içi şiddet, kadına şiddet, taciz, tecavüz gibi konulara dikkat çekebilecek bir kitap olacakken bu konuda epey eksik kalmış, hatta bana kalırsa tacizin altını epey boşaltmış. Bu kitap için en iyi şekilde olay örgüsünü takip ederek inceleme yazabilirim diye düşünüyorum, o yüzden öyle ilerleyeceğiz. Tabii bu da spoiler içereceği anlamına geliyor. Kitabı erkek karakter Arden Deniz ve kadın karakter Güneş Ay’ın bakış açısından okuyoruz. Çocukluk dönemlerinden birer bölüm okuyarak başlıyoruz. İkisinin ailesi de yoksul, babaları iğrenç insanlar ve eşlerine de çocuklarına da şiddet gösteriyorlar. Güneş’in annesi onu gayet seviyor ve önemsiyor ancak Arden annesi tarafından pek de önemsenmiyor. Mert isminde küçük bir kardeşi var, annesi asıl onu seviyor. Arden yine de annesini de küçük kardeşini de elinden geldiğince koruyor. Güneş’i de babası borçlarını ödeyemediği için mafya kaçırıyor. Bu mafyadaki adamlardan birinin adı da Mert, ne garip. Sonrasında günümüzden devam ediyoruz. Arden komiser olmuş, Güneş de yine yoksul biri ve barmen olarak çalışıyor. Bunların ikisinin de ortak bir amacı var. Bülent Ali Yaman’ı öldürmek çünkü bu adam Güneş’in sevgilisini, Arden’in de kardeşi Mert’i öldürmüş. Anlamışsınızdır muhtemelen ama söyleyeyim yine de, Güneş’in sevgilisi dediğimiz kişi de Mert. İlerideki bölümlerde öğreniyorduk
Geriye Sadece Karanlık KaldıSelin Solaris · Martı Yayınları · 2026230 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·128 syf.··
2026 23. kitabı
·
28 saatte okudu
·
Okunma: 02 Nisan 2026 19:27
İmpostor olgusu nedir dedikten sonra bu kitabı okuyup hayatınıza impostor kelimesini bu kadar rahat empoze edince bence kitap etkisini göstermiş olacak ki bana öyle oldu. İmpostor'un ingilizce çevirisi sahtekar ancak türkçeyi tam karşılamadığı için impostor şeklinde kullanmayı tercih ediyor. Okudukça daha da netleşiyor storytelden dinledim kendi sesiyle impostor olgusunu kadınların başarılı olduğu zaman kendi emekleriyle değilmiş de sanki ya şansa ya da birileri aracılığıyla olduğu hissiyatı verenler ve bunu yaşayanlar yüzünden böyle bir olgu yaratılmış ve buna impostor olgusu deniliyor bunu kendini kanıtlamış Layd Gaga bile yaşamış oy çokluğuyla kazanmış belediye başkanları da... Kraliçe arı bölümünü de sevdim. Kraliçe arı da özellikle yönetici kadınların kendisinden başka hiçbir kadının yükselmemesinden kaynaklı bir terim olduğundan bahsediyor. Okudukça bunların etrafımızda ne kadar çok olduğunu farkediyoruz. Sindrella kompleksinde de sürekli kurtuluşun aslında erkek bireylere muhtaçlıktan kaynaklandığını bunca yıl bizlere bu empoze edildiğinden bahsedilmiş. Kitabı okudukça hakikaten diyorsunuz. Normalde bu tarz kitaplarda katıldığım noktalar olduğu kadar katılmadığım yerler de olurken Evrim Kuran her dediğine oldukça fazlasıyla katıldım. Çok iyi kanka olurmuşuz bile dedim. Dinlemek çok keyifliydi sohbet eder gibiydi. Youtube da sonrasında bu kitap ile ilgili konuk olduğu programlar var orada da bu kitabı yazma amacından bahsetmiş kendi impostor olgusunu yense de bunu yaşayan oldukça fazla kadının bunu farkedip kendisine değer vermesinden kendisini önemsemesinden kendisini de sevmesi gerektiğinden bahsediyor. Ben çok beğendim. Gerçekten böyle güçlü kadınları gördükçe mutlu oluyorum. Umarım sayımız her geçen gün artar. Evrim Kuran'a kocaman sevgiler. Evrim Kuran
Duygu ve Düşünce
Başarılı Bir Kadın Olduğum İçin Özür DilerimEvrim Kuran · Mundi Yayınları · 2024238 okunma
Puan vermedi
//KİTAP TAVSİYEM "DİDİM KEHANETİ" //ALINTILAR #İnsan, bir zamanlar delicesine aşık olduğu birini, yarım yüz yıl sonra, başka bir bedende aynı sıcaklıkla yeniden tanıyabilir mi? #Bazı hatıralar sessizliğe saklanır... #Bazı sevgiler sesle değil, varlıkla anlatılır... #İnsan, kendini kimliğiyle değil, haliyle anlatmalı... #Hayat, bazen geç kalanlara ikinci bir melodi veriyor... #Özgürlük, sadece çocukken mi vardı? Yetişkinlik dediğimiz şey, farkına bile varmadan içine düştüğümüz bir oyun muydu? #Aşkta fırtına var ama çayımı içip kitabımı okuyabileceğim dinginlik yok... #Zaman bir yük değil, sessizce eşlik eden bir dosttu artık... #Gençlik, başkalarının üstünde tanıdık bir kıyafer gibi... #Bazı çağrılar, kelimeyle gelmez... #Rüyalar bazen sadece geçmişi değil, kaderi de fısıldar... #Rüyalar nedensiz değildir... #Bazen taşlar bildiğimizden fazlasını saklar... #Buralarda rüyalar, sadece uyku süsü değildir... #Ölmeden de gençleşebilir, yeniden doğabilirsin... #Belki de her gün batımı, bir yerlerde gün doğumudur. Yeter ki günü şaşırma... #Yoksa zaman, sadece hafızanın şekil değiştirmiş bir yankısı mı? #Zaman, sadece hafızanın şekil değiştirmiş hali mi yoksa? #Çocukluk bir anı mı, yoksa kaybolan bir vatan mı? #Her adımı, her dönüşü içindeki kararlılığı ateşliyordu... #Mücadeleye hazırım. Zorluk ne olursa olsun, insanlık için doğru olanı yapacağım... #Onu anlamaya çalışmak yorucu, ama ondan vazgeçmek daha da zor... Birgün, kendiyle barışırsa, belki ellerini yine tutarım... #Bir ustanın bilgisi, çırağın kalbinde filizlenir., Gidenin izi, kalanın yolunu çizer. Gözlerin tanımadığı biri geldiğinde, korkma, Çünkü usta, çırakla yeniden tanışır...
Didim KehanetiŞefik Mermer · Elpis Yayınları · 20251 okunma
5/10
·472 syf.··
2025 204. kitabı
·
22 saatte okudu
·
Okunma: 11 Kasım 2025 18:00
Yazarı ilk okuyuşum ve kabul ediyorum kitap kapağına bayıldım ve atladım konuda hoşuma gitti zaten . Fakat dil anlatım iyi olsa bile asla kurtulmayan bazı durumlar ve tutarsızlıklar vardı konu içinde . Lux Miami Kraliçesinin mafya kraliçesi nasıl olmuş bu kadar güçlü pozisyona ulaşmış öğrenemedik . Hatunun şerefsizin önde gideni bir sağ kolu var bu herif Vic kızla zamanında bir yatmışlar falan devamı olmamış kadına diş bilemiş . Her işini batırıp baltalayıp kendi çökmeyi düşünüyor . Bu yüzden gençlik arkadaşı aynı kapa sıçtıkları Roman'ı yardım için çağırıyor adamın lakabı Kin bu arada . Vic kadının her bilgisini Roman'a verip işleri baltalatıyor Roman'da şehre yeni gelmiş yer isteyen mafya rolünde takılıyor . Bunlar daha birbirlerini ilk gördüler karşılıklı buhran geçirdiler takılıp kaldılar öyle böyle değil yani . Şimdi gelelim kitabın neden battığına bence bu noktaya kadar konu falan iyiydi uzun süren çekişmeler sonunda sevgili olma durumları iyiydi . Geçmişlerini öğrendik ki her ikisinin geçmişte felaket ötesiydi cidden . Fakat tam götlerinin dibinde olan haini fark etmemeleri kadının bu kadar güçlü işinde adam gibi bir koruması bile olmaması iki kanka kız arkadaşı olması nedir . Kendilerine Kral ve Kraliçe diyorlar ama iş gerçeğe gelince bir numaraları yok ikisi ayrı şekilde tecavüze uğradı ya şaka gibi yuh yani . Hiç mi gizli adamınız yok casusunuz haberciniz yok malmısınız gerzomusunuz nasıl mafyasınız abicim siz . Bir noktada sevgili oldular cart diye atlama oldu zamanda sonda desen geçmişten adamın eski deli sevgilisi gelip ortalığı bok etti neyse ondan kurtuldular . Yani giriş iyi ortadan sonra dağanıklık kopukluk ve saçmalama oldu . Bu kadar zaaf ile miami mafyası falan olamazsın götünden kan alırlar adamın :P
Volatile ObsessionsDee Garcia · Independently published · 01 okunma
Elvedalar acıtır
5/10
·398 syf.··
2025 101. kitabı
" Maalesef zaman siz üzgün olduğunuzda sizin için durmuyordu. Yaralar kabuk bağlamadan önce onları sarmalaydınız. Kendi başınıza. Etrafınız ne kadar kalabalık olursa olsun o hayatta tekteniz. Acı çekerken sadece bir siz vardiniz. Ama daha fazlasına da gerek var mıydı ki zaten ?" Selam canlar Bugün sizlere yeni bir yazar ve kitabı ile geldim... Nisanur Karabeyin kaleminden #elvedalaracıtır ... Genç kurgu okumayı severmisiniz ? Evett #elvedalaracitir genç kurgu türünde bir kitap... En başta belirteyim kitaptaki konuşmalar, ailelerin rahatlığı, yaşam tarzı hiç bana göre olan hareketler değildi. Ama şimdilerde çevremize baktığımızda bu tarzda çok rahat çocuklar ve aileler görüyoruz. Tabi bu kadar rahatlık iyi midir o ayrı konu tartışılır. Kitap ailenin çocuklar üzerindeki etkisinin ne kadar önemli olduğunu düşündürüyor. Anne Baba mutluysa, evde huzur varsa çocukların psikolojik durumları o kadar iyi olur. Kitapta sevemediğim bir şeyde erkek karakterin sürekli ismi ve soyismi ile birlikte yazılmış olması oldu bence tek ismi yazılsaydı daha samimi olurdu diye düşünüyorum. Neyse gelin biraz konusundan bahsedeyim sizlere... Rüya Romancı... Yaşadığı şehirde popüler olan özel bir okulda liseli kızımız. Okulunda akran zorbalığına uğrayıp sürekli aşağılanır. Buda yetmezmiş gibi aynı zamanda evlerinde de anne ve babasının sürekli tartışmalarına tanık olur. Annesi moda tasarımcısı babası ise mimar olan Rüya maddi açıdan oldukça iyidir. Okulun prestijli olması sebebiyle Rüya tüm zorbalıklara rağmen bu okuldan ayrılmak istemez. Doruk Dora... Rüya ile aynı okulda olan popüler bir gençtir. Nedensiz bir şekilde Rüya'ya nefreti vardır. Doruk ve okuldaki diğer çocuklar birlik olup Rüya 'ya zorbalık yaparlar.
1000k
Elvedalar AcıtırNisanur Karabeyin · Oleksa Yayınevi · 202511 okunma