"Senin için yasak dediler
-Yasaklar çiğnenmek içindir dedim..
Senin için imkansız dediler
Önemli olan ..
İmkansızı başarmak dedim…
Senin için olmaz dediler
– Dünya da olmayacak şey yok dedim…
Senin için zor dediler.
– Kolay olsaydı değeri olmazdı dedim…
Onda bulduğun nedir ki dediler.
Herkeste arayıp bulamadığım dedim…
Senin için o ne dediler.
– Hayattaki gülen yüzüm dedim…
Ona öyle nasıl bağlandın dediler.
– Ben değil o”bağladı” dedim…
Oda Senin gibi sevdimi dediler.
– İşte cevap veremediğim tek şey buydu…
Eğer bunu bilmiyorsan vazgeç dediler.
– ”Vazgececek olsaydım sevmezdim” dedim…"
Can Yücel
"Apansız uyanırsan gecenin bir yerinde
Gözlerin uzun uzun karanlığa dalarsa
Bir sıcaklık duyarsan üşüyen ellerinde
Ve saatler gecikmiş zamanları çalarsa
Bil ki seni düşünüyorum
Bir vapur yanaşırsa rıhtımına bin, açıl
Örtün karanlıkları masmavi denizlerde
Ve dinle kalbimi bak nasıl çarpıyor nasıl
O bütün özlemlerin koyulaştığı yerde
Bil ki seni bekliyorum
Bir sabah gün doğarken aç perdelerini, bak
Sevinçle balkonuna konuyorsa martılar
Kendini tadılmamış derin bir hazza bırak
Dökülsün dudağından en umutlu şarkılar
Bil ki seni istiyorum
Gecelerden bir gece uyanırsan apansız
Uzaklarda elemli, garip bir kuş öterse
Bir ceylan ağlıyorsa dağlarda yapayalnız
Ve bir gün kabrimde bir sarı çiçek biterse
Bil ki seni seviyorum"
Ümit Yaşar Oğuzcan