Sanırım 5 yıl kadar önce almıştım. Zaman zaman başlasam da hiç ilerleyememiştim. Okumaya devam ettikçe aslında baş ucu kitabı olduğunu anladım. Okudukça da ufkumu açtı, dünyaya bakışımı değiştiren bir eser oldu. İçerik olarak tarih kitabı gibi görünse de, Jeoloji, Arkeoloji, Biyoloji, coğrafya gibi bilim dallarının ışığında insan toplulukları arasındaki farklılıkların, eşitsizliklerin nedenlerini sorgulayan bu eser her kütüphaneye lazım . Çünkü 'Coğrafya insanın kaderidir.'
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Bilmiş bilmiş kafayı sallayıp 'geçer' dedikleri Ancak böyleydi. Zaman geçse posası kalırdı. Aşk geçse acısı, sızı geçse yarası, yara geçse kabuğu kalırdı. Hep bir iz kalırdı işte.
Dermansız hastalıktı dünya ağrısı ve 'geçmiş olsun' temennisi, alabildiğine manasızdı.