"Onlarca savaşta bulundum ve hepsinde şehitlik aradım.Bazılarında çok yaklaştım ama olmadı. Vücudumda kılıç, mızrak, ok yarası bulunmayan bir karış yer kalmadı. Fakat görüyorsun ki develer gibi yatagımda ölüyorum... Neden bir savaş meydanında şehit olmak bana nasip olmadı?"
"Çünkü sen savaşta ölemezsin"
"Neden?"
"Şimdiye kadar anlamalıydın ey Halid.Allah Rasulü (s.a.v.) sana Allah'ın Kılıcı demekle aslında senin savaşta ölmeyeceğine de işaret etmiş. Çünkü öldürülseydin, o zaman Allah'ın Kılıcı'nı bir kâfir kırmış olacaktı.Oysa bu mümkün olacak şey değildi."