Tanıdık bir simayma yıllar sonra karşılışmak gibi oldu bizimki. Tanık olduğumuz duygulardan -ki üçüncü bir şahsa asla itibar etmemiştik- dem vurduk. İncili kaftana bürünmeden de güzel güzel olabilirmiş. Onun şiirlerinde Kral çıplaktı ama albenisi vardı.Onun şiirlerinde herkes kral olabiliyordu.Senden benden, bizim dilimizle bahsetti. İyi ki varsın Orhan Veli...
ZİLLİ ŞİİR
Biz memurlar,
Saat dokuzda, saat on ikide, saat beşte,
Biz bizeyizdir caddelerde.
Böyle yazmış yazımızı Ulu Tanrı;
Ya paydos zilini bekleriz,
Ya aybaşını.
İÇİNDE
Denizlerimiz var, güneş içinde;
Ağaçlarımız var, yaprak içinde;
Sabah akşam gider gider geliriz,
Denizlerimizle ağaçlarımız arasında,
Yokluk içinde.