Eğer silaha sarılmak günah ise, savaşı ilk başlatan daha çok günahkardır, çünkü bile isteye saldırmakla kaçınılmaz olarak kendini savunmak iki farklı şeydir.
Yabancı bir ülkenin egemenliğinde olan, ticareti sınırlandırılmış, yasama gücüne ket vurulmuş, prangaya vurulmuş bir ülke asla itibarlı bir konuma gelemez.