Bazen aslında kendi kıymetimizi bizim belirlediğimizi hissedebilmemiz çok zorlaşıyor. Birinin küçük bir tenkidi bile kendimizi yetersiz hissetmemize, kendimizi küçük, kıymetsiz hissetmemize yetiyor. Daha da kötüsü bazen bu yetersizlik hissi bizde yok olma isteği uyandırıyor. Artık tek isteğimiz bu, dünyadan yok olmak. Neden? Çünkü kimse bize değer vermiyor, herkes bize kötü hissettiriyor. Bir de bu hissin yok olması, azalması, bastırılması çok zor...
Ama aslında kendi değerini belirleyen kendini kıymetli yapan yine insanoğluydu.
Bunu bilmek değil de sanırım asıl mesele bu bildiğimizi uygulayabilmek...