Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

100 Pazar Yazısı

Özdemir İnce

100 Pazar Yazısı Gönderileri

100 Pazar Yazısı kitaplarını, 100 Pazar Yazısı sözleri ve alıntılarını, 100 Pazar Yazısı yazarlarını, 100 Pazar Yazısı yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
En iyi okur yazarın yazmadıklarını "Doğru" okuyandır!
Sayfa 262Kitabı okudu
Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısı Nuri Ok, imam hatip liselerini üniversite için kaynak okul haline getirmenin ve bu yolda inat etmenin ne anlama geldiğini bakın nasıl açıklıyor: "Devlete ve topluma tek bir düşünce ve zihniyetin hakim olmasını sağlayacak kadroların yetiştirilmesi amacına yönelik girişimde ısrar edilmemelidir." (22.5.04) 30.5.2004
Sayfa 235Kitabı okudu
Reklam
Belki de bütün klasik liseleri Şmam-Hatipleştirerek, Milli Görüş'ün eğitim-öğretim ve meslekleri dinselleştirmek hayalini gerçekleştirmek amaçlıyorsunuz. 16.5.2004
Sayfa 230Kitabı okudu
Sadece terörün değil fakat her eylemin kimliğini onun yapılış amacı sıfatlandırır! Stadyumlarda rastladığımız, futbol magandalarının yarattığı terörü kimse nihilist terör ya da İslamcı terör olarak tanımlamıyor. Bir grup Müslüman, herhangi bir topluma İslami devlet yapısını, İslam hukukunu, İslam Şeriatını kabul ettirmek için silahlı terör eylemi yapıyorsa; aynı insanlar, Müslüman olmayan dünyayı "Dar-ül-cihad", Türkiye'yi de "Dar-ül Harb" ilan ediyorsa, yaptıklarını kuşkusuz "Mormon Terörü" olarak tanımlamak mümkün değildir. 30.11.2003
Sayfa 177Kitabı okudu
Terör sanıldığı gibi İslam'ın kendinden ve çağdaşlaşamamasından kaynaklanmıyor. Zaten herhangi bir dinin çağdaşlaşması söz konusu olamaz, kutsal metnin okunması ve yorumu çağdaşlaşabilir ancak. İslam hayaletinin gölgesi, sorunun gözünün, kaynağının bir türlü çağdaşlaşamayan, demokratlaşamayan Arap toplumlarında olduğu gerçeğini gizliyor. Arap toplumları, bu illetten dolayı, neredeyse sekiz yüzyıldır kendisine ve komşularına sorunlar çıkarmakta. Size çarpıcı gözlemimi söyleyeyim: Laik ve demokratik Türkiye Cumhuriyeti'nin İslam diniyle doğrudan, dolaysız hiçbir sorunu yok, ama teokratik, antidemokratik baskıcı Arap rejimlerinin ve bu rejimler tarafından yönetilen Arap toplumlarının İslam diniyle sorunları var. 23.11.2003
Sayfa 173Kitabı okudu
Geleneklerin ana-babası gereksinimlerdir, toplumun zaman ve koşullara bağlı zorunlulukları geleneğin doğmasına yol açar, ama zaman ve koşulların değişmesine karşın yönelimler alışkanlık haline gelip toplumun gündelik yaşamına yerleşir. Derken, geleneği doğuran nedenlerin ortadan kalkmasına karşın uygulama bir tür "olmazsa olmaz" olarak kalır. Dahası dinsel bir kaftan giydiği de olur. Ama, gelenek her şeye karşın bir zorunluluk değildir, zorunluluk olmuş olsaydı kimi gelenekler unutulmazdı. 19.1.2003
Reklam
Kaç kez yazdım, hiçbir toplum bir başka topluma örnek olamaz. Bütün toplumlar için geçerli olan bir din, devlet, laiklik ve demokrasi modeli yoktur, olamaz. Asgari ve evrensel ölçülerde kabul edilebilir bir uygulama içinde, her toplumun kendine özgü bir varoluş biçimi vardır. Bu tıpkı meyvelere benzer: Amasya elması, Niğde elması, golden elma... Ama hepsi elma! 5.1.2003
Başa dönelim: Hoşgören ile hoşgörülen arasında derin bir eşitsizlik vardır. Hoşgörülenin iyiliği, güvenliği, mutluluğu hoşgörenin keyfine bağlıdır. Hoşgören hoşgörnekten vazgeçerse ne olacak? Hoşgörüsüz olmayın demiyorum, ama bir işçi patronunu hoşgörmek hakkına sahip midir? 22.12.2002
Demokrasi çağında artık hoşgörüyü unutup haklara saygıyı öğrenmeliyiz. Lütfen beni hoşgörmeyin, ama hakkım olanı adaletin terazisiyle ölçerek verin. Lütfen beni hoşgörmeyin, ama anlayın ve değerlendirin beni. Uzlaşma ve barışın kaynağı, haklar arasındaki adil dengedir, bu yüce dengededir. 22.12.2002
Toplumsal uzlaşma için laik devletin ödün vermesi gerektiğini düşünenlerin bu demokratik cumhuriyet devletini anlamaları için birkaç fırın ekmek yemeleri gerekiyor. 15.12.2002
15 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.