Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

100 Soruda Türkiye Sanat Tarihi

Doğan Kuban

100 Soruda Türkiye Sanat Tarihi Gönderileri

100 Soruda Türkiye Sanat Tarihi kitaplarını, 100 Soruda Türkiye Sanat Tarihi sözleri ve alıntılarını, 100 Soruda Türkiye Sanat Tarihi yazarlarını, 100 Soruda Türkiye Sanat Tarihi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Ayasofya sadece o zamana kadar görülmemiş bir teknik cesaret ve iç mekân güzelliği açısından değil, o çağ sanatının bütün yaratma olanaklarını göstermesi açısından da önemli bir sanat ürünüdür.
Fonksiyonel ve teknik değişikliklerle beraber biçimler de değişir.
Sayfa 262 - Gerçek YayıneviKitabı okudu
Reklam
I. Mahmut'un saltanatından itibaren, mimari dekorasyon bütün geleneksel görünüşünü yitirmiş, 18. yüzyılın ikinci yarısından sonra da minyatür ortadan kalkmıştır.
Sayfa 252 - Gerçek YayıneviKitabı okudu
16. yüzyıldan itibaren Batı Anadolu'da Uşak önemli bir halı üretim merkezidir. Uşak diye anılan halıların dekorasyonunda İran'dan gelen yeni bir düzen ortaya çıkar.
Sayfa 235 - Gerçek YayıneviKitabı okudu
Yavuz döneminde Topkapı Sarayı'nda yapılan bir köşk insan figürleri ihtiva eden resimlerle süslenmiştir. Özellikle Tekke muhitinde ve sivil mimaride, duvarların hayvan ve bitki motifleriyle, peyzajlarla süslendiğini eski belgelerden okuyoruz.
Sayfa 215 - Gerçek YayıneviKitabı okudu
Osmanlı devri özellikle şehir içi hanlarına önem vermiştir. Plan itibariyle bunlar, genellikle iki katlı ve revaklarla çevrili bir avluyu çeviren odalardan meydana gelir.
Sayfa 204 - Gerçek YayıneviKitabı okudu
Reklam
Osmanlı sanatı, tek merkezli bir sanattır. Etkisinin uzanabildiği yere kadar her yerde sanat üretimi başkentin ortaya koyduklarının derece derece yankısından, yorumundan ya da kopyasından ibarettir.
Sayfa 171 - Gerçek YayıneviKitabı okudu
Taş işçiliği Suriye veya Anadolu kaynaklıdır. Ağaç işçiliği Mısır'dan Gürcistan'a kadar uzanan bir çevreden olabilir. Alçı işçiliği İran kaynaklıdır. Aynı şekilde tuğla ve çini dekorasyon çokluk Azerbaycan kaynaklıdır.
Sayfa 153 - Gerçek YayıneviKitabı okudu
Pişmiş toprak yapı malzemesinin, yani genellikle tuğlanın yüzünü dekoratif, belki de koruyucu nedenlerle sırlamak Mezopotamya'da Sümer uygarlığına dayanan eski bir tekniktir.
Sayfa 143 - Gerçek YayıneviKitabı okudu
Osmanlı minyatür sanatı özellikle Timur Çağı İran minyatür sanatının etkisi altında gelişmiştir. Zamanla üslup açısından kendine özgü bir ifade kazanmış olmakla beraber, resim alanına yeni bir teknik getirememiştir.
Sayfa 117 - Gerçek YayıneviKitabı okudu
Reklam
Gelişmiş şekliyle Ermeni mimarisi teknik açıdan ileri bir taş mimarisidir. İçi moloz, dışı düzgün taş kaplama duvar tekniği Geç Antik geleneğine dayanır.
Sayfa 98 - Gerçek YayıneviKitabı okudu
Ayasofya sadece o zamana kadar görülmemiş bir teknik cesaret ve iç mekân güzelliği açısından değil, o çağ sanatının bütün yaratma olanaklarını göstermesi açısından da önemli bir sanat ürünüdür.
Sayfa 78 - Gerçek YayıneviKitabı okudu
Yunan heykelinde daha çok mitolojik konular işlenirken, Roma heykelinde günlük hayata karışan önemli kişilerin heykellerine daha çok yer verilirdi.
Sayfa 58 - Gerçek YayıneviKitabı okudu
Yunanlılar heykellerini, bugün gördüğümüz gibi, sadece yontulmuş taş malzeme olarak bırakmazlar, kuvvetli renklerle boyarlardı.
Sayfa 41 - Gerçek YayıneviKitabı okudu
Hititlerin tam heykel olarak yaptıkları tek anıtsal heykel kalıntısı Fasıllar'da bulunan yarım kalmış bir büyük insan figürüdür.
Sayfa 24 - Gerçek YayıneviKitabı okudu
16 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.