40 Soruda Türk Öyküsü

·
Okunma
·
Beğeni
·
120
Gösterim
Adı:
40 Soruda Türk Öyküsü
Baskı tarihi:
Mart 2018
Sayfa sayısı:
184
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789752482005
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Ketebe Yayınevi
40 Soruda Türk Öyküsü’nde öncelikle öyküye dair kavramsal bir çerçeve çizmeye çalışırken, ülkemizzde çokça tartışılan ve hala gündeme gelen öykü-hikaya ayrımına da değindik.Öykü tarihimiz ve dönemlerin genel özelliklerinin yanında, ilk dönemden bugünlere kadar öykü türünün kurucularına ve ona ciddi anlamda katkı verenlere özel sayfalar ayırmaya çalıştık. Gelenek, modernite ve postmodernite gibi meselelerin hem tematik hem de biçimsel olarak öykümüz üzerindeki etkilerine ve öykünün kendine has biçimsel-tematik problemlerine değinmeyi gözettik.
Toplumsal süreçlerle,dil ve kültürle,aynı zamanda yazarın dünya görüşleriyle öykü arasındaki etkileşim de tartışmalarımızın arasında yer alsın istedik. Günümüz öyküsünün genel eğilimlerine kadar getirmeye çalıştığımız bu kitapta, Türk öyküsüne dair bir fotoğraf verdiğimizi düşünüyoruz.
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
İnsan, yalnız ve kendi dramı içinde aktarılmaya başlandığı zaman gelenek geriye çekilir.
Cemal Şakar
Sayfa 43 - Ketebe Yayınları
Bence öykünün sıkleti, asıl karşılığı Paul Valery'nin "Kuş gibi hafif olmak gerek, tüy gibi değil." sözünde bulur.
Cemal Şakar
Sayfa 20 - Ketebe Yayınları
Sanatçı eserinde yer yer gerçeğin üzerine bir şal çeker, örter onu. Niye böyle yapar sanatçı? Gerçeği yalın olarak iletmek makale, deneme, anı gibi türlerin işidir de ondan. Sadece bu değil; bütün sanat eserleri hakikatin peşindedir. E, o da meydanlarda dolaşmaz, hep saklıdır.
Cemal Şakar
Sayfa 65 - Ketebe Yayınları
Her şeyden önce Anadolu'ya masa başından bakmıyor; ama en önemlisi Türk edebiyatında rejime ve düzene yönelik sol eleştirinin ilk sağlam örneklerini onun öykülerinde görüyoruz. Hatta denebilir ki, kimi öyküleri, Cumhuriyet'in "Köylü milletin efendisidir" sloganına, dolayısıyla romantik politikasına yönelik sert eleştiriler taşır.
Cemal Şakar
Sayfa 114 - Ketebe Yayınları
Sanat ve sabrın ebedi akrabalığına işaret etmektedir. Hiçbir sanat eseri bir kerede oluşmamıştır çünkü. Dostoyevski'nin kardeşine yazdığı bir mektuptaki, "Bir tablo bir kerede mi boyanmalı!" cümlesinin sonunda soru işareti değil, ünlem bulunmaktadır. Bir tablo bir kerede boyanmaz, demektedir Usta. O halde ancak tahammülü olanlar sanatta mesafe katedebilir.
Cemal Şakar
Sayfa 148 - Ketebe Yayınları
Öykülerin hemen hepsine bu "hastalık" ve "ışıksızlık", "karanlık" ve "hareketsizlik" hali yansımıştır. En önemlisi "hareket" yoktur bu öykülerde, ne olay örgüsünde, ne kişilerde, ne de mekanlarda... Zaman oldukça yavaş akar. Ses ve diyalog o kadar azdır ki!.. O nedenle iç konuşmaya ağırlık verilmiştir zaten. Özdenören, "bilinçaltı"na bakar kişilerinin, sosyal ilişkilerini merak etmez, doğaya açılmaz...
Cemal Şakar
Sayfa 131 - Ketebe Yayınları

Kitabın basım bilgileri

Adı:
40 Soruda Türk Öyküsü
Baskı tarihi:
Mart 2018
Sayfa sayısı:
184
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789752482005
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Ketebe Yayınevi
40 Soruda Türk Öyküsü’nde öncelikle öyküye dair kavramsal bir çerçeve çizmeye çalışırken, ülkemizzde çokça tartışılan ve hala gündeme gelen öykü-hikaya ayrımına da değindik.Öykü tarihimiz ve dönemlerin genel özelliklerinin yanında, ilk dönemden bugünlere kadar öykü türünün kurucularına ve ona ciddi anlamda katkı verenlere özel sayfalar ayırmaya çalıştık. Gelenek, modernite ve postmodernite gibi meselelerin hem tematik hem de biçimsel olarak öykümüz üzerindeki etkilerine ve öykünün kendine has biçimsel-tematik problemlerine değinmeyi gözettik.
Toplumsal süreçlerle,dil ve kültürle,aynı zamanda yazarın dünya görüşleriyle öykü arasındaki etkileşim de tartışmalarımızın arasında yer alsın istedik. Günümüz öyküsünün genel eğilimlerine kadar getirmeye çalıştığımız bu kitapta, Türk öyküsüne dair bir fotoğraf verdiğimizi düşünüyoruz.

Kitabı okuyanlar 1 okur

  • Fatih Mehmet YILDIZ

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%100 (1)
8
%0
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0