Çok karışık geldi sanki oradan oraya atlıyormuş gibi.Sonu havada kaldı bir yere bağlanmadı.Bitirdiğimde "Bu neydi şimdi?" diye şaşırdığım,başka sayfa aradığım kitaplar arasına girdi.Devamı kesinlikle olmalıydı.Beklentimi maalesef ki karşılamadı.Daha duygu dolu bir şey bekliyordum.Animesini izleyip tekrar gözden geçirmeyi planlıyorum.
Merhabalar :)
Kiraz çiçekleriyle dolu bu zamanda okunacak en güzel kitap, kesinlikle bu! :)
Küçüklüğümden beri hep çizgi roman okumak istemişimdir. Fakat bir türlü okumak kısmet olmadı taa ki bugüne kadar.
Okuldan yakın arkadaşım manga kitapları okuyor. Bana da bu kitabı ödünç verdi. İyi ki de vermiş. Kitap o kadar güzel ki elimden bırakamadım. Okulda tenefüslerde elimde gezdirdim :D Ve derste başımı kaldırmadan okudum. Tıpkı film izliyor gibi his veriyor insana. Öyle ki gün içinde bitirdim.
Konu, olaylar çok sürükleyiciydi. Her bölüm sonunda 'gelecek bölümde ne olacak?' diye merakta bıraktı beni.
Ve gerçek aşkın nasıl olduğunu, araya mesafeler dahi girse aşkın hala devam edebileceğini çok güzel bir şekilde anlatıyor. Özellikle Toono'nun sevgisine hayran kaldım.
Gelelim kiraz çiçeklerine,
Kiraz çiçeğinin benim için yeri ayrıdır. Beni tanıyanlar iyi bilir çiçekleri ne kadar çok sevdiğimi. Kitabımın arasında kuruttuğum en fazla çiçek, kırılan bir daldan topladığım kiraz çiçekleriydi sanırım.
Saniyede 5 santimetre...
Bunun anlamı kiraz çiçeğinin düşüş hızı :)
Okumanızı kesinlikle öneririm. Kitaplarla, sanatla vee kiraz çiçekleriyle kalın.
Bu GÜZEL şahesere de inceleme yapmadan geçemedim. Cidden hayran kaldım( NEDEN ROMANTİK MANGALAR COK DAHA TATLİ VE SOFT GELİYOR COK BEGENİYORUM(。♡‿♡。)) ne kadar biraz akıl karıştırsada kaliteli bir eser tavsiye ederim herkese
İncelemelerimi bugün mangalar üzerinde başlattığım için bugünün son incelemesi Saniyede 5 Santimetre mangası olsun. Bu benim en sevdiğim tek ciltli manga ki- sabitimden belli sanırım. Ben bu manganın animesinde baya bir ağlamıştım bu yüzden de direk mangası görünce alıvermiştim. İyiki de almışım mangası çok daha güzeldi. İnsanın uzak ilişkilerini, zamanla bağların kopuşunu ama hislerin devamlılığını çok güzel anlatılmış. Animenin soundtrackı bir ayrı güzel (one more chance, one more time) bu yüzden okurken bu şarkı dinlenebilinir olduğunu düşünüyorum.
Herkese merhaba! Bugün size kapağı, çizimleri ve konusu aşırı tatlı olan bir mangayla geldim. Aslında konusunun "çok tatlı" olduğunu söylemem yanlış olur, uzak mesafe ilişkilerini Makoto Shinkai'den okumak elbet hikayenin bir yerinde bir burukluk yaratıyor ama çizimlerinin çok hoşuma gittiğini rahatlıkla söyleyebilirim. Oldukça sade ve tatlı çizimler yapmış sevgili mangakamız Yukiko Seike...
Kapağında da yazdığı gibi mangada bol bol "aralarındaki mesafe hakkında kısa hikayeler zinciri" bulunuyor. Bazen biri değişen iki karakterin hem fiziksel hem de ruhsal olarak birbirlerine mesafeli olmalarını ve bunun getirdiği duygu yoğunluklarını okuyoruz.
Saniyede 5 Santimetre hakkındaki tek olumsuz düşüncem sanırım finaliydi... Çok güzel ve çok duygulu, unutulmaz bir manga olmasına ramak kalmışken şıp diye bitiverdi sanki. Havada kalıyor da demek istemiyorum ama finali biraz okura bırakılmış gibiydi. Bu hissi sevdiğimi söyleyemeyeceğim, bu yüzden bitirdiğimde biraz hayal kırıklığına uğradım diyebilirim...
Hakkını vermek gerek, okurken çok güzel vakit geçirdim. Zaman zaman sevinip güldüm, zaman zaman hüzünlenip ağladım. Eğer siz de (doyurucu bir sona sahip olmadığını unutmadan) hemencecik bitecek bir mangayla keyifli bir zaman geçirmek istiyorsanız Saniyede 5 Santimetre tam size göre!
Genelde mangalar hakkında inceleme yapmıyorum ama bu manga hakkında yazmak istedim. Öncelikle manga klasik bir çocukluk aşkı hikayesi olarak başlıyor. Aynı ilgi alanlarına sahip oldukları için gitgide ilişkileri güçleniyor. Daha sonra taşınmak zorunda kalıyorlar ve aralarındaki mesafe büyüyor. İlk başta mesafe arttıkça birbirlerine daha fazla bağlanmalarına rağmen bir süre sonra kopuyorlar normal olarak. Sadece bir çocukluk aşkı olmasına rağmen Toono yani baş karakterimizin bir nevi hayatını karartan bir olay haline dönüşüyor bu durum. Etrafındaki herkesle etrafına duvarlar örüyor ve tüm insani duygulardan uzaklaşıyor, karamsarlaşıyor. İşte bu noktada hikayenin örgüsü biraz değişiyor ve gelecek-geçmiş arasında gidiş gelişler yaşanıyor. Araya giren başka bir karakterin bakış açısından okuyoruz önce daha sonra tekrar baş karaktere dönüyoruz. Bundan sonra tamamen karakterin altında kaldığı yükle nasıl yalnız baş etmeye çalıştığını ve ruh halini okuyoruz. Daha fazla anlatmam spoiler olucağı için tadınızı kaçırmak istemiyorum. Hikaye örgüsü biraz karışık bi kaç sefer “Şuan kim, ne anlatıyor ya?” diye düşünmeme sebep oldu ama yine de akıcıydı. Çizimlerini çok beğendim. Ancak manga bir aşk hikayesinden çok bağlar, mesafeler, kariyerini bulma ve kendini affetmeyle alakalı bence. Basit bir hikaye gibi görünsede üstüne düşündüğümde bir çok ayrıntıyı görmüş oldum.
şu an ben senin mutlu olmanı dileyebilirim ama seni mutlu edemem...
Bu yazarı seviyorum ve diğer kitaplarını okumak için sabirsizlaniyorum. Keyifli okumalar herkese
Hikayesini çok beğendim, özellikle de karakterler arasındaki zinciri lakin sonu beni pek tatmin etmese de gayet iyi final verdi.
Hikaye iki küçük çocuğun başka okuldan transfer olduğundan bir biri ile kaynaşması ile başlıyor, Akari nin ailesi taşınınca Taori ile yolları ayrılıyor. Taori de orta okulda uzaklara taşınacağından onunla mektuplaşır ve son kez görmeye gider.
Okurken içim bayıldı.Ana karekterin bi kızı hayatının ortalarına kadar nasıl sevdiğini anlamış değilim.Üstelik kız hayatına devam etmiş yani.Bilemiyorum pek hoşuma gitmedi.
İlk kez aşk mangası okumak istemiştim ama okuduğum en kötü manga. Çizimleri iyi olsa da, bi konuyu bu kadar kötü, boş ve kafa karışıklığı yaratacak şekilde anlatmamalıydılar. Verdiğim paraya ve zamana yazık…