Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Allah Dostu Der Ki.../ Su - Cilt I

Münir Derman

Allah Dostu Der Ki.../ Su - Cilt I Sözleri ve Alıntıları

Allah Dostu Der Ki.../ Su - Cilt I sözleri ve alıntılarını, Allah Dostu Der Ki.../ Su - Cilt I kitap alıntılarını, Allah Dostu Der Ki.../ Su - Cilt I en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Allah dostları İlâhi edeble süslüdürler. İnsan yapısının irilik veya ufaklığı kendi sıfatından bir şey kaybettirmez. Bu, devenin iğne deliğinden geçmesine benzer. Bu imkânsızdır. Ne deveyi küçültebiliriz, ne de iğne deliğini büyültebiliriz. Bunun aksini kabul edersek, deve develiğinden kaybeder. İğne de iğnelikten çıkmış olur. Fakat, Kudret iğne deliğinden geçecek bir deve yaratabilir...
Sayfa 21
Cahil, ilimsiz demek değildir. doğru histen mahrum demektir. Öyle olan alim de cahildir. yalan gürültü eder. hakikat daima sakindir. Yıldırım gök gürültüsünden evvel düşmüştür. Kudret âlemine cehalet ayağı ile vurmak, edep dışı bir iştir.
Reklam
gök gürültüsü ve şimşeklerin oluşumunu şimdi daha iyi anlıyorum
Su: İki hacim [Hidrojen] bir hacim [Oksijen] den teşekkül etmiştir. Bu gazlara ayrıldığında cismi, maddesi kaybolur su görünmez olur. Hidroien «Müvellid'ül mâ» suyu doğuran manasınadır. Oksijen «Müvellid'ül humuza» yanmayı doğuran mânasınadır. Hidrojen yanıcıdır. Oksijen yakıcıdır. Bunlarsız hayat yoktur. Tecelli yoktur. Suda ve havada hep bu caridir. Bunlar ayrılırlar görünmez gaz olurlar. Birleşirler görünür su olurlar...
Kâinatta her şey yaratılış süsü ve işleme nizamı ile insanlara güzel ve çirkin görünür, hayır veya şer şeklinde tecelli eder. Halbuki kâinatta hiçbir şey mânasız, eksik ve çirkin değildir. Hak Tealâ hepsini noksansız ve güzel yaratmıştır. Bizim Hakka yakınlık derecemize göre, çirkin veya fena şeklinde görünür. Fena ve çirkin görünen her şeyde bir güzellik, bir hikmet ve Hakkın bir tecellisi gizlidir. Onu görmeğe gayret edilmelidir ki bu mümkündür.
Gözyaşları vardır korkudan gelir. Gözyaşları vardır haşyetten gelir Gözyaşları vardır acıdan gelir. Gözyaşları vardır nedametten gelir. Gözyaşları vardır yaptığı hatadan gelir. Gözyaşları vardır hassasiyetten gelir. Gözyaşları vardır fazilet ve âli his, vatan, din sevgisinden gelir. Gözyaşları vardır fedakarlık, adalet, kahramanlık hislerinden doğar. Gözyaşları vardır manevi zevkten gelir. Gözyaşları vardır sevinçten gelir. Gözyaşları vardır ayrılıktan gelir. Gözyaşları vardır gariplikten gelir. Gözyaşları vardır cesedi ızdırap ve işkenceden, zulümden gelir. Gözyaşları vardır kahkahadan gelir, şeytanidir. Gözyaşları vardır hakkın nimetine karşı duyulan şükrü yapamamak üzüntüsünden gelir. Gözyaşları vardır sebebi bilinmez, sessiz dökülür bunlar, hakikatında inciden kıymetlidir. Gözyaşları vardır felaketten gelir.
Reklam
Şeytan, Ruh'a musallat olamaz. Allah'a isyan olur. Dikkat buyrula: Abdestli insana şeytan yanaşmaz. Öyle emir almıştır. Nefse musallat olur. Nefis cesede bağlıdır. Bunları ayırmak için de akıl vardır.
Sayfa 56
Bir damla su bir şey ifade etmez. Kaya kovuğuna girer donarsa kayayı çatlatır. Buhar olursa bir gemiyi yürütür. Yer yüzünde sudan mülâyim ve her bulunduğu yere intibak edebilen bir şey yoktur. Bununla beraber sertlik ve kuvvette ona galebe çalacak bir nesne yoktur.
Sayfa 54
Deniz suyunda % 10 Manganez vardır . Organizmadaki mayi soğuk değildir. Yâni kan ve diğer sulu kısımlar... Kan sıcaklığı normalde 40 derecedir. Tuzsuz insan yaşayamaz. Fazla tuz da hayatı durdurur. Deniz suyu tuzludur dedik. Güç donar. Donarsa buzu tuzsuz olur niçin... Denizde bir balık vardır tuz içindedir. Fakat, onu tuzsuz yiyemezsin ... Bu hâl büyük bir hikmetin ifadesidir. Düşünmek gerek ... Normal denizde % 4 nisbetinde tuz vardır. Bu tuzluluk içinda nebat hayvan yaşar. Balığın vücudunun terkibinde tuz yok gibidir . Tuz içinde yaşar amma ... Onun için balık sudan çıktı mı çabuk kokar. Tatlı su balığında, vücut terkibinde tuz vardır. Bu çok tuhaftır amma, sebebi vardır. Havada tuz yoktur. İnsan vücudunun terkibinde tuz vardır. Adeta damarlarda , hücrelerde , deniz suyu taşıyoruz. Bu târif edilen haller bir biri içine okadar girmiştir ki, düşünülmesi bile mutad olmamıştır.
Suda, ilâhi kudret HAY gizlidir . Su ateş söndürür. Su temizdir. Su temizleyicidir . Susuz canlılık yoktur. Susuz hava yoktur. Susuz huzura bile durulamaz. Su olmadığı yerde, toprak temizlik için kullanılır. Toprak olmasaydı su görünmezdi. Nerede toplanıp görüncek ... Bâtın zahir olmayacaktı . Su olmasaydı Cennet bile halk olmazdı. Cennetin altından ırmaklar akar... Şol Cennet'in ırmakları akar Allah deyu deyu ... Sözü söylenemezdi. Ateş, sıcaklık, suyun kıymetini bildirmek için halk olundu. Soğuk olmasaydı sıcaklık ve ateşin niçin yaratıldığı hikmeti anlaşılamazdı. Resûller, sıcak iklimlerde teşrif etmişlerdir. Suyun kıymetini anlatmak, sıcağın sebebi hikmetini bildirmek içindir. Başka sebep arama... Yoktur. Zaten bulamazsın. Kendini örselemiş olursun, aklı zorlar, mantığı çamura sokarsın... Bâtın ile Zahir bir birine dokunmuştur. Örülmüştür. Bu hikmette...
Reklam
Hocanın yolu bir gün deniz kenarına düşmüş. Beyaz köpükler içinde kabaran su hoşuna gitmiş. İki avucunu doldurup ağzına götürmüş. Tuzlu, içilemez olduğunu görünce, oradan uzaklaşmış. Biraz ileride mütevazı bir çeşmeye rastlamış. Hemen çanağı doldurup kana kana içtikten sonra denize dönerek: — Boşuna kabarma, demiş. Su dediğin işte böyle olur.
Resul-ü Ekrem bir gün Mekke-i Mükerremede Sahabeleriyle giderken yolda bir köpek lâşesi görürler. Sıcaktan lâşe kokmuş, teaffün etmiştir. Hazreti Ebu Bekir; Ya Resûl-ullah bu taraftan teşrif edin diye Resûl-ü Ekrem'in önüne geçmiş: Resûl-ü Ekrem âsalarını uzatarak Ya Ömer bak ne kadar güzel dişleri var buyurmuştur. O kokmuş lâşede bile
Türk diyarında güzel bir dede âdeti vardır. Ölürken insanın ağzına su akıtırlar. Zem zem dökerler. Bir âyeti kerime'de buyrulur : «Ölüm halinde olan bir kimseye sizden daha yakınız, fakat siz göremezsiniz» Resûl-ü Ekrem 'in buyruğu buna eklenir: Su ikram ediniz. Bu su ikram etmek şu demektir : Hayat sudan başlamıştır. Sonucu da aynıdır . Nezaket ve hürmetin bir ifadesidir. Bütün canlılar suya aşıktır’lar. O kadar aşıktır ki, aklın kavrayamayacağı kadar büyük olduğundan fiziyolojik, hayati bir ihtiyaç şeklinde tecelli eder. Canlıların en az dayanabileceği susuzluktur. Hayat suda devam eder. Su, meyvelerde tad olur, Renk olur, Koku olur, canlılarda kan olur, Mâdenlerde billûr olur. Buhar olur, yağmur olur, Bereket olur, feyz olur . Su, her canlıya hayvana, nebata, imanlıya imânsıza, küfür içinde olana aynı yakınlığı ve cömertliği gösterir. Rızkında haram olana da taharet malzemesi olmaması , gizlice emrolunmuştur.
Salâtın asıl mânâsı, dua, niyaz demektir. “Dua edin vereyim!” buyruğu, “Ahâdiyette beni bulun, senli-benli olalım!” demektir... İşte duada çok ince bir mânâ vardır ki araya mesafe sokmak, aralık bırakmak şirk olur. Onun için istemek, araya mesafe sokmak demektir ki, her yerde hâzır ve nazır, şah damarından yakın olanın senden haberi yokmuş gibi arzunu hatırlatmak olur ki bu mıntıka, işte simdi şirk mıntıkasıdır. İyisi istememektir. Bunu anlamak çok zordur... Bunu anlamak için bir çâre vardır ki buna çalısınız. ALLAH ile yarış edercesine müsamahakâr, sabırlı, affedici, şefkatli, merhametli olmağa gayret etmek lâzımdır... Bu hasletler söz ile kısa ve kolay söylenir, fakat insanda tecellîsi ise çok güçtür...
<<Onlar mahzun da olmazlar daima canlıdırlar.>> Bu işlere ne kadar bakarsan o kadar görünür.Ruh cesedde muvakkat durduğu için cesede temizlik emrolunmmuştur. Dünyada tek bir mâbed var.O da insan vücudu.Hiç bir şey bundanmukaddes değildir. İnsan bir mekândır,aslı Lâ mekândır.
312 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.