Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Allah Peygamber Kitap

Hikmet Kıvılcımlı

Allah Peygamber Kitap Gönderileri

Allah Peygamber Kitap kitaplarını, Allah Peygamber Kitap sözleri ve alıntılarını, Allah Peygamber Kitap yazarlarını, Allah Peygamber Kitap yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Herkes geçmişinde verdiği mücadeleyele bugünkü sınırlarını belirler.
 Kişiyi yaratan objektif koşullar dendiğinde, sadece kişinin zamanı akla gelmemelidir; kişiyi saran geçmiş olaylar da o denli önemlidir; tıpkı Modern Türkiye'nin ne olup olmadığı sadece Cumhuriyet olaylarıyla değil, Osmanlı ve daha uzak kökleriyle anlaşılmak istendiği gibi.
 İnsanlık hep bu dinamizmi öldürmekten çekti ve daha da çekeceğe benzer. Ruhsuz bedenlerin (akıl hastalarının) pek yaşamadığı gibi, ruhsuz bilgiler de ölüleşirler.
Reklam
Nasıl Antik Medeniyetler, tarihöncesi insanı ve yaptıklarını sansür ederek, insanlık gidişini medeniyete bağlarken çıkmazlaştırmışlarsa, tıpkı öyle; Modern Medeniyetler de gerçek bilimi sansür ederek, insanlık gidişinde başrolü oynayacak olan insan beynini, modern uzmanın kitap fareliği olan Birikim Bilimi'ne bağlayarak çıkmazlaştırdılar.
 Marks-Engels gibi modern yaratıcılar olsanız, ancak olaylar içinde sabırlı - sebatlı - kahırlı - akıllı düşünce - davranış emekçiliğini ömür boyu (sonuna dek) sürdürebilirseniz çağları aşan ve başkalaştıran sentezlere ulaşabilirisiniz.
Kenan Diyarı neresi?
Lübnan - Filistin - İsrail - Ürdün ve Suriye'nin bir kısmını içine alan, o gün için, "Kenan Diyarı"
 İbrahim'in Tektanrı sentezi, şüphesiz ki Muhammed kadar derin determinizme yaklaşmış değildir. Görünüşte sadece "Yerin - Göğün sahibi Yüce Allah" olarak anılır. Melekleriyle işlerini görür. Her yerde hazır ve nazırdır. Rüyalara girer. Sesini duyurur. İnsan kılığına girer.Temizliği - doğruluğu - adeleti sever. Mal - mülk - fuhuş yozlaşmasını lanetler. Övünme ve insanlar üzerinde kibirlenmeyi hoş görmez. Paylaşmayı bağışlanmayı - akrabaları - toplumculluğu - yaratanı hatırlatmayı sever. Bütün bunlar İbrahim'in beyninde kesin sentezlerdir, ama Muhammed'e temel olabilecek bütün özellikler olmasına karşın; Kur'andaki gibi hemen her ayete serpiştirilecek ayetin sonlarında veya başlarında; yerli yerinde nüktelenebilecek düzeyde yazıya veya söze dökülememiştir.
Reklam
 İbrahim ile kardeşinin oğlu Lut arasında bölgede yerleşme konusunda stratejik bir tartışma olur. Lut, Sodom ve Gomara'nın bulunduğu Filistin'in doğusuna yerleşir.
 "Ve RAB, Abram'a görünüp dedi: bu memleketi senin zürriyetine vereceğim; Ve kendisine görünmüş olan Rabb'e orada bir sunak yaptı" (Tekvin Bap 12)      İbrahim, henüz o günlerde Abram'dır, kabileler atası: Cumhurun Babası anlamında İbrahim adını almamıştır. Kenan diyarını görünce burada kendisine (toplumuna) yer açabileceğini sezer. Allah'ın ahdi aslında İbrahim'in dileğidir. Gerçek anlamı: "Bu memleketi avucuma düşürebilirim"dir. Ve İbrahim bu dileğinin peşini bırakmaz: boyuna sunak yapışı Allah'ın ahitini canlı tutmak isteyişi gibi sunulsa da gerçekte İbrahim kendi idealini canlı tutar. Ve tektanrı teorisi bu tema üzerine adım adım gelişip yücelir:
 Kur'an, Hicaz Kent Barbarlığının Medeniyet kabuk değişitirişinin teoriye geçmiş açıklanışıdır. Başka deyişle, Komün'ün yukarı kent aşamasındayken tarihsel devrim sezileriyle kent kozasını delip medeniyet kelebeği haline gelişinin kutsallaşarak taşlara kazınmış: yazıya geçmiş anayasa: şeriat kurallarıdır.
 Bap 20'de İbrahim'in karısını alan Gerar Kralı Abimelek Allah tarafından uyarılırken şöyle denir:      "Ve şimdi adamın (İbrahim'in) karısını geriye ver, çünkü o peygamberdir. Ve senin için dua eder yaşarsın fakat eğer geri vermezsen bilki sen ve sana ait olanların hepsi mutlaka öleceksiniz"
Reklam
 Komün potasında gelişen kişi beyni, kanatlanmaya hazır, yeni ufukları gözleyen bir kuş gibidir. Asla geriye bakmaz, çünkü geçmişinde sadece ileri bakan önder ataları vardır.
 Tevrat'ta kurban edilen çocuk İshak'tır. İslâm mitlojisindeyse İsmail'dir.
 Peygamberler'e Allah tarafından melekler veya doğrudan ilhamla - sesle - rüyayla vahiyler: yaşadıkları toplumsal sorunların yorum ve çözümleri iner. İşin kutsallaştırılmış mistik gelenek yanına büyülenmezsek, çıplacık gerçek şu olur: Tarihsel determinizm, kişiyi belirli toplumsal berzahlarda, dar geçitlerde olgunlaştırır; belli olgunluk yaşlarında da sorunları, yorumlama ve çözümlere uğratma sentezlerini yakalatır. Kişi'nin bunu içinde duyup dillendirmesi ve pratiğe geçirmesi o kişinin mucizesi veya "yeteneği" veya dehası olur. Eğer o kişi kutsallaştırma prosesi (antik tarih vaya o aşamaya denk düşen geri toplumlar) içindeyse kendisini peygamberlik içinde bulur. Bunu hem kendisi hem de toplumu doğal olarak elele büyütürler.
 "Ve birçok milletin babası olacaksın Ve adın artık Abram: Yüca baba diye çağrılmayacak. Fakat adın İbrahim: Cumhur'un babası olacak; çünkü seni birçok kavimlerin babası ettim. "      Ve Allah lbrahim'e dedi: Senin karın Saray'a gelince, onun adını Saray diye çağırmayacaksın, fakat onun adı: Sara: (Prenses: Cumhur'un anası) olacaktır.
ABD Finans kapitalizmleri üretici güçlerden tekniği şahbazlaştırmakla sadece iç gelişimlerini sağlayacak sosyal devrim çocuğunu ana rahminde taşlaştırıp boğazlamadılar, aynı zamanda insan beynini de sentez yapamaz kireçlendirmelere uğrattılar;
414 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.