Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ana Hatlarıyla Siyer-i Nebi

Kasım Şulul

Ana Hatlarıyla Siyer-i Nebi Gönderileri

Ana Hatlarıyla Siyer-i Nebi kitaplarını, Ana Hatlarıyla Siyer-i Nebi sözleri ve alıntılarını, Ana Hatlarıyla Siyer-i Nebi yazarlarını, Ana Hatlarıyla Siyer-i Nebi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
656 syf.
·
Puan vermedi
Bu kitap, temel kaynaklara dayalı olarak hazırlanan "İlk Kaynaklara Göre Hz. Peygamber Devri Kronolojisi -tahlil ve tenkid-" ve "Son Peygamber Hz. Muhammed'in (a.s.) Hayatı" başlıklı eserlerimizin muhtasarı; yani özeti mahiyetindedir. İhtisar yapılırken özellikle ilahiyat lisans düzeyindeki okuyucu dikkate alınmıştır. Bu nedenle, ilahiyat lisans öğrencileri için gerekli bilgilerin ön plana çıkarılmasına özen gösterilmiş, Siyer'deki bazı olaylara sadece başlık olarak yer verilmiştir. Eserde; imkânlar ölçüsünde hep asli kaynaklara bağlı kalınmış, düzenleme, kronolojik esasa göre yapılmış, Siyer'e dair birçok mesele, ilgili yerlerde konu olarak ele alınmıştır. İslâm ilim dairesinde gelişen dil bilim ve yöntem bilim bakımından geçerli tespit ve yorumlara yer verilmiş, coğrafi konularda, İslam coğrafya kaynakları dikkate alınarak, yeterli bilgiler verilmiş ve bu bilgiler, 49 adet ölçekli harita ve görsel malzemeyle desteklenmiştir.
Ana Hatlarıyla Siyer-i Nebi
Ana Hatlarıyla Siyer-i NebiKasım Şulul · Ensar Neşriyat · 201425 okunma
El-Enfal 8/42
"Hatırlayın ki, (Bedir Savaşı'nda) siz vadinin yakın kenarında (Medine tarafında) idiniz, onlar da uzak kenarında idiler. Kervan da sizden daha aşağıda (deniz sahilinde) idi. Eğer (savaş için) sözleşmiş olsaydınız, sözleştiğiniz vakit hususunda ihtilafa düşerdiniz. Ama (her şeye rağmen) Allah, yapılmasını irade buyurduğu işi gerçekleştirsin de yok olup gidecek olan, hakkın açık tecellisiyle yok olup gitsin, kalıp yaşayacak olan da (yine) hakkın açık tecellisiyle yaşasın diye (savaş böylece olup bitiverdi). Allah her şeyi işiten, her şeyi bilendir."
Sayfa 176
Reklam
Urve b. Zübeyr'e göre - başta Bedir Gazvesi olmak üzere- Resûlullah (a.s.) ile Kureyş müşrikleri arasında cereyan eden bütün savaşları başlatan -zahiri- sebep, Nahle Seriyyesi'nde Vâkid b. Abdillah et-Temimi el-Hanzali el-Yarbu'i'nin Amr b. el-Hadrami'yi öldürmesidir. Nahle Seriyyesi keşif amaçlı olup hedeflerinden birisi -Uşeyre Gazvesi'nin tertibine de neden olan-, 30, 40 veya 70 kişi tarafından korunan Ebû Süfyân yönetimindeki 1000 deveden oluşan Kureyş ticaret kervanı hakkında bilgi edinmekti. Ebû Süfyân yönetimindeki Mekke ticaret kervanının Suriye'den Mekke'ye doğru yola çıktığını haber alması üzerine Hz. Peygamber (a.s.), Medine'den hareketinden on gün önce Talha b. Ubeydillah ile Said b. Zeyd'i kervan hakkında bilgi toplamak üzere görevlendirdi: ancak onlar Medine'ye Bedir Savaşı'nın yapıldığı gün, savaştan sonra dönebildiler.
Sayfa 371 - Ensar Yayınları
"Ve şöyle niyaz et: Rabbim! Gireceğim yere dürüstlükle girmemi sağla; çıkacağım yerden de dürüstlükle çıkmami sağla. Bana tarafından , hakkıyla yardım edici bir kuvvet ver." (el-İsrâ Süresi 17/80)
Kur'ân-ı Kerim'deki On İki Emir:
1- Ancak O'na ibadet ediniz. 2- Ana-babaya iyilikle muamele et. 3- Akrabaya, fakire ve yolda kalanlara hakkını ver. 4- Ne cimri, ne de savurgan ol 5- Geçim korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyiniz. 6- Zinaya yaklaşmayınız. 7- Haklı olduğunuz durumlar dışında kimseyi öldürmeyiniz. 8- (Sorumlu luğunuz altındaki) yetimlerin mallarına ancak güzel niyetlerle yaklaşınız 9. Verdiğiniz söz ve vaatleri yerine getiriniz. 10- (Tartarken) ölçüyü tam yapın. 11- Hakkında hiçbir bilgi sahibi olmadığın şeyin ardından koşma. 12- Yeryüzünde gurur ve kibirle yürüme!
Sayfa 254 - ENSAR YAYINLARI
Güzel ahlâklar birbirine zıt değildir. Fakat güzel ahlaklar en üst düzeyde bir şahısta toplandığında, biri diğerinin alanını daraltır; hatta biri üstün geldiğinde öteki zayıflar. Mesela, bir zatın son derece cömert olup israfa düşmemesi, aynı şahsın son derece cömert olmakla beraber son derece tutumlu olup cimriliğe düşmemesi çok güç bir iştir. Yine bir zatın son derece vakur olup kibre düşmemesi, aynı şahsın son derece vakur olmakla beraber son derece mütevazı olup zillet düşmemesi çok güç iştir. Netice itibariyle Hz. Peygamber (a.s), bütün güzel ahlâkları en üst düzeyde, söz konusu güzel ahlâkların zıddına düşmeden kendi şahsiyetinde toplamıştır.
Reklam
Yeryüzü bir büyük divan, gökyüzü bir yüksek tavan... Yıldızlar yürür, sular durur... Gelen kalmaz, giden gelmez.
Sayfa 153 - Kus b. Sâide hitabetinden
"Muhakkak helal belli, haram da bellidir. İkisi arasında (helal veya haram olduğu belli olmayan) bazı şüpheli şeyler vardır ki, çoğu kimse onları bilemez. Şüpheli şeylerden sakınan kimse, dinini ve arzını korumuş olur. Şüpheli şeylere dalan kimse, harama düşer. Nitekim (içine girmek yasak olan beylik) koru etrafinda (davarlarını) otlatan çoban da çok sürmez haram sahada otlatabilir. Haberiniz olsun, her hükümdarın (kendisine mahsus) bir korusu olur. Gözünüzü açın, Allah'ın (yeryüzündeki) korusu da haram ettiği şeylerdir. Uyanık olunuz! Cismin içinde bir lokmacik et vardır ki, o iyi olursa bütün ceset iyi olur, o bozuk olursa bütün ceset bozulur. Dikkat edin! Iste o (et parçası) kalbtir."
Sayfa 141 - Müslim, Mûsakat, 22/107,1599;Tirmizi, Buyû, 1,1219.
Hz. Peygamber'in (a.s.) Sünnet'i, insanı insan yapan değerlerin kaynağıdır.
Sayfa 42 - Ensar
59 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.