Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Andrey Tarkovski

Sean Martin

Andrey Tarkovski Gönderileri

Andrey Tarkovski kitaplarını, Andrey Tarkovski sözleri ve alıntılarını, Andrey Tarkovski yazarlarını, Andrey Tarkovski yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kötülük ne kadar artarsa güzeli yaratma nedeni de bir o kadar artacak. Şüphesiz daha güç olacak, ama daha da gerekli.
Tarkovski'ye sık sık filmlerinin ne anlama geldiği sorulmuş, o da sık sık oldukları şeyden başka bir anlama gelmediklerini söyleyerek cevap vermiştir.
Sayfa 39 - kalkedonKitabı yarım bıraktı
Reklam
Asla kendi yapabileceğimiz bir şeyle başkasına sıkıntı vermeyin.
Sayfa 33 - kalkedonKitabı yarım bıraktı
Bu ben işte
Ancak, isyankârlığına rağmen, kitapları seviyordu ve anlaşılan o ki sadece onları okurken sakin duruyordu.
Sayfa 18 - kalkedonKitabı yarım bıraktı
İnsan 16 yaşındayken dünyayı değiştireceğini düşünür. 18 olduğunda düşünceleri sert bir kayaya çarpar. 20 yaşına geldiğinde hiçbir şey değiştiremeyeceğini anlar. 25yaşına geldiğinde ise dünyanın onu değiştirdiğini fark eder. Ve insan 25 yaşında ölür, 75 yaşında gömülür.
İnsan 16 yaşındayken dünyayı değiştireceğini düşünür.18 olduğunda düşünceleri sert bir kayaya çarpar. 20 yaşına geldiğinde hiçbir şey değiştiremeyeceğini anlar 25 yaşına geldiğinde ise dünyanın onu değiştirdiğini fark eder. Ve insan 25 yaşında ölür, 75 yaşında gömülür.
Reklam
...şiirsel ilkelere dayanan bir film izleyicinin etkin bir rolde olmasını gerektirecekti; “izleyici senaryonun hazır çıkarımları ve yazarın kaçınılmaz işaretleri tarafından desteklenmeden, yaşamı keşfetme sürecinin bir katılımcısı haline gelir.” Başka bir deyişle, Tarkovski, filme tamamen hayat vermek için seyircilerinin kendi yaşamlarını ve deneyimlerini filme getirmesini istiyordu.
Sayfa 54 - Kalkedon, 1. Baskı, 2013Kitabı okudu
Basitçe ifade etmek gerekirse, Tarkovski sesleri derinlik yaratmak için kullandı. Aynı kamera hareketlerini kullanışı gibi, bu da seyirciyi yarattığı dünyaya çekmenin ve film bittikten çok sonra bile bu dünyanın seyirciyle beraber kalacağını garantiye almanın bir yoludur.
Sayfa 53 - Kalkedon, 1. Baskı, 2013Kitabı okudu
Tarkovski için deneyimler genel olarak iki kategoriye denk düşer, tarihi olayların gerçekleştiği dış dünya ve zamanın belirsiz olduğu iç dünya. Rüyalar bu ikinci dünyaya aittir. Sık sık karakterin ruhsal durumunu aydınlatırlar: Ivan'ın hiç sahip olmadığı çocukluğa dair görüleri, Kelvin'in annesiyle arasında yaşananları düzeltme girişimleri, Gorchakov'un ev özlemi, Tarkovski'nin filmlerindeki gerçek dramaların içsel oldugu bile iddia edilebilir, karakterlerin endişeleri iç dünyanın dış dünyayı etkileme yoludur. Bu durum son üç filminde, dış dünyayı kurtarabilmek için iç dünyanın dışa yansıması gerektiğini öne sürecek şekilde değişmiştir.
Sayfa 48 - Kalkedon, 1. Baskı, 2013Kitabı okudu
66 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.