Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Dini ve Felsefi Açıdan

Anlamın Doğası

Fatih İbiş

Anlamın Doğası Gönderileri

Anlamın Doğası kitaplarını, Anlamın Doğası sözleri ve alıntılarını, Anlamın Doğası yazarlarını, Anlamın Doğası yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Derrida açısından bir huzur metafiziği varsa o da yazının sürekli hazır bulunuşluğudur; çünkü yazı bir kayıttır ve sözü yok olmaktan kurtarır.
Sapere Aude!
"Aklını kendin kullanmak cesaretini göster."
Sayfa 120 - Kant
Reklam
Aydınlanmanın bir önyargısı vardır ki esası şudur: Aydınlanmanın temel önyargısı önyargının kendisine karşı bir önyargıdır.
Sayfa 114
Schleiermacher;
Kapsamlı bir araştırma sürecinin dışında oluşan gerçek bir anlama yoktur.
Sayfa 99
perspektivizmde Protagoras gibi ol!
"Her şeyin ölçüsü insandır. Her şey, bana nasıl görünürse benim için böyledir, sana nasıl görünürse senin için öyledir. Üşüyen için rüzgar soğuktur, üşümeyen için soğuk değildir. Her şey için birbirine tümüyle karşıt iki söz söylenebilir."
Sayfa 90
Wittgenstein
Yalnız başına duran hiçbir cümle yoktur. Çünkü cümle dediğim şey, bir dildeki bir oyun pozisyonudur.
Sayfa 83
Reklam
Wittgenstein
Üzerinde konuşamadığımız şey hakkında susmak zorundayız.
Sayfa 80
Doğru anlamın epistemolojik ön koşulu olarak bağlam
"Basit bir gramatik ifade: Satranç taşları ile dama oynayabilirsiniz, ancak 'şah' artık şah olmaktan çıkmış ve taşların önemlilik sırası tamamen değer değiştirmiştir. Dama taşları ile satranç oynayabilirsiniz, ama o zaman şah ve fili birbiriyle karıştırmak ne kadar kolaydır."
Sayfa 78
Anlam, söylemlerimizin söylediklerine yöneldiği kadar, söylemlerimizin söylemediklerine de yönelir... Anlam söylenen kadar aynı zamanda söylenmeyenin de çağrısıdır.
Sayfa 71
Sözsüz Tabiî Delâlet:
Sözcük olmaksızın herhangi bir şeyin tabiatı gereği bir manaya olan delâletidir. Maşukunu gören aşığın tabiî olarak yüzünün kızarması gibi.
Sayfa 64
Reklam
Dünya ve dünyadakiler bi zâtihi anlam taşımazlar. Zira anlam dış dünyada bulunan değil, insan tarafından bir yorumla bu dünyaya yüklemlenen bir değerdir.
seeing - seeing as
Bir şeye değer yüklemek, o şeyin salt görülmesi değil, o şeyin artık bir şey olarak görülmesidir. Wittgenstein bu durumu "görmek" ile "olarak görmek" şeklinde iki farklı görme deneyimi olarak kategorilendirir.
Sayfa 56
Varlık itibariyle önce mana sonra madde gelir. Mana maddeye tekaddüm eder.
Hegel'e göre;
Her felsefe idealizmdir. İdealizm, varlığı sonsuzda, tinde, Tanrı'da bulur. Gerçek, salt ve son varlığı, olduğu biçimiyle sınırlıda gören bir felsefe, felsefe adını almaya layık değildir.
Sayfa 50
Esse Est Percipi
Berkeley varlıksal gerçekliğin insan ve Tanrı tarafından gerçekleştirilen algıya dayandığını "varolmak algılanmaktır" sözüyle mottolaştırmıştır.
27 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.