Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Kıta Avrupası Felsefesi Üzerine Denemeler

Başkalık Deneyimi

Zeynep Direk

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Felsefe yalnızca kavram yaratmaz;fikrin nasıl haklılaştırıldığını sorgular,akıl yürütmenin geçerli olup olmadığının peşindedir.Bu anlamda eleştirel olan bir bilgi edimi,Levinas’ın iddiasına göre,”fani” ve “yaratılmış” bir varlıkta bulunur.”Yaratılmışlık” demek kendi kendisini yaratmamış olmak,kendi kaynağına sahip olamamak,Tanrı’ya katılamayacağını bilmektir.
Sayfa 42 - YKYKitabı okudu
Hiçbir zaman size bakan gözleri güzel ya da çirkin bulamazsınız, ne renk olduklarını fark ede­mezsiniz. Başkasının bakışı, gözlerini maskeler, sanki gözleri­nin önünden gider"
Sayfa 53 - SartreKitabı okudu
Reklam
Filozofların Irk Düşüncesinin Peşinde
Aynı’nın sorgulanması,Aynı’nın egoist kendiliğindenliği içinde ve onun tarafından yapılamayacağına göre Başka tarafından yapılacaktır.Benim kendiliğindenliğimin Başkasının mevcudiyeti tarafından sorgulanmasına etik denir.
Sayfa 40 - YKYKitabı okudu
Sartre, Varlık ve Hiçlik'ın "Başkası­nın Varoluşu" bölümüne şaşırtıcı bir biçimde "utanç" deneyi­minin yönelimsel yapısını betimleyerek başlar. Utanç, birincil olarak "başkasının önünde kendinden utanmaktır". Bayağı bir hareket yapmakta, örneğin burnumu karıştırmaktayımdır, ama eğer tek başımaysam bunun için yargılayıp ayıplamam kendi­mi, fakat başımı kaldırdığımda, birinin bunu gördüğünü fark ettiğimde hareketimin bayağılığından utanırım, çünkü başkası­na göründüğüm halimle yargılarım kendimi. "Başkasının beni gördüğü gibi olduğumu" fark ettiğim (reconnaisssance) zaman söyleyecek hiçbir şey bulamayarak tepeden tırnağa bir titre­meyle sarsılırım
Levinas yaratıcı kaynakla ilişkiyi, Descartes gibi "sonsuzluk fikri" yoluyla düşünür. "Mükemmel olmadığını bilmek için mükemmelin fikrine, sonsuzluk fikrine sahip olmak gerekir der Descartes"
Hegel, Bernal'in dediği gibi zamanı için "tipik bir şahsiyet"tir. "Avrupa'yı sever, Hint'e saygı duyar, İslamdan nefret eder ve Afrika'yı tamamen aşağılar."
Reklam
Armağan, tam da verildiği noktaya geri dönmeyerek, çemberle ilişkisinde yabancı kalarak, karşılıklılık ekonomisini kesintiye uğratan şeydir.
Sayfa 190Kitabı okudu
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.