Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Batı'nın İnsan Doğası Yanılsaması

Marshall Sahlins

Batı'nın İnsan Doğası Yanılsaması Sözleri ve Alıntıları

Batı'nın İnsan Doğası Yanılsaması sözleri ve alıntılarını, Batı'nın İnsan Doğası Yanılsaması kitap alıntılarını, Batı'nın İnsan Doğası Yanılsaması en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Freudcu psikanalizde çocuğun toplumsallaşması, bu habis orijinal doğanın bastırılması veya yüceltilmesinden oluşan kolektif toplumsal tarihinin bir tekrarıdır.
Sayfa 118Kitabı okudu
Bir başka 'nomos-physis' (doğa-kültür) permütasyonunda ise Tukidides kültürün, her an yıkıcı bir hiddetle ortaya çıkmaya hazır çıkarcı bir insan doğasını gizleme işlevi gören bir iyilikseverlik maskesi olduğunu söyler.
Reklam
Hobbes, doğa durumunu her insanın her şeye eşit ölçüde hakkı olmasıyla başlatırken -böylelikle doğa durumu sürekli bir savaşa yol açar ve bu, sorunlu bir durum olarak görülür- Adams, doğa savaşının despotlukla son bulacağını öngörür ve ona göre asıl sorun burada baş gösterir.
John Adams'ın formülünü tekrar edersek: Gücün karşısına güç, çıkarın karşısına çıkar konulmalı; ihtiraslara, çıkarlara ve güce ancak ihtiraslar, çıkarlar ve güç karşı koyabilir.
Aquinas'ın gözünde, insanlar ancak yeterli sayıda bir araya gelerek geçimlerini sağlayabilirdi ve bu anlamda, toplum doğal bir şeydi. İnsanlar ne tek başlarına ne de aileler halinde kendi başlarının çaresine bakabilirlerdi.
Augustinus, sadece kralın yetkilerini desteklemek imkanına kavuşmakla kalmıyor, yargıcın idam cezasını, celladın kancasını, askerin silahlarını ve hatta iyi babanın sertliğini de destekleyebiliyordu. Augustinus, "Bütün bunlardan korkulduğunda" diye bağlıyordu sözlerini "fena kimseler engellenmiş olur ve iyiler de fena insanların arasında huzur içinde yaşayabilirler".
Reklam
"Kısacası, insan doğası bir kez aklına bir şey yapmayı koydu mu, onu yapmasını önlemek imkansızdır; önlenebileceğini düşünmek büyük bir budalalıktan başka bir şey değildir. Ne yasanın zoruyla önlenebilir ne de ne olursa olsun başka bir caydırıcı güçle." Atinalı Diodotus
Antik Dönem felsefelerimiz ve modern bilimlerimizde söylendiği gibi, yolumuza çıkan herkesi harcamak ve böylece toplumsal varoluşumuzu tehdit etmek pahasına, karşı konulmaz bir insan doğası tarafından çıkarımızı gözetmeye mahkum edildiğimiz doğru değildir.
Sayfa 132Kitabı okudu
Cinsel arzular, münasip partnerlerin, fırsatların, tarihlerin, mekanların ve bedensel pratiklerin yerel düzeyde nasıl şekillendiğine bağlı olarak çeşitli yollarla ifade edilir ve bastırılır. Türümüze özgü cinselliğimizi düşünülebilecek her türlü yolla yüceltiriz. Bunların arasında, cinsel ilişkiden uzak durmanın içerdiği daha yüksek değerler adına cinselliğin aşkınlaştırılması da vardır. bu örnek, sembolik düzenlerde ölümsüzlüğe ulaşmanın "bencil gen"in gizemli hünerinden daha cazip yolları olduğunun da bir kanıtıdır.
Sayfa 131Kitabı okudu
Tanrı, Adem'e şöyle der: "Diğer bütün mahlukların doğası bizim koyduğumuz yasalar çerçevesinde belirlendi ve sınırlandırıldı. Sen ise aksine, bu sınırlardan azade kılındın. Sen, seni gözetimine verdiğimiz özgür iradenle, kendi doğana mahsus özellikleri bizzat oluşturabilirsin ... Seni ne cennete ne dünyaya ait, ne ölümlü ne de ölümsüz bir mahluk olarak yarattık ki, kendi varlığının özgür ve onurlu şekillendiricisi olarak istediğin gibi kendine şekil verebilesin. Daha aşağı, vahşi yaşam biçimlerine alçalmak veya tekrar ilahi bir yaşamı olan daha üst mertebelere yükselmek senin elinde olacak."
Sayfa 128Kitabı okudu
161 öğeden 101 ile 110 arasındakiler gösteriliyor.