Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Bilgi Sosyolojisi

Karl Mannheim

Bilgi Sosyolojisi Hakkında

Bilgi Sosyolojisi konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
8/10
2 Kişi
7
Okunma
1
Beğeni
594
Görüntülenme

Hakkında

Bilgi Sosyolojisi, bilginin toplumu etkilemesi anlamından ziyade bilginin toplumdan etkilenmesi anlamında bir bilgi sosyolojisi. “Georg Lukacs’ın ‘Roman Kuramı’ Kitabına Eleştiri Yazısı”, “Weltanschauungun Yorumlanması Üzerine”, “Tarihselcilik”, “Bilgi Sosyolojisi Sorunu”, “Kültürel Bir Fenomen Olarak Rekabet”, “Ekonomik Hırsın Özü ve Anlamı”, “Kuşaklar Problemi” başlıklı yedi makaleden oluşan bu kitapta, salt bir epistemoloji eleştirisiyle yetinmeyen Mannheim’ın ana iddiası şudur; düşünce, hatta kuramsal ya da sistematik düşünce, çeşitli dönemlerde gelişen entelektüel akımlar, çeşitli dünya görüşleri “boşlukta salınmazlar” veya “havada bir yerlerde” kendi kendilerine gelişmezler. Bunları geliştiren bir insandır; her şeyden önce bir toplulukta ve toplumda doğan, büyüyen, gelişen ve çalışan insan.
Tahmini Okuma Süresi: 10 sa. 39 dk.Sayfa Sayısı: 376Basım Tarihi: 14 Kasım 2018Yayınevi: Pinhan Yayıncılık
ISBN: 9786059460668Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 33.3
Erkek% 66.7
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Karl Mannheim
Karl MannheimYazar · 3 kitap
Alman-Musevi bir annenin ve Macar-Musevi bir babanın ikinci oğlu olarak Budapeşte’de dünyaya gelir. Düşünce dünyasına “A Steilem" dergisine yaptığı Hegel çevirileriyle girer. 1912 yılından itibaren Budapeşte'de felsefe dersleri almaya başlar. Berlin'de Simmel'den ve Paris'te Bergson'dan ders alır. Budapeşte'de öğrencisi kabul edileceği Lukdcs'ın ve Béla Balâsz'in da katıldığı “Pazar Buluşmaları" adı verilen sohbet- tartışma dizilerine katılır. Bir süre sonra ise Tinsel Bilimler Özel Okulu (Freie Schule fö r Geisteswissenschaften)'nda ders vermeye başlar; açılış konuşması “Ruh ve Kültür" (Seele und Kultur) başlığını taşımaktadır. 1918 yılında “Epistemolojinin Yapısalcı Analizi" (Strukturanalyse der Erkenntnistheorie) adlı doktora tezini tamamlar ve bir yıl sonra Budapeşte Üniversitesi’nde felsefe profesörü olarak ders vermeye başlar. Aynı yıl Macaristan’daki Beyaz Terör nedeniyle Viyana- Avusturya ve Freiburg-Almanya üzerinden Berlin'e kaçmak zorunda kalır. Heidelberg’de Weber’in etrafında toplanan kişilerin toplantılarına (Weberkreis) katılır. 1921'de Julia Lang ile evlenir. 1925 yılında Heidelberg Üniversitesi Felsefe Fakültesi'ne “Geleneksel Muhafazakârlık: Bilginin Sosyolojisi Problemine Bir Katkı" (Altkonservativismus. Ein Beitrag tu r Soziologie des Wissens) adlı Doçentlik Tezi'ni sunar 1926 yılında Doçent olarak atanır. 1929’da “Kuşaklar Problemi-Das Problem der Generationen”; Zürih'te VI. Alman Sosyologlar Günü’nde: “Tinsel Alanda Rekabetin önemi" (Die Bedeutung der Konkurrent im Gebiet des Geistigen) adlı sunuşunu yapar. 1929'da Weimar Cumhuriyeti'nin sonunu getiren siyasal ve toplumsal altüst oluşların ortasında; artık adıyla anılacak olan ve düşünce hayatına büyük ve ciddi katkısı “İdeoloji ve Ütopya" (Ideologie und Utopie) yayımlanır. Kitap 1936'da "Bilgi Sosyolojisi’ne Giriş" adıyla İngiltere ve Amerika’da yayımlanır. 1930 yılında sosyoloji profesörü olarak atandığı Frankfurt'ta: Theodor W. Adorno ile sohbetlere katılır. 1933 yılında, “Ekonomik Başarı Hırsının Özü ve Önemi Üzerine" (Über das Wesen und die Bedeutung des wirtschaftlichen Erfolgsstrebens) adlı çalışması yayımlanır. Kısa bir süre sonra Faşistler tarafından mesleğinden çıkartılır. Amsterdam üzerinden Londra'ya kaçar. London School o f Economics and Political Science'de iş bulur, 1933-45 yıllan arasında burada dersler verir. 1935 yılında mali nedenlerden dolayı tamamlanamayan Kitle Demokrasileri ve Diktatörlük adlı bir araştırma projesine katılır. 1938 yılında “Yeniden Yapılanma Çağında İnsan ve Toplum" (Mencsh und Gesellschaft im Zeitalter des Umbaus) adlı çalışması yayımlanır. 1945-47 yılları arasında aynı üniversitenin eğitim Enstitüsü’nde felsefe ve eğitim sosyolojisi profesörü olur. 1947 yılı Ocak ayında Londra'da vefat eder. Düşünceleri Mannheim İdeoloji ve Ütopya isimli bilgi sosyolojisi çalışmasında ideolojiyi, mevcut siayasal ve toplumsal düzeni korumak amacı taşıyan egemen sınıfların dünyayı algılayışı olarak ütopyayı ise mevcut düzeni değiştirmek isteyenlerin toplumsal dünyayı kavrama biçimi olarak tanımlar. Mannheim'e göre ideoloji kavramını kısmî ve bütüncül şeklinde kategorize edilir. Terry Eagleton meşhur ideoloji kitabında; Mannheim'daki ideolojinin bugün ile yarışamayan geçmişe ait inançlar kümesi olduğunu belirtmektedir. Ütopya ise mevcut zamanın ötesine, "yarın"a ait fikirlerdir. Eserleri Mannheim, K. ([1922-24] 1980) Structures of Thinking. London: Routledge & Kegan Paul. Mannheim, K. ([1925] 1986) Conservatism. A Contribution to the Sociology of Knowledge. London: Routledge & Kegan Paul. Mannheim, K. (1929), Ideologie und Utopie Mannheim, K. (1935 (English 1940)) Man and Society in an Age of Reconstruction. London: Routledge. Mannheim, K. (1936) Ideology and Utopia. London: Routledge. Mannheim, K. (1950) "Freedom, Power, and Democratic Planning." Oxford University Press Mannheim, K. ([1930] 2001) Sociology as Political Education. New Brunswick, NJ. Transaction. Mannheim, K. (1971. 1993) From Karl Mannheim. New Brunswick, NJ. Transaction. Türkçede Yayımlanmış Eserleri Mannheim, Karl (1995); İdeoloji ve Ütopya, Epos Yay. Ank.