Bilinçli Zihin sözleri ve alıntılarını, Bilinçli Zihin kitap alıntılarını, Bilinçli Zihin en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Gerek odaklanabildiği bir dizi hem duyusal hem de kendisinin tetiklediği öne çıkan konulara, gerekse dikkati istediği yöne çevirebilen motor mekanizmasına sahip olması, beynin, çevrimiçi tepkiyi ( hayvanların verebildiği tek tepkiyi) atlayıp daha nitelikli çevrimdışı alternatifleri yeğlemesine olanak sağlar. İnsan beynine kendi işlerini yönetmede ve davranış çizgisini seçmede kesin söz hakkını veren de budur.
Algılar özel ve bir kişiye ait deneyimler olduğundan, erişilmez, dışarıdan işlenemez ya da bir taşıyıcı olmadan iletilemezler. Bu taşıyıcı da kelimedir. Kelimeler ve işaret ettiği algılar karşılıklı olarak birbirini çağrıştırır.
Kelime bağlantılı algıların binlerce değilse de yüzlerce kez frontal loblar tarafından işlenmesiyle renk, kontur, kontrast, doku, şekil, açı, konum, ruh hali, niyet, davranış, stil ve daha birçok özellik kategorileri kesin olarak belirlenir.
İnsanın kendine yönelik işlevlerine zemin oluşturan değişimler yavaş yavaş gelişmiştir; ancak konuşma alanları motor uzantısını ele geçirdikten sonra dilin gelişmesi ve onu yöneten bilinçli bir benliğin doğuşu da artık kaçınılmaz olmuştur.
Alt insan kuzenlerimizden farklı olarak, biz kendimize şunu ya da bunu yapabileceğimizi söyleyebiliriz, çünkü bunu yapacak bir dilimiz ve sözünü edeceğimiz zihinsel seçeneklerimiz vardır.
In the same way and for the same reason of conserving response integrity, we humans too perceive objects in a way that allows us to go on functioning with socially acquired and objectified images. Our incoming impressions, the things we perceive, are, therefore, subjected to corrective distortions in normative ways. For example, we are programmed to perceive the four-legged object we sit on either as a chair or a stool, depending on the presence or absence of a backrest. The hypothetical hybrid, the one with a very low backrest, we automatically lump into one or the other of the defining categories. It is as if we are obliged to think of the hybrid object either in terms of the class-concept “chair” or the class-concept “stool” and have no choice but to perceive it in one or the other of these preset ways.
The hybrid character of the human endogram means that the brainstem is also responding to the off-line mechanism’s intracortical contribution. This ingenious neural device enables the brain to modify the nature of its experience and monitor the changes that it itself is in the process of creating. This means that, thanks to the off-line mechanism’s contributions, the brainstem’s decision making is now qualitatively enriched and the aware state of the brain reflectively conscious.
Erken bir yaşta şunu fark ettim ki, bir bilim insanı nesnel olmak için deneyimin farkında olmamızı sağlayan fizyolojik ve psikolojik mekanizmaları anlamalıdır. Nasıl bir biyolog mikroskobunu ve onun optik işlevlerini bilmek zorundaysa o da aynı nedenle bu mekanizmaları bilmelidir. Çünkü gözlediği nesnenin temel özelliği sandığı şey, kendi aletinin(beyninin) sınırlamalarından kaynaklanıyor olabilir.