Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Bir Hristiyan Dogması Teslis

Mehmet Bayrakdar

Bir Hristiyan Dogması Teslis Sözleri ve Alıntıları

Bir Hristiyan Dogması Teslis sözleri ve alıntılarını, Bir Hristiyan Dogması Teslis kitap alıntılarını, Bir Hristiyan Dogması Teslis en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Alman imparatoru II. Frederich 12. yüzyılda Latinlere ve Romalılara karşı Endülüs Müslümanlarıyla ve Memlük sultanlarıyla işbirliği yapmıştır.
Sayfa 144Kitabı okudu
Nietzsche şöyle der
Nietzsche şöyle der: Hristiyanlık bizi antik medeniyetin meyvelerinden mahrum bıraktı, daha sonra İslâm kültürünün hazinelerinden de mahrum etti. Bizim medeniyetimize daha yakın görünen, tatlılarımız ve ruhumuza Roma ve Yunan'dan daha yakın olan o muhteşem Endülüs İslâm medeniyetini ezdi.
Sayfa 143 - Nietzsche, L'Antechrist, s 186-190Kitabı okudu
Reklam
Nietzsche'nin Ateizmin ve Nihilizmi
Georges Bataille'yın yargısı ile Nietzsche'nin ateizmi veya nihilizmi, gerçekte Tanrı'yı bilen ve gören bir insanın ateizmi ve nihilizmidir.
Sayfa 141Kitabı okudu
Ünlü Aryüsçüler
Vandal'lar, Alan'lar, Goth'lar, Visgothlar, Teutonic'ler, Lombard'lar ve Burgundian'lar Aryüsçü kavimlerdi...Ünlü İngiliz bilim adamları William Whiston, Sir Isaac Newton ve Dr. Samuel Clarke gibi kimseler ünlü Aryüsçülerdendirler.
Sayfa 127Kitabı okudu
Tolstoy ve İslam
Eğer ki, bir kimsenin karşısına kilise Hıristiyanlığı veya İslâm dinine girme hakkında bir tercih koyulsa, o zaman her bir akıllı adam, karışık ve anlaşılmaz teolojinin üç sıfatlı Tanrı'nın, günah çıkarma merasiminin, dinî ayinlerin, İsa'nın anasına yalvarışın, azizlerin ve onların resimlerine sayısız hesapsız ayinlerin yerine, akidesi Tek Allah, Peygamberi insan olan İslâm dinini, şüphesiz ki üstün tutar. Bu başka türlü de olamaz.
Sayfa 149 - Tolstoy, Ünlü Rus Yazarın İslâm Peygamberi ile İlgili Kayıp Risalesi, Hz. Muhammed, İstanbul, Karakutu Yayınları, No: 74, 2005.Kitabı okudu
"Tanrı öldü!"
Nietzsche: "Tanrı öldü" veya "Tanrı öldürüldü" sözünün anlamını şöyle açıklıyor: Son zamanlardaki en büyük hâdise-Tanrı'nın ölmesi, Hıristiyan Tanrısına inancın inanılmaz oluşu-gölgesini Avrupa üzerine vurmaya başladı bile...
Sayfa 146 - Nietzsche, Gay Science, bölüm: 125Kitabı okudu
Reklam
Nietzsche şöyle der
Nietzsche şöyle der: Hıristiyanlığı lanetliyorum, hiçbir zemmedicinin asla ifade etmediği zemmetmelerin en kötüsüyle Kilise'yi zemmediyorum. Benim için Kilise, hayal edilebilecek en büyük fesattır.
Sayfa 142Kitabı okudu
Ey İsrailoğulları! Rabbimiz Tanrı, tek Rabb'tir"
Sayfa 23 - Markos: 12:28; Tesniye: 6.4Kitabı okudu
Hoşgörü
Başkası, benzerliklerle başkası olamaz, farklılıklarla olur. O halde gerçek hoşgörü ve tolerans farklılıklar üzerine kurulmalıdır; ben ötekini farklılıklarıyla ve farklılıklarına rağmen hoşgörebilmeliyim ve tolere etmeliyim. İstenirse farklılıklar üzerine tartışılabilir; fakat benim ötekini hoşgörmem için illâ da onun farklılıklarını gözardı etmem gerekmez; aksine farklılıklara rağmen ötekini hoşgörebilmeliyim.
Sayfa 270Kitabı okudu
İncil'in Tahrifatı
Sadece bir İncil olması gerekirken Kiliselerin sahih kabul ettiği ve etmediği, bugüne kadar ulaşan veya ulaşmayan yüzlerce "İncil" yazılmıştır.
Sayfa 250Kitabı okudu
Reklam
Tevrat'ın Yazımı
Herkesin kabul ettiği tarihi bir gerçek de, Tevrat metinlerinin Hz. Musa'dan dört asır sonra kaleme alındığı ve Babil sürgünü sonucu o güne kadarki elde olan Eski-Ahid metinleri kaybolmuştu ve Üzeyir (Ezra) kendi bilgisine ve bazılarının şehadetine dayanarak Tevrat'ı yeniden yazmıştır.
Sayfa 244Kitabı okudu
İncil'de Tevhid ve Teslis
Kutsal metinlerde teslise malzeme olacak ifadeler kadar tevhide de malzeme olacak ifadeler de apaçık bir şekilde vardır.
Sayfa 176Kitabı okudu
Hıristiyanlık'ta tevhid ve teslis mücadelesi
Aryüs'ün teolojik anlayışı, Hıristiyanlığın başlangıcından itibaren tevhide vurgu yapan Doğulu Hristiyanlık anlayışıydı, buna karşılık Atanasius, İskenderiyeli olmasına rağmen kültürel olarak Yunanlı ve Romalı bir zihniyete sahipti ve özellikle de teolojik olarak Yunanlı ve Romalı teologların oluşturduğu teslisi benimsemişti.
Sayfa 124Kitabı okudu
Servetus'tan alıntı
"Heyhat, bu teslis geleneğinin Muhammedci halkları ne kadar çok güldürdüğünü sadece Tanrı bilir. Yahudiler de, bizim bu uydurmaya bağlılığımızdan ürpermekteler ve bizim testisteki bu saçmalığımıza gülmekteler."
Sayfa 129Kitabı okudu
Dinlerarası Diyaloğun İç Yüzü (Kendi ağızlarından)
İkinci Bölüm, misyonerlik işiyle ilgilidir. Gayesi, diyalog yoluyla Hıristiyanî şehadeti sentezlemektir, bir yandan tasaddukta bulunarak ve diğer yandan Gospel (İncil)'ın öğretilmesi aracılığıyla Tanrı halkını bir araya toplayan İncilleştirme (evangelization)dir... Zaten misyonerlik faaliyeti olan birincisi, doğal olarak ikisine sevk edecektir.
Sayfa 259 - Neuner (J), S.J. ve Dupuis (J.) S.J., The Christian Faith in the Doctrinal Documents of the Catholic Church, London, Collins Liturgical Publications, 1986, 3. baskı, c.I, s. 323Kitabı okudu
16 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.