Budizm ve Zen kitaplarını, Budizm ve Zen sözleri ve alıntılarını, Budizm ve Zen yazarlarını, Budizm ve Zen yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Altı yüce eylem nedir? Bunlar Dana (hayır işi yapma); Sila (kurallara uyma); Ksanti (sebat) ; Virya (çabalama); Dhyana (meditasyon) ve Prajna’dır (bilgelik)
Yokadaishi “Eğer bu Zen içinde yaşarsanız, dünkü rüyalarınızdaki cehennemi terkedebilir ve durduğunuz her yerde kendi cennetinizi oluşturabilirsiniz…” dediği zaman, aydınlanmış birinin neden sonuç ilişkisi yasasını görmezden gelebileceğini kastetmez.Bir insan içinde acı çektiği kendi cehennemini kendisi yaratır ve onu kendisinden başka kimse kurtaramaz.”
Hırs, öfke ve cehalet insanın iyi karakterine zarar veren üç zehirdir. Tibetli bir Budist bir keresinde şöyle yazmıştı:” Hırs,öfke ve cehalet…bu üçü kurtuluş yolunda engel olarak durur; tıpkı ayrık otlarının köklerinin faydalı otların gelişmesini önlemesi gibi, gelişmemizi önlerler.” …Zen öğrencileri bu üç zehirden asla kaçmazlar, fakat onları sadece geçici bir serap olarak görürler…Çocuklarla oynar, krallara ve dilencilere saygı duyar ve taşları ve çakılları altın ve gümüş gibi ele alırlar.
Kişi kendini meditasyona adadığı zaman zihinsel yükler, gereksiz kaygılar ve başıboş düşünceler birer birer yok olur; yaşam sanki pürüzsüz ve hoş bir şekilde akar.
Zihin üç sürecin, yani arzulama, edimde bulunma ve hoşnutsuzluk süreçlerinin sonsuz bir zinciridir. Bu üçü bir döngüyü oluşturur: arzulamadan edime, edimden hoşnutsuzluğa ve hoşnutsuzluktan arzulamaya. Bu üç süreç olmadan zihin olmaz ve bunun sonucunda beden de olmaz. Bu anlayış seviyesine ulaşıldığında, evrendeki herşeyin nedensellik yasası altında bu süreçlere uygun olarak işlediği ve bu sonsuz zincir olmaksızın evrenin yaratıcısı ve yöneticisi olmadığı görülecektir.
Bizler her gün her an dünyayı yeniden yaratırız. Uyurken birşey yoktur, fakat uyandığımızda duyularımız tarafından anında biçim, renk, koku, tat ve temas dünyası yaratılır.
Meditasyon Şarkısında Hakuin şöyle der:
Ta başından beri Budasınız. Sudan ayrı buz yoktur, böylece hemcins varlıkların dışında Buda yoktur. O her zaman onların içinde olsa da, insanlar gerçeği algılamayı başaramıyor ve onu uzaklarda arıyor. Susuzluk çekiyor ve ellerinin altındaki çeşmeyi görmüyorlar. Fakirlik içindeler ve sınırsız zenginliğin varisleri olduklarını unutuyorlar. Acı çektiğinizi söylüyorsunuz. Sadece kendi cehaletiniz yüzünden acı çekiyorsunuz. Bu cahil rüyanızdan uyanın! Geçmişin hataları artık sizi tedirgin etmeyecek. Cehennem nerede? Onu dünkü rüyada bıraktınız. Cennet nerede? İçinde duruyorsunuz.