Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Cahiliyeden İslamiyet'e Kadın

Mustafa Öztürk

Cahiliyeden İslamiyet'e Kadın Sözleri ve Alıntıları

Cahiliyeden İslamiyet'e Kadın sözleri ve alıntılarını, Cahiliyeden İslamiyet'e Kadın kitap alıntılarını, Cahiliyeden İslamiyet'e Kadın en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
...cahiliye devrinde efendileri/sahipleri ücret karşılığında cariyelere fuhuş yaptırır, onların kazandıkları paradan belli oranda pay(komisyon) alırlardı.
...cahili Arap hukukunda hak kavramı çoğu zaman kuvvet ve kudretle eşdeğer bir anlam ifade ederdi. Dolayısıyla kim kuvvetli, kim daha fazla silahlı güç ve taraftar sahibiyse, o haklı sayılırdı.
Reklam
Arap toplumunun İslam öncesindeki inanç, düşünce ve davranış tarzları İslami dönemde "cahiliye" diye anılır.
..aile fertleri arasındaki sıkı bağ gevşeyip çözülmüş, derin duygularla eş ve çocukları birbirine bağlayıp bütünleştiren dini ve ahlaki değerler örselenmiş, böylece aile dış şoklara karşı dayanaksız hale gelmiştir.
Ma'arri'ye, "Senin mezar taşına ne yazalım?" diye sorulunca, "Bu[mezardaki vucüt], babamın bana karşı işlediği bir cinayettir. Ama ben kimseye karşı böyle bir cinayet işlemedim." diye yazın cevabını vermiştir..
Nitekim günümüz toplumunda da hükümferma olan anlayışa göre ırz, namus, iffet gibi ahlaki değerler kadının hanesine kodlanmıştır. Bu kodlama mucibince söz konusu değerlerin muhafazası kadına, kadının bekçiliği ise erkeğe aittir.
Reklam
Kuran'da geçen Adem kelimesinin ilk insana mı yoksa insan soyuna mı işaret ettiği hususu da sarih değildir.
Cahiliye devrinde erkekler küçük kızlarla evlenmeyi tercih ederlerdi. Kızlar genellikle 12 yaşına basmadan evlendirilir ve ancak çocuk doğurduktan sonra aileye dahil edilirdi, çocuk doğurmadan ölürse kocasına başsağlığı dilenmezdi.
Bugün hepimizin tanıklık ettiği üzere evlilik, karşılıklı çıkara dayalı bir akit hüviyetine bürünerek huzur veren sıcak gibi olma özelliğini önemli ölçüde yitirmiştir
...ebeveyne yönelik iyiliğin dörtte üçünün annenin hakkı, dörtte birinin de babanın hakkı olduğu hususunda ilim adamları arasında hiçbir görüş ayrılığı yoktur.
Reklam
Muhammed Abduh, insanoğlunun tek bir atasının bulunmadığını, bilakis farklı atalardan çoğaldığı tarzındaki modern görüşlerin Kurana ters düşmediğini söylemiştir..
İslam'da kadın ve haklarıyla ilgili hiçbir sorun yoktur diyen, aksi yöndeki görüş ve düşünceleri Batılılaşma ve feminist söylemi içselleştirme olarak gören geleneksel anlayış, modern çağdaki verili durumu ve bu durumun beraberinde getirdiği sorunları, hatta "Biz kadınlar tarih boyunca hep ezilmişiz." diyen çok sayıda Müslüman kadın bulunduğu gerçeğini görmezden gelmesi ve Müslüman kitleleri kendi tarihselliklerinden kopuk hâlde, tabir caizse vakumda yaşayan insanlar gibi telakki etmesi hasebiyle sorunludur.
Sayfa 184 - Ankara Okulu YayınlarıKitabı okudu
Kuran hey şeyden önce bir dini ve ahlaki ilke ve uyarılar kitabıdır; hukuki bir belge değildir. [Fazlurrahman]
Cahiliye
Bir Arabın en büyük ideali çok sayıda erkek çocuğuna sahip olmaktı.
Kurana bakıldığında, kadınlarla erkekler eşittir. Ancak bu eşitlik toplumsal cinsiyetten öte dini-ahlaki kimlikle ilgilidir.
186 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.