Yaratıcı tanrıça Gua Kadın'nın sarı kili bir çömlekçi gibi yoğurarak insan şekilleri yaptığı ve sonra bunların canlandığı anlatılır. Gua Kadın daha fazla şey yaratmak istemiş ancak yaratamamış; bu yüzden inşaat halatını kullanarak çamurdan bir oluk açmıştır. Halatı çamura sürüp çekmiş, yere düşen çamur da insan biçimini almıştır.
Bu mit, sosyal hiyerarşinin kökeninden bahsederek devam eder. Sarı kilden yaratılan insanlar zengin ve asil insanlardan oluşan yönetici üst sınıfı, çamurdan yaratılan insanlar ise yoksul ve köle alt sınıfını oluşturmuştur.
"Kadının mitolojide oynadığı rolünün yerini erkeğin alması, aile içerisinde ve sosyal hayatta kadın ve erkek rollerine sosyal yaklaşımın değişmesi sonucunda mitolojik geleneğin evrim geçirmesinden kaynaklanmaktadır."
Antik mitolojinin etkisi Çin kültürünün birçok yapısında kendini gösterir: sanat, din, devlet törenleri, eğitim, sosyal gelenekler, tarihi yazılar, politika ve ulusal kimliği ifade etme gibi.
Bu millet sosyal hiyerarşinin kökeninden bahsederek devam eder sarı kilden yaratılan insanlar zengin ve asil insanlardan oluşan yönetici 3 sınıfı çamurdan yaratılan insanlar ise yoksul ve köle alt sınıfı oluşturmuştur sarı renk motifinin etkileri tüm Çin kültüründe görülebilir sarı adı verilen Tanrı felsefi ve dini tavukçuluğun en büyük tanrısı haline gelmiştir ayrıca sarı renk ilahi dünyaya ve insan dünyasının merkezini temsil etmektedir bazı hanedanların simgesel rengi olarak kullanılmıştır