cogito bundan tam 25 yıl önce, 1994 yazında, “Laiklik” konulu bir sayıyla yayın hayatına başladı. Yayın ekibinin deyişiyle, düşüncenin zayıflamasından ve eğitimin neredeyse bütünüyle düşündürtmeme amacına yönelmesinden kaynaklanan bir ihtiyaçla doğan bir düşünce dergisinin ilk sayısının “laiklik” konusuna ayrılması, kavramın Türkiye’nin düşünsel ortamındaki ağırlığının da işareti.
Cogito’dan • Laiklik’ten Sonra
Charles Taylor • Sekülarizmin Biçimleri
Cemil Aydın • Osmanlı Hilafetinin Uluslararası Siyasetinde Kutsal ve
Sekülerin Müphemliği
Baki Tezcan • Laikliğin “Yerli ve “Milli” Tarihine Medhal: İslam Kültürel ve
Siyasi Tarihi Çerçevesinde Din ve Dünyevilik Üzerine Düşünceler
Cemil Boyraz • Türkiye’de Sekülarizmin Ekonomi-Politiği: Tarihsel ve Eleştirel Bir Analiz
Abdulhamit Kırmızı • 19. Yüzyılı Laiksizleştirmek: Osmanlı-Türk Laikleşme Anlatısının Sorunları
İsmail Kara - İştar Gözaydın -Ayhan Aktar • Türk Usulü Laiklikte Din ve Sekülerlik Nerede Duruyor?
Daniel Steinmetz-Jenkins • Jan Assmann ve Politik Olanın Teolojikleştirilmesi
İştar Gözaydın • 2+2=4? Seküler, Sekülerleşme, Sekülarizm ve Laiklik
Besim F. Dellaloğlu • Türkiye Modernleşmesinin Politik Teolojisi
Ferhat Kentel • Türk Milliyetçiliğinin Daimi Kurucuları Olarak Din ve Sekülarizm
Charles Turner • Sekülerleşme: Devingen Bir Şenlik
Agata Bielik-Robson • Post-Seküler Dönüş: Aydınlanma, Gelenek, Devrim
Jeffrey Haynes • Din Demokrasi ve Kişisel Özgürlükler: Teorik Perspektifler ve
Ampirik Sonuçlar