Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Değer Teorisi

David Graeber

Değer Teorisi Gönderileri

Değer Teorisi kitaplarını, Değer Teorisi sözleri ve alıntılarını, Değer Teorisi yazarlarını, Değer Teorisi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
insanın esasen diğerlerinin iyiliği için hiçbir şey yapmayacağı; yaptığı ne olursa olsun sadece kendisi için bir şey elde etmeye çalıştığı varsayımıdır
Kültürleri farklılaştıran şey sırf dünyaya ilişkin neye inan­mak istedikleri değil, dünyadan neyi haklı olarak talep edilebilecek­lerini hissettikleridir.
Reklam
Arzu edilen, sırf insanların gerçekte istediği şeye işaret etmez; pra­tikte, insanlar her tür şeyi ister. Değerler insanların neyi istemesi gerektiğine ilişkin fi çkirlerdir. Hangi arzuların meşru ve faydalı oldu­ğunu, hangilerinin olmadığını değerlendirme ölçütlerdir. Demek ki değerler, hayatın anlamı hakk ı nda değilse de kişinin hayattan haklı olarak isteyebileceği şeyler hakkındaki fikirlerdir. Ne var ki bu nok­ tada sorun tanımın ikinci yarısında belirir: Kluckhohn bunların sırf soyut yaşam felsefeleri olmadığını, insanların gerçek davranışlarını doğrudan etkileyen fikirler olduğunu da ısrarla belirtmişti. Mesele, belirleme yöntemiydi.
Fikirlerinizin aslında nereden geldiğini asla bilemezsiniz.
Hepsinin inancı, yani iman; hepsinin ihtiyacının, yani genel kabul gören arzularının sonucudur. Büyülü yargı bir toplumsal rıza konu­sudur, toplumsal bir ihtiyacın tercümesidir ... Araçların etki üretmeye uygun olduğunun kabul görmesi, herkesçe arzulanan etkiye herkesin şahit olması sayesinde gerçekleşir. Ateşli hastaların iyileşmesini ar­zuladıkları için, azıcık soğuk su serpilmesi ve bir kurbağayla hoş bir temas, Atharta-veda Brahma rahiplerini çağıran Hindulara üçüncü ya da dördüncü derece ateş için yeterli bir çare gibi görünür. Kısacası, kendi hayallerinin sahte parasıyla kendine bedel ödeyen daima toplu­mun kendisidir.
Değer, nihayetinde onu kabul edenlerin arzularını harekete geçiren ve onları eyleme yönlendiren bir şeydir.
Sayfa 166 - Sel Yayınları. Mayıs 2017. 1. Baskı Çev: Başak Kıcır
Reklam
Sonuçta para tarih için sürtünmesiz bir yüzey sunar
Sayfa 151 - Sel Yayınları. Mayıs 2017. 1. Baskı Çev: Başak Kıcır
Devlet yapıları kendilerini meşrulaştırırken neredeyse daima ev alanındaki değerlere, yani çok daha esaslı eşitsizlik biçimlerinde ve çok daha etkili ideolojik çarpıtma biçimlerinde, en bariz şekildeyse toplumsal cinsiyette kök salmış değerlere başvurur.
Sayfa 140 - Sel Yayınları. Mayıs 2017. 1. Baskı Çev: Başak Kıcır
Toplumsal düzen eylemlerdir, esasen eylemlerden müteşekkildir. Daimi bir yaratım sürecidir.
Sayfa 128 - Sel Yayınları. Mayıs 2017. 1. Baskı Çev: Başak Kıcır
Olgunlaşmak kendini “merkezsizleştirme” meselesidir.
Sayfa 109 - Sel Yayınları. Mayıs 2017. 1. Baskı Çev: Başak Kıcır
Reklam
Yapı dediğimiz şeyin eylem öncesinde var olan bir şey olmamasıdır. Neticede, “yapı” kendi inşa süreciyle özdeştir.
Sayfa 105 - Sel Yayınları. Mayıs 2017. 1. Baskı Çev: Başak Kıcır
Bizi insan yapan şey “akıl” dan ziyade hayalgücüdür.
Sayfa 100 - Sel Yayınları. Mayıs 2017. 1. Baskı Çev: Başak Kıcır
“İnsanlar” kendi tarihlerini yapar ama kendi seçtikleri koşullarda değil.
Sayfa 99 - Sel Yayınları. Mayıs 2017. 1. Baskı Çev: Başak Kıcır
Kazanç için üretim, sembolik olarak belirgin bir farkın üretimidir; üretici piyasası örneğinde, nesnedeki somut karşıtlık üzerinden uygun bir toplumsal ayrımın üretimidir.
Sayfa 36 - Sel Yayınları. Mayıs 2017. 1. Baskı Çev: Başak Kıcır
Kendi hayallerinin sahte parasıyla kendine bedel ödeyen daima toplumun kendisidir.
Sayfa 7 - Sel Yayınları. Mayıs 2017. 1. Baskı Çev: Başak Kıcır
21 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.