Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Değerler Psikolojisi ve Eğitimi

Hayati Hökelekli

Değerler Psikolojisi ve Eğitimi Gönderileri

Değerler Psikolojisi ve Eğitimi kitaplarını, Değerler Psikolojisi ve Eğitimi sözleri ve alıntılarını, Değerler Psikolojisi ve Eğitimi yazarlarını, Değerler Psikolojisi ve Eğitimi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Gazali’ye göre sevgi…
Gazali’nin dediği gibi sevgi(muhabbet) kökü son derece sağlam, dalları göklere yükselmiş, meyveleri gönülde, dilde ve uzuvlarda görülen hoş bir ağaçtır. Dışa akseden bu belirtiler, dumanın ateşe, meyvenin ağaca delaleti gibi, kalpte ve uzuvlarda tesirini gösterir.( İhya, IV, 2640)
Sayfa 257Kitabı okudu
Dünya hayatını bir güç, iktidar, servet, şöhret ve gösteriş yarışı değil, bir “fazilet yarışı” haline getirmedikçe insanlığın ızdıraplarının sonunun gelmeyeceği çok açıktır.
Reklam
(Mülk 67/2; Hud11/7)
“Hanginizin daha iyi iş ve davranışta bulunduğunuzu sınamak için ölümü ve hayatı yaratan O’dur.” (Mülk 67/2; Hud11/7)
Sayfa 236Kitabı okudu
“Toplam ahlak” devrimine ihtiyaç vardır
Haksız kazanç elde etme yönelimi toplumun her alanına yayılan ahlak krizinin sadece bir boyutudur. Dolayısıyla bu sorunu çözmek için “toplam ahlak” devrimine ihtiyacımız vardır.
Sayfa 152Kitabı okudu
Hayatın Amacı
Hayrın amacı güç ve iktidar yarışı değil, “iyi olanı gerçekleştirme” (Mülk 67/2) görev ve sorumluluk bilincinin yönlendirdiği bir “erdem savaşı” olarak kabul etmedikçe, insanlığın dert ve sıkıntılarının son bulacağını düşünmek boşunadır.
Sayfa 145Kitabı okudu
Saf politik tip
Saf politik tip, toplumda geçerli dini fikirleri, insanları sevk ve idare etmek için kullanır, onu siyasetin bir aracı haline getirir.
Reklam
GÜÇ İSTEĞİ, SİYASET VE DEĞER İLİŞKİSİ
… Katıksız iktidar adamı, kendini önemseyen ve önemsenilmesini isteyen insandır. O nedenle sıcak yürekli bir dost değil, idare-i maslahatçıdır(Bir işi mümkün mertebe iyi-kötü yürütmek.)
Sayfa 143Kitabı okudu
TEVAZU
Tevazu ile gelsin, kimde erlik var ise Merdivenden iterler, yüksekten bakar ise Kim ki yüksekte gezer, er geç yolundan azar Dış yüzüne o sızar, içinde ne var ise. Yunus Emre
Din ve doğruluk
“Emrolunduğun gibi dosdoğru ol!”(Hud 11/112) “Hud suresi beni kocattı.” (Tirmiz’i, Tefsiru sure(56) 6 )
Doğruluk
“İnsana sadâkat yaraşır görse de ikrâh Yardımcısıdır doğruların Hz. Allah. (Ziya Paşa)
Reklam
Sevgi
Sevgi karşılık buldukça gelişir ve pekişir; karşılık görmediğinde ise sönmeye ve etkisiz kalmaya yüz tutar. Bu yüzden sevginin sürekli beslenmesi gerekir.
“”kişinin noksanını bilmesi gibi bir irfan olamaz”
Genel olarak hep iyi yanlarımızı görme, kötü yanlarımızın ise üstünü örtme, onları kabullenmeme eğilimi taşırız. Bu yüzden “kişinin noksanını bilmesi gibi bir irfan olamaz” denilmiştir.
maskeler...
… Ne yazık ki artık hiçbirimiz çocuk masumiyetine sahip değiliz. İçimizde olup biteni samimi ve gösterişten uzak olarak dışa yansıtma becerisini gösteremiyoruz. Başkalarının beğenisini kazanmak, başkaları üzerinde üstünlük sağlamak, kendi çıkarımıza birtakım getiriler elde etmek için çoğu zaman olduğumuzdan farklı görünüyoruz… Toplumsal roller için kullandığımız maskeler bir süre sonra bizim yerleşik kişiliğimiz halini alıyor.
Kendini Bilmek
Kendini bilmek, hayatını daha iyi idare etmenin, başarı ve mutluluğa giden yolun anahtarıdır.
Sevgi, insanları birbirine yaklaştıran ve kaynaştıran doğal ruhsal bir eğilimdir. Sevgi; kişinin bütünlüğünü, bireyselliğini ortadan kaldırmadan, diğer insanlar ve varlıklarla birleşmesidir. Dolayısıyla sevgi, bir şeyden zevk almayı, hoşnut ve memnun olmayı ve onu güzel görmeyi ve hiç zorlanmadan bir şeyleri yapmayı sağlar. Bu yüzden sevgi iyiliğin kendisidir. Çünkü sevgi ilgiyi, ilgi de iyilik etmeyi gerektirir. Sevmek, birinin iyiliğini istemektir. Dolayısıyla sevgi, sevdiğimiz şeyin yaşaması, gelişmesi için duyduğumuz etkin ilgidir.
33 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.