Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Demokrasinin Cinsiyeti

Anne Phillips

Demokrasinin Cinsiyeti Gönderileri

Demokrasinin Cinsiyeti kitaplarını, Demokrasinin Cinsiyeti sözleri ve alıntılarını, Demokrasinin Cinsiyeti yazarlarını, Demokrasinin Cinsiyeti yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Demokrasisini Cinsiyeti
Batılı sosyalistlerin;öcü saydıkları arasında sermaye iktidarının yerini otoriter devlet aldı.John Keane sos yalizmi “sivil toplum ile devlet arasın daki ayrımın demokratik bir şekilde korunması olarak tanımlıyor.Radikal ve sosyalist gelenekler için çok büyük bir değişimdir.Ama demokra rasiye ilişkin düşüncelerimi daha ileri götüremez.
Sayfa 27 - MetisKitabı okuyor
Demokrasinin Cinsiyeti
Radikaller;taraf olarak gördüklerini ciddi almalarıydı.Radikaller, bireyin hakları ve özgürlükleriyle daha bir şekilde ilgilenerek,düzenli olarak yapılan seçimler demokrasısini vurguluyorlar.
Sayfa 27 - MetisKitabı okuyor
Reklam
Demokrasinin Cinsiyeti
Hem Batı’da hemde Doğu’da,sosya listler parlementer demokrasi kurum larıyla barış yapmaya başladılar ve ra dikişlerin temsili demokrasiyi bir ke nara bırakırken duydukları güven yok oldu.Bu,Batıdaki bireysel hak ve öz günlük ihlalleri konusunda duyulan endişeyle ve sabık katılımcı demokra si uygulayıcılarının geçici yorgunlu ğuyla birleşti;birleşim karşı konulmaz oldu.1989’un dramik olayları,asgari düzeyde tanımlanan bir demokrasi olsada,demokrasiyi dillerden düşmeyen sözcük haline getirdi.Bir zamanlar batılı radikallerin burun kı vurdukları haklar ve özgürlükler şimdi önem kazandı.(görece) özgür,basın hakkı;farklı partiler arasında seçim yapma hakkı;bir hükümeti seçim dö nemlerinde görevden alma hakkı, insanlar bu hakların bir çok kişi tara fondan gelişe güzel kullanılmış olduğunu ya da çoğunluk oy hakkına sahip olduktan çok sonra bile azınlık ların kendi çıkarlarını ne kadar rahat koruyabileceklerini hafızadan sildiler. Bu haklar ve özgürlükler yeniden uğruna ölünmeye değer görünüyordu.
Sayfa 26 - MetisKitabı okuyor
Demokrasinin Cinsiyeti
Demokrasi üzerine düşüncelerimizin genellikle ulaştığı nokta budur;bir gün gelir omuzlarımızı silkip sorunları baş ka bir güne erteleriz.Demokrasi son süz bir karşıt çiftler burjuva demokra sisi ve sosyalist demokrasi,liberal de mokrasi ve radikal demokrasi,temsili demokrasi ve doğrudan demokrasi, korumacı demokrasi ve gelişimci de mokrasi,üniter demokrasi, muhalif demokrasi,zayıf demokrasi ve güçlü demokrasi (barbar) vardır.
Sayfa 26 - MetisKitabı okuyor
Demokrasinin Cinsiyeti
Temsili demokrasi ile katılımcı demokrasi arasındaki bu bölünme tartışmanın içeriğini belirledi.Bu birçok kişi için talihsiz buldukları bir tartışma idi.Bu psikolojik bölünme vardı.
Sayfa 25 - MetisKitabı okuyor
Demokrasinin Cinsiyeti
Yugoslavya’da işçi özyönetiminin tartışmalarını yaşarken,insanlar iş yerindeki kararları katılarak daha kapsamlı meselelere katılacağı söyleniyordu.Topluluk politikası sında yerel kararları aktif katılarak ve politik yaşamın uzaklığına karşı çıkarak başka gelişim oldu.
Sayfa 25 - MetisKitabı okuyor
Reklam
Demokrasinin Cinsiyeti
Feminizmle daha ileri bir temas noktasında,katılımcı demokrasi tarafları,politikanın neye dair olduğunu yeniden tanımlayarak, çoğunlukla geneneksel gündemin ötesine geçtiler.Demokrasi artık hükümeti denetlemenin bir meka nizması olarak değil, gündelik yaşam daki halk denetimi olarak düşünüyor du.İş yeri demokrasisi(sermaye sınıfı tekrar ortaya çıktı.
Sayfa 25 - MetisKitabı okuyor
Demokrasinin Cinsiyeti
Bir tartışma ve eylem heyecanı içinde insanlar gösteriler düzenleyerek, kooperatifler kurarak,topluluk eylem grupları ve işyeri komiteleri oluştura rak karar verme yetkisini kendi elleri ne almaya çalışarak daha gerçek bir denetimi gerçekleştirmeyi denediler. Ne liberal demokrasi ne de çoğulcu incelikleri daha fazla çekiciliği sahip olabildi.
Sayfa 25 - MetisKitabı okuyor
Demokrasinin Cinsiyeti
Avrupalı ve Amerikalı radikaller arasında,daha fazla demokrasi coşkusunun esas patlaması,faşizmin geri çekilip gizlendiği ve liberal demokrasinin sapasağlam yerinde olduğu 1960’larda oldu.Liberal demokrasinin kendini beğenmişliği reddedildi.Öğrenci hareketleri ve yeni sol demokrasi geleneğini sahip çıkarak, katılımı bir daha gündeme getirdi.Politik partilerin yalnızca bir mutabakattaki nüansları ifade ettikleri söyleniyordu.Seçimlerin tek yaptığı özgür olduğumuzu inandır mak bizi kandırmaktı.
Sayfa 24 - MetisKitabı okuyor
Demokrasinin Cinsiyeti çok
Faşizm deneyimi,onun kuşağından olanlara,demokrasiyi düzenli seçim lerle tanımlamak ne kadar sınırlayıcı olursa olsun,sınırların demokrasinin yerine konulandan çok daha tercih edilir olduğunu güçlü bir şekilde hatırlamaya yaradı.Daha fazla katılım çekici bir seçenek gibi görülebilirdi. Ama sonuçların korkunç olduğu düşünülüyordu.
Sayfa 24 - MetisKitabı okuyor
358 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.