Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Dine ve Maneviyata Psikolojik Yaklaşımlar

Din Psikolojisi

Ali Ayten

Din Psikolojisi Gönderileri

Din Psikolojisi kitaplarını, Din Psikolojisi sözleri ve alıntılarını, Din Psikolojisi yazarlarını, Din Psikolojisi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Jung davranışın derin anlamı konusunda Freud ile aynı görüşü paylaşmak ve bebeklik döneminin önemine vurguda bulunmakla birlikte, dini nevrotik bir maske olarak görmemiş ve dine daha fazla önem vermiştir. din gizli bir isteğin yerine getirilmesi değil, eşyanın doğasında var olan bir unsurdur.Dinin etkisi insanların psikolojik kalıtımlarında var olan arketiplere dayanır ve dinin keşfi insanın kaderidir.
Anladığımız kadarıyla insan varlığının temel amacı varoluş karanlığında bir ışık yakmaktır. hatta denilebilir ki bilinç dışı bizi etkilerken bilincimizdeki gelişmeler de bilinç dışını etkilemektedir
Reklam
Din insanları rahatlatan duygusal tatminleri sağlamaktadır. ve dinin bu yönü entelektüel tartışmalarla engellenmemelidir entelektüel tartışmalar zaten böyle bir engellemeyi başaramayacaklardır başarsalar bile bu durum insana katlanılmaz sıkıntılar getirecektir.
Şükran kişinin kendisine bahşedilen değerleri itiraf etme isteği ve ortaya çıkan başarıyı bir başkasına affetme çabası olarak tanımlanmaktadır temelde Şükran herhangi bir hediye gösterilen duygusal tepkidir fedakar bir davranıştan yararlanan birinin hissettiği takdir duygusudur
McCullough ve diğerleri (2002)yaptıkları bir araştırmada, maneviyat seviyeleri yüksek olan insanların genel dindarlıklarının daha yüksek olduğu ve daha fazla iç kaynaklı dini yönelime sahip oldukları gibi, bu insanların manevi açıdan daha Kadirşinas oldukları sonucuna ulaştılar
Din ile duygu arasında oldukça yakın bir ilişki söz konusudur. din her zaman derin duygusal bir tecrübenin kaynağıdır.
Reklam
Hem din hem maneviyat kutsal arayışından çıkan öznel duygu, düşünce ve davranışları içerir.
Hill ve diğerleri (2000) Ampirik anlamda bireylerin "dinda"r ya da "manevi olarak" kendilerini tanımlamalarını inceleyen son araştırmaları gözden geçirmişlerdir. Bu çalışmalardaki tüm bulgular, insanların çoğunun kendilerini hem dindar hem de manevi kişi olarak tanımladıklarını göstermiştir. Bu bulgular, Hill ve diğerlerinin "maneviyat" dinin post modern bir yansıması olmayıp dinin genişleyen yeni bir ifadesini temsil eder" şeklindeki hipotezini desteklemektedir
Eğer Freud' a " Rüyalarımdan sorumlu muyum?"şeklinde sorulursa Freud: " Sen değilsen, kim sorumlu? der.
Sayfa 88
Dil sürçmesi gerçekte bir kaza değildir. O hem bilinç hem de bilinçdışı özellikler taşıyan, kişiliğin ortaya çıkmasını sağlayan bir fonksiyona sahiptir.
Sayfa 62
27 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.