Dinin İktidarı İktidarın Dini Hilafet, Siyaset ve İslam (750-833) Gönderileri
Dinin İktidarı İktidarın Dini Hilafet, Siyaset ve İslam (750-833) kitaplarını, Dinin İktidarı İktidarın Dini Hilafet, Siyaset ve İslam (750-833) sözleri ve alıntılarını, Dinin İktidarı İktidarın Dini Hilafet, Siyaset ve İslam (750-833) yazarlarını, Dinin İktidarı İktidarın Dini Hilafet, Siyaset ve İslam (750-833) yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Emeviler daha baştan ortada bir meşruiyet problemi olduğunu düşünen geniş bir muhalefetle karşı karşıya kaldılar. Muaviye hem selefin sünnetine hem de Arap düşüncesine aykırı bir kararla oğlu Yezidi halef tayin ederek yeni rejimin meşruiyeti ile ilgili kuşkuları daha da artırdı. Bu karar Emevilerin hilafeti ilgili seküler ve beşeri bir yönetim
“Gerçekten de bugün üzerine yaygın şekilde din etiketi yapıştırılan birçok düşünce, gelenek ve teori, öğretiyle değil ancak tarihsel olgularla izah edilebilir.
Örneğin klasik İslâm yazınında din ve devlet ikiz kardeşler olarak betimlenmiş, hilafet temeli Kur’ân ve sünnete dayanan dinî bir kurum olarak tanıtılmış, adil olmasa bile yöneticiye
Emevi ve Abbasi yönetimileri İslam tarihin de en tartışmalı iki devlettir. Emevi' lerden Arap asabiyeti daha ağır basarken, Abbasilerden ise daha çok Fars etkisi görülür.
Emevi'ler kendi iktidarları için dini değnek olarak kulanmazken, ama Abbasi'ler tam tersi yapmışlar...