Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Dinler Gönderileri

Dinler kitaplarını, Dinler sözleri ve alıntılarını, Dinler yazarlarını, Dinler yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İnsan, var olduğu için şaşkınlığa düşen, yol, son, yolculuğun anlamı üzerine sorular soran bir yolcudur. Bu hiç değilse bilge bir insan için geçerlidir. İnsan bir deliyse eğer bu delilikten vazgeçecek midir?
Dinlerin Barışması Adına Önemli Faaliyetler
Son olarak, çağımız dinleri de kendi aralarında barışmaya çağırıyor. Modernlikle yüz yüze kalan ve genellikle birbirine tekabül etmeyen dinler, kendi aralarında bir diyalog kurmaya ve acımasız çatışmaların yerine barışçı tartışmaları, üretken ilişkileri koymaya çalışmaktadırlar. Bunu yaparken de kendi doğrularının tek olduğunda ısrar etmekten
Sayfa 129-131
Reklam
Mezarlar ve Simgeler
Cenazeyle ilgili simgesellik önemli bir dinsel öğedir. Ölenler için yapılan mezarları Musteriyen kültüründen itibaren (İÖ 70000-50000) görürüz. Ölülerin törenle toprağa verilmeleri yaşayanlar için bir anlam taşır: Bu, ölenin geri dönmesine engel olmak için alınan bir önlem, ölümden sonraki yaşama duyulan inançtır.
Sayfa 36-37
Yazara Göre Modern Zamanda Dinin Geleceği
Kimilerinin sandıklarının tersine, "büyüsü bozulan" (Max Weber) modernlik dinsel duyguyu yavaş yavaş yok etmemiştir; insanın arzularının sonsuzluğuyla varlığının sonluluğu, mutluluğa duyduğu iştahın sınırsızlığıyla mutsuzluğunun yükü ve yaşama isteğiyle ölümlülüğünün bilinci arasında gitgide büyüyen uçurum dolayısıyla, modernlik, her şeye rağmen umut edebilmenin yeni gerekçelerini aramaya koyulmuştur. Lamennais epey öncesinden bu konuda endişelerini dile getirmişti: “En ağır hastalığa yakalanan yüzyıl, hata yapma tutkusu taşıyan yüzyıl değil, hakikati ihmal eden ve küçümseyen yüzyıldır.” Oysa, Lamennais'nin bu endişesine genç Victor Hugo zaten bir yanıt vermişti: “Şunu tekrar tekrar söylemeliyiz ki, ruhları kemiren, bir yenilik ihtiyacı değil, hakikat ihtiyacıdır; ve bu ihtiyaç devasa boyutlardadır” (Odes et Ballades — Odlar ve Baladlar, 1824). Bu sözlere bugün şunu da eklemeliyiz: Ruhları kemiren, ayrıca, neredeyse sonsuz bir mutluluk ihtiyacıdır. Mutluluğa erme isteği kişisel olduğu kadar tarihseldir de. Ve insan deneyiminin zengin toprağı, bu mutluluk isteğine, bu kurtuluş ihtiyacına, bu umut arayışına yanıt vermek için şaşırtıcı sayıda dinin ortaya çıkmasına tanıklık etmiştir. “Gelecek, yarının kuşaklarına yaşama ve umut etme gerekçelerini sunabilecek olanlarındır” (İkinci Vatikan Konsili).
Sayfa 10
Yaşamın ölümden daha güçlü olduğuna inanmaktadır, çünkü yaşam Tanrı'nın sevgisinin meyvesidir. Gönlünü sonsuzluğa açan ölümlü insan, kutsal deneyimden geçerek, yorulmaz bir biçimde Tanrı tutkusuyla doludur.
Sayfa 134 - Dost KitabeviKitabı okudu
Kimi dinler ölseler de, din, tıpkı küllerinden yeniden doğan Anka Kuşu gibi, hep canlıdır. Tanrı'nın öldüğünü ilan eden sahte peygamberlerin kendileri öldü.
Sayfa 133 - Dost KitabeviKitabı okudu
Reklam
Dinsel insan mutlak bir hakikatle karşılaşacağının bilincindedir. Bu hakikat kutsaldır, gizemdir, çeşitli biçimlerde veya görüntülerde tezahür eden görünmez tanrıdır, canlıdır ve yaşam kaynağıdır.
Sayfa 131 - Dost KitabeviKitabı okudu
İnsan, var olduğu için şaşkınlığa düşen, yol, son, yolculuğun anlamı üzerine sorular soran bir yolcudur. Bu, hiç değilse bilge bir insan için geçerlidir. İnsan bir deliyse eğer, bu delilikten vazgeçecek midir?
Sayfa 90 - Dost KitabeviKitabı okudu
Tanrı fikriyle fazlasıyla meşgul olan Hint düşüncesi, insanla yeterince ilgilenmemekle ve insanın evrendeki yerini tanımlayamamakla eleştirilmiştir.
Sayfa 84 - Dost KitabeviKitabı okudu
Tanrısal yaşam zaten insanın içinde akar. Ne var ki, insanın cehaleti, manevi sakatlıkları ve hataları bu tanrısallığın ortaya çıkmasına engel olduğundan, bir içe dönme çabası sonucu bunun yüzeye çıkarılması gerekir.
Sayfa 83 - Dost KitabeviKitabı okudu
Reklam
Hinduların da belirttikleri gibi, Hinduizm bir din olmaktan çok bir dinler birliği veya dinler demetidir.
Sayfa 79 - Dost KitabeviKitabı okudu
89 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.