Dinler Tarihinde Kadın kitaplarını, Dinler Tarihinde Kadın sözleri ve alıntılarını, Dinler Tarihinde Kadın yazarlarını, Dinler Tarihinde Kadın yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Anadolu'nun Müslümanlaşması, Avrupa'nın Hıristiyanlaşması dahil pek çok dinin halk arasındaki yayılması kitabi değil çoğunlukla sözel kültür aracılığıyla gerçekleşmiştir.
Din tek boyutlu bir fenomen değildir; sadece inançtan oluşmaz. Ritüelleri, sosyolojik, psikolojik, ahlaki, hukuki yönleri; edebiyat ve sanatla ilgili taraflarıyla aslında insan hayatının her alanıyla ilişkilidir.
(Eski Türklerde) küçük yaşlarda veliler çocuklarının evlenmesini uygun görerek evlendirebilirler. Fakat aynı evde karı-koca yaşantısına başlamadan önce ergenlik çağına gelmeleri beklenirdi.
Kemal Polat
Eski Türklerde baba ölünce oğul babasının hanımlarına bakmaya ve öz anası olmayanlarla evlenmeye mecburdu. Aynı Durum ağbey kardeş, amca yeğen için de geçerliydi. Baba ölmeden malları taksim etmişse kızlar mirastan pay alamazdı.
Kemal Polat
İlk derlenen Upanişad metinlerinde Brihadaranyaka Upanişad'da kadın, doğurganlık vasfından dolayı önemli görülmekle birlikte esasında erkeğin arzu ve isteklerini karşılayan bir figür olarak resmedilir. Nitekim kocasının isteğini yerine getirmeyen bir kadının önce tatlı dille ve hoşuna gidecek kimi hediyeler takdim edilmek suretiyle ikna edilmeye çalışılması gerektiği belirtilir. Bu girişimlere rağmen hâlâ kocasına yüz çeviren kadının ise şiddete varan fiziksel temaslarda bulunmak suretiyle yola getirilmesi gerektiği ifade edilir. (Brihadaranyaka Upanişad, 4.4.7.)
Cemil Kutlutürk