Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Dinler Tarihine Giriş

Mehmet Aydın

Dinler Tarihine Giriş Sözleri ve Alıntıları

Dinler Tarihine Giriş sözleri ve alıntılarını, Dinler Tarihine Giriş kitap alıntılarını, Dinler Tarihine Giriş en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Schmidt, "Tanrı Fikrinin Kökeni" (Der Ursprung Der Gottesidee) adı ile yazdığı muhteşem kitabında, insanlığın ilk önce "Bir Yüce Tanrı'ya" inandığını, ancak daha sonra bu Tanrıyı unutarak veya ihmal ederek, putlara saygı gösterdiğini açıklıyordu. Böylece insanlığın başlangıçta "Bir Yüce Tanrı'ya" inandığını ifade etmiş oluyordu. Schmidt'e göre, İlk Din, gökte yaşadığına inanılan, iyilik sever, her şeyi bilen, yaratıcı ve ebedi bir "Büyük Tanrı" inancından ibarettir. Bunun için Schmidt'e göre başlangıçta her yerde bir İlkel Monoteizm mevcuttu.
İslam'dan önce Türkler din kelimesi yerine "darm" veya "nom" gibi kelimeler kullanmışlardır.
Sayfa 19
Reklam
"İnsan bildiğini bilmeli, bilmediği şeyi bilmediğini de bilmelidir." *Konfüçyüs
Sonuç olarak, Batıda Din'in kaynağı hakkındaki görüşler, genelde ilkel kabilelerden hareketle geliştirilmeye çalışılmıştır. Ancak bu konuda bir görüş üzerinde herkes ittifak edememiştir. XIX. yüzyıl boyunca ve XX. Yüzyılın ilk yarısına kadar Din'in kaynağı hakkındaki çalışmalar, Batı'da devam etmiştir. Bu konuda kesin bir sonuç alınamayınca Etnoloji, dinin kaynağını aramaktan vazgeçmiş ve bugün din olayı, bir kültür olayı olarak kabul edilmeye başlanmıştır. Buna göre her din, bir kültürdür. Her din, kendi dönemi için bir değer taşımaktadır.
Hinduizm'de "OM", Müslümanların besmelesi gibidir. Her Hindu işe, OM diyerek başlamaktadır. OM, AUM'dan gelmektedir. Burada A=Brahma'yı; U=Vishnu'yu M=Shiva'yı temsil etmektedir. İbadete de başlarken OM denmektedir.
Kısaca ifade etmek gerekirse din, insan için, ruhî ve zarurî bir ihtiyaçtır.
Reklam
"Kutsal, insan şuurunun yapısı içinde bir unsurdur, insan şuurunun tarihi içinde bir dönem değildir." Mircea Eliade
Sayfa 39 - LİTERATÜRK
Batı'daki Dinler Tarihi Çalışmaları iki ekol istikametinde devam etmiştir: Bunlardan birincisi; Tekamülcü Din Nazariyelerinin güdümünde devam etmiştir: Max Müllerin Tabiatçılık, Tylor'un Animizm, Durkheim'in "Totemizm", Frazer'in "Büyü", Marrett'in Mana teorilerinin dayandığı temel felsefe, tekamülcü nazariyelerin üstüne oturtulmuştur. İkinci ekol ise bu teorilere karşı çıkan Andrev Leang ve Wilhelm Schmidt ile başlamıştır.
20 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.