Kayboluşlar, Arayışlar ve Kavuşmalar

Dönüş Yolu

Sıla Subaşı
Tahmini Okuma Süresi:
3 sa. 51 dk.
Sayfa Sayısı:
136
Basım Tarihi:
14 Ekim 2025
Yayınevi:
Ceres Yayınları
ISBN:
9786255865250
Ülke:
Türkiye
Dil:
Türkçe
Format:
Karton kapak
Türler:
Reklam

Yorumlar ve İncelemeler

"Dönüş Yolu" Mutlaka okumalısınız
10/10
·136 syf.··
Beğendi
·
2025 30. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 30 Ekim 2025 21:35
Dönüş Yolu – Sıla Subaşı Kayboluşların, arayışların ve kavuşmaların romanı... İnsan hiçbir zaman bütünüyle kaybolmaz Kaybolmuş gibi görünen parçalar, zamanın ve kendimizin içinde yeniden şekillenir Uzaktan görünen hiç bir şey göründüğü gibi değildir aslında ve her insanın içinde keşfedilmeyi bekleyen bir dağ vardır. ‘Dönüş Yolu’, kaybolduğunu sandığın yerden bile dönüşün mümkün olduğunu hatırlatıyor bize ” Bu kitap beni gerçekten içine aldı. Okurken sayfalardan değil, sanki birinin anılarından geçiyormuşum gibi hissettim. Cihan’ın hikayesi öyle derinden işlenmiş ki, her duygusu bana da bulaştı. Zühal, Cesur , Umut ,Ayşe , Agâh.... Hepsi o kadar canlıydı ki, kitabı kapatınca bile bir süre zihnimde dolaştılar. Spoi vermek istemiyorum ama cok güzel bir kurguydu. Bazen bir Livaneli ,bazen Ahmet Ümit okuyormus gobi hissettim ama hepsinden bagimsiz ayrı bir ruhu vardı kitabın. sılasubaşı kalemi ve ruhu..Sıla Subaşı’nın kalemi sanki karakterleri sadece anlatmıyor, yaşatıyor. Betimlemeler, duygular, kelimeler... hepsi tam yerinde. Kimi zaman bir mektubun içindeydim, kimi zaman savaşın ortasında. Bazen bir annenin sessiz ağlayışını duydum, bazen bir çocuğun gülüşünü. Son sayfaya kadar gizemini koruyan bir hikaye… Kısacık ama dopdolu. Bir kelebeğin ömrü gibi — kısa sürüyor ama izini uzun süre bırakıyor. Bu kitapta sadece bir hikaye değil , hikaye icinde hikaye ve bir ruh var. Ve ben o ruhun içinde biraz kayboldum, biraz da kendimi buldum. Her bölümün başındaki cümleler, nokta atışı bir bilgelik gibi. Bazı cümleler öylesine derin ki, insan ister istemez düşünüyor: “Bir insan ailesini gerçekten tanıyabilir mi? Yoksa tanıdığını sandığı sadece bir yanılsama mı?” Kitabın dili sade ama duygusu ağır. Her satırda savaşın, kaybın, göçün, sevgisizliğin ve insanın kendiyle
Dönüş YoluSıla Subaşı · Ceres Yayınları · 202529 okunma
10/10
·136 syf.··
Beğendi
·
2025 174. kitabı
·
26 saatte okudu
·
Okunma: 06 Kasım 2025 01:03
Merhabalar değerli kitapseverler Bugün sizlere Sıla Subaşı’nın kaleminden çıkan Dönüş Yolu adlı kitabı tanıtmak istiyorum. Kitapta Zülal, Cesur, Niyazi ve Gülce isimli karakterler Sarmaşık adlı bir gazetede çalışıyorlar. Niyazi Bey sayfa tasarımıyla ilgilenirken; Cesur, Gülce ve Zülal haber topluyor ve röportajlar yapıyorlar. Zülal’in ailesi onun gazeteci olmasını istemese de, işi masa başında olduğu sürece bu mesleğe onay veriyorlar. Ancak bir sabah Zülal işe giderken posta kutusunda isimsiz bir mektup buluyor. Gün geçtikçe bu mektuplar çoğalıyor ve Zülal, tedirginliği artınca konuyu polis memuru Umut Abi’ye anlatıyor. Röportaj yapmak üzere yazar Cihan Yıldız’ı seçen Zülal, onun evine giderek röportajına başlıyor. Ancak röportaj yarıda kalıyor çünkü Cihan Bey kötü bir haber alıyor. İkinci röportaj öncesinde ise Zülal, babasının İstanbul’a gittiğini öğreniyor. Babasını aradığında telefondan gelen bir kadın sesi duyuyor ve annesinin aldatıldığını düşünüyor. Zülal ve Cesur, ikinci kez Cihan Bey’in evine gidip röportajı tamamlıyorlar. Fakat sonrasında Cesur, Cihan Bey’le ilgili şok edici bilgilere ulaşıyor ve sonrasında Zülal ve Cesur Cihan Bey'in evine gidiyorlar. Sonra neler mi oldu sonrası kitapta. Cihan Bey hakkında ne gibi sırlar ortaya çıkacak? Zülal’in babası gerçekten annesini mi aldatıyor? Zülal’e gizemli mektupları kim gönderiyor? Tüm bu soruların cevabı Dönüş Yolu adlı kitabın sayfalarında saklı. Kitapta İçsel hesaplaşmalar, insan kaçakçılığı ve aşk gibi güçlü temalar yer alıyor. Benim için “Filmi olsa izlerim” dediğim, her sayfasında kalbimi sızlatan, sürükleyici bir kitaptı. Yazarımızın kalemine sağlık, okuyucusu bol olsun!
Dönüş YoluSıla Subaşı · Ceres Yayınları · 202529 okunma
10/10
·136 syf.··
Beğendi
·
2026 1. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 04 Ocak 2026 12:05
DÖNÜŞ YOLU Merhaba arkadaşlar bugün yazar Sıla Subaşı'nın yeni eseri "Dönüş Yolu" adlı eserle karşınızdayım. Yazarın kalemine hakimim daha önce iki eserini daha okuyup çok beğenmiştim. Bu eserde diğerleri gibi muhteşem. Her eserde basamakları birer birer yukarı tırmanıyor adeta yazarım. Eserin dili akıcı ve sakin; okurken insanı yormuyor bu yüzden. Eserde yalnızlık, özlem, kayıp ve yeniden tutunma gibi temaları içeriyor. Özellikle anılar, mektuplar içermesi hikâyeyi daha dokunaklı kılıyor. Kısa ama etkili bir eser, yer yer sevinirken yer yerde hüzünle doluyor içimiz. Ana karakterimiz Zülal, sarmaşık gazetesinde muhabir. Posta kutusuna gelen Evim'e adlı mektupla başlıyor herşey. Yıllarca saklanan sırlar bu sayede gün yüzüne çıkıyor. Birlikte çalıştığı ve hoşlandığı Cesur var birde. Bir türlü birbirilerine duygularını söyleyemiyorlar oysa ki ikisi de birbirine aşık. Her olayda onlara yardımcı olan komiser Umut var. Son sayfalarda aslında Umut'un kim olduğunu öğrenince şaşırıyor insan. Çocukluğu ve gençliği travmalarla geçmiş oldukça büyük acılar çekmiş yazar Cihan var. Yaşadıklarından dolayı ruhen büyük çöküşün eşiğinde. Zülal ve Cesur onunla röportaj yaparlar. Böylelikle onun gerçek hikayesini öğreniyorlar. Zülal ve Cesur'un bu röportaj sayesinde Cihan Bey'in hayatı nasıl etkilenecek acaba? Zülal'in annesi ve babasının sakladığı büyük sır neydi acaba? Umut gerçekte kim? Evet soruların cevapları ve kitabın devamı için mutlaka okuyun derim, ben keyifle okudum, kesinlikle tavsiye ederim
Dönüş YoluSıla Subaşı · Ceres Yayınları · 202529 okunma
10/10
·136 syf.··
2026 26. kitabı
Merhaba bugün sizlere çok sevdiğim @silasubasi_kitapp ın üçüncü kitabı olan "DÖNÜŞ YOLU" ile geldim. Daha önce "Hatırladığım Sonbahar" ve "Yıldız Zamanı" kitaplarını okumuş ve beğenmiştim. Kitabın konusuna gelirsek;. Kitabımız, üzerinde "Evim'e" yazan bir mektupla başlıyor. Bu mektup Zülal'in posta kutusuna bırakılmış.Zülal mektubu açınca ilk başta yanlışlıkla gönderildiğini düşünür önemsemez. Babasının baskılarına dayanamayıp kendine sessiz sakin bir hayat seçmiştir. Tabi bu mektup ile herşey yavaş yavaş değişir. Bu arada Zülal bir gazetede röportaj bölümünde çalışmaktadır.Aynı gazetede görev yapan arkadaşı Cesur'a durumu anlatır ve bu mektubun bir önemi olduğundan bahseder.Fakat Cesur yanlışlıkla geldiğini,önemsiz olduğunu düşünür.Bir süre sonra yeniden bir mektup alır Zülal. Cesur yine aynı tepkiyi verince polis memuru Umut'a durumu anlatır. Oda farklı birşey söylemez. Yeni bir röportaj teklifi biraz olsun Zülal'i oyalar.Bir yazarla görüşecektir fakat yazar biraz tuhaftır. Zülal bu röportaj yüzünden daha farklı yaklaşır mektuplara. Derken yorucu bir tempodan sonra biraz ara vermek için ailesine gider ama işler hiç de tahmin ettiği gibi gelişmez. Nefes alacağım derken daha da kötü bir ruh hali ile döner . Babası yüzünden şüphelendiği bir durumu polis Umut'a anlatır. Bu sırada son bir mektup daha gelir. Tam herşey normale dönüyor derken hiç beklemediği sırlar ortaya dökülür. Annesi,babası, hayatında olan herşey bambaşka yalanlara kapı açar. Ve artık Zülal mektupların ona geldiğinden emindir. Peki bu mektupları gönderen kimdir? Neden Zülal'i seçmiştir? Annesi ve babasının sakladığı o büyük sır neydi? Bakalım bu hikayenin sonu ne olacak? Beni ters köşe yapan bir okuma oldu. Sıla Hanımın naif okumalarını çok sevdiğimi ayrıca belirtmem gerekiyor. Kalemi daim olsun.O
Dönüş YoluSıla Subaşı · Ceres Yayınları · 202529 okunma
9/10
·136 syf.··
Beğendi
·
2026 9. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 14 Ocak 2026 00:00
Herkese Merhaba Bugün sizlere Sıla Subaşı kaleminden Dönüş Yolu kitabının yorumu ile geldim Ocak ayının sıradaki kitabı 2025 yılı basımlı 135 sayfalık bir kitap Kayboluşlar, Arayışlar ve Kavuşmalar: "Dönüş Yolu" •Her şey ana karakterimiz Zülal’in posta kutusunda, üzerinde sadece Evim'e yazan eski, buruşuk bir mektup bulmasıyla başlıyor. Aslında bu mektup, sadece bir kağıt parçası değil; bir savaşın, darmadağın olmuş bir ailenin ve yarım kalan hayallerin hüzünlü bir yankısı... •Mektubun sahibi Khaled, savaşın ortasında savrulan, babasını yollarda kaybeden, annesi tarafından terk edilen gencecik bir çocuk. Khaled’in Evim'e diye yazdığı o satırlar, aslında hepimizin içindeki ait olma arzusuna dokunuyor. Zülal bu gizemin peşine düştükçe, hayatın ona hazırladığı bambaşka bir sorgunun ortasında buluyor kendini. •Zülal; çalıştığı gazetenin röportaj kısmında, arka planda kalmayı seven ama işine tutkuyla bağlı, duru bir güzelliği olan, mesafeli ama kalbine bir kez aldığını asla bırakmayan, otoriter bir babanın baskısından kendi ayakları üzerinde durarak kaçmış güçlü bir kadın.. •Cesur; adı gibi bir polis muhabiri. Enerjisiyle odaya girdiği an havayı değiştiren, hani o tanıması kolay, unutması imkansız dediğimiz tiplerden.. •Umut Komiser: Disiplinli, korkusuz ve adalete aşık. Zülal’in bu gizemli yolculuğundaki en büyük destekçisi ve sığınağı.. •Kitapta sadece bir gizemi çözmüyoruz; aynı zamanda İyilik nedir?, En karşılıksız iyilikte bile bir beklenti var mıdır? gibi felsefi sorularla baş başa kalıyoruz. Savaşın gölgesinde yarım kalan hayatlar, mektuplara sığan özlemler ve adaletin peşinde koşan polisler. Hepsi bu hikayede o kadar güzel harmanlanmış ki. •Kaybolduğunuzu sandığınız anlarda belki de aslında en başından beri kendi "dönüş yolunuzdasınızdır"... •Sıla hocamın okuduğum
Dönüş YoluSıla Subaşı · Ceres Yayınları · 202529 okunma
8/10
·136 syf.··
Beğendi
·
2025 21. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 19 Kasım 2025 11:52
Sıla Subaşı’nın üçüncü kitabı Dönüş Yolu, yazarın önceki eserleriyle bağlantısı olmayan, kendi ayakları üzerinde duran bağımsız bir hikâye. Yazar bu romanda, kaybolmuşluk hissini bir “yön duygusu” olarak ele alıyor; tam kaybolduğunu sandığın anda, aslında içinin çok daha derin bir yerinin seni bir yerlere çağırdığını hatırlatıyor. Ben kitabı okurken, özellikle şu düşünce zihnime sürekli eşlik etti: Bazen insanın kalbi, aklının çoktan vazgeçtiği yerlere geri dönmekte ısrar eder. Ve Subaşı, tam da bunu, duygusal bir pusula gibi, yavaş yavaş hikâyenin içine işliyor. Spoiler kısmı Romanın merkezinde, geçmişiyle hesaplaşırken “yönünü kaybetmiş” görünen karakterler var. Ama bu kaybolmuşluk Subaşı’nın kaleminde bir zayıflık değil; aksine insanın kendine dönüşünün başlangıcı. Yazar, karakterlerinin zihninin dip noktalarına inmeyi seviyor — kimi zaman bir kokuda, kimi zaman bir rüyanın içinde, kimi zaman da bir şarkının nakaratında beliren o ince sızıyla. Kitap boyunca en çok sevdiğim şey, “dönüş”ün sadece bir mekâna değil, bir duygunun, bir yüzün, bir sesin içimize bıraktığı izlere dönüş olarak ele alınmasıydı. Özellikle son bölümlerde, geçmişin bir anda insanın üzerine çöken ağırlığı ve aynı anda bir yol haritasına dönüşmesi, kitabın en güçlü taraflarından. Son sayfalardaki şu vurgu bence her şeyi özetliyor: “Gerçek kayboluş, hiçbir yere ait olamamak değildir; içinde bir yer hâlâ sızlıyorsa, dönüyorsundur.” Sıla Subaşı, dil olarak sade ama duygusal bir atmosfer yaratmayı seviyor. Büyük dramatik kırılmalar yerine, küçük anıların insanda bıraktığı yankıları büyütüyor. Bu da romanı bir solukta okunabilir kılıyor.... Genel değerlendirmem olarak da yorumlarımı eklemem gerekirse keşke biraz daha derinlere ve karakterlere değinilseydi dedim..Açık konuşmak gerekirse, kitabı
Alıntı
Dönüş YoluSıla Subaşı · Ceres Yayınları · 202529 okunma
9/10
·136 syf.··
2026 2. kitabı
Merhabalar sevgili kitap sever dostlarım, nasılsınız? Bugün sizlere @silasubasi_kitapp ’ın #dönüşyolu romanını tanıtmak istiyorum. Bu eser, yalnızca bir hikâye değil; geçmişin gölgeleriyle yüzleşme ve kendine dönüşün dokunaklı bir anlatısı. Baş karakterimiz Zülal, adı sanı belli olmayan eski ve etkileyici bir mektup sayesinde hem ailesinin sakladığı sırlarla hem de kendi kimliğiyle yüzleşmek zorunda kalıyor. Cesur ile arasındaki sessiz ama güçlü bağ, hikâyeye ince bir duygusal damar eklerken; Umut karakteri ise romanın en şaşırtıcı yüzlerinden biri oluyor. Röportaj yapılan yazar Cihan’ın travmalarla dolu geçmişi, savaş ve göç temalarıyla birleşerek esere derinlik katıyor. Yazarın kalemi kesinlikle hiç sıkmıyor; öyle akıcı ve doğal ki nasıl bittiğini anlamıyorsunuz bile. Kısa bir roman olmasına rağmen, okurda uzun süre yankı bırakan bir eser. Bitirdiğinizde içinizde bir boşluk hissi bırakıyor, çünkü aslında her birimiz kendi dönüş yolumuzu arıyoruz. Eğer siz de gizemli bir mektubun açtığı kapılardan geçip kayboluşların ardından gelen kavuşmaların büyüsünü hissetmek istiyorsan #dönüşyolu mutlaka okunmalı Mutlu Okumalar dilerim "Her yolculuk, bir kalbim diğerine varma çabasıdır." "Zaman en harlı ateşi bile kontrolü altına alabilendir." "Birbirlerini her zaman kaplerinde taşıyan insanlar gerçek anlamda hiçbir zaman ayrılmazlar. "
Dönüş YoluSıla Subaşı · Ceres Yayınları · 202529 okunma
10/10
·136 syf.··
2026 8. kitabı
Hiç savaşın ortasında kaldığınızı düşündünüz mü ? Sahip olduğunuz her şeyi kaybettiğinizi… Bir zamanlar ailenizle mutlu mesut yaşadığınız evinizi, mahalledeki bakkalınızı, gittiğiniz okulunuzu, yaşadığınız şehri, anılarınızı, çocukluğunuzu bir bombayla kaybettiğinizi hayal ettiniz mi ? Yani kısacası dünyanın birçok yerinde bunları yaşayan insanların yerine koydunuz mu kendinizi ? Dünya bu kadar kötü bir yer haline geldiğinden beri ben çok düşündüm. Bu eser sayesinde bu zulmü yaşayanların hissettiklerini hissettim. Bu konu da anlatacak çok şey var ama bu acılar cümlelere sığmaz maalesef. Sanırım o yüzden yazarda bu konuyu hikayeleştirmek istemiş ve bu romanını yazmış. Zülal’in hayatı evine gelen bir mektupla değişmeye başlamıştır. Ancak bu mektubun ne kimden geldiği bellidir ne de nereden geldiği… Zülal sarmaşık isimli bir gazetede çalışmaktadır. Tabiki birtakım duygular hissettiği Cesur’da bu gazetededir. Bir de onlara haber konusunda hep yardımcı olmaya çalışan komiser Umut vardır. Zülal’in evine gelen ilk mektup kafaları karıştırsada çok fazla ciddiye alınmamıştır. Ancak Zülal’in kafasına takıldığı için Umut’a da danışmıştır ama o süreçte altından bir şey çıkmamıştır. Ta ki mektupların devamı gelene kadar. Zülal bu mektuplar sayesinde ailesinin yıllarca sakladığı sırlarla yüzleşir. Zülal’in bundan sonra hayatı tümüyle değişir. Zülal nasıl bir gerçekle yüzleşmiş olabilir? Bu sır nedir ? Hepsi eserin devamında. Hiçkimse uzaktan göründüğü gibi değildir. Kim bilir içinde ne sırlar, ne vedalar, ne acılar taşıyordur… Buna tanıklık etmek isterseniz eseri okumanızı çok isterim.
Dönüş YoluSıla Subaşı · Ceres Yayınları · 202529 okunma
Puan vermedi
“Her kayboluşun içinde gizli bir yön duygusu vardır. İnsan, kim olduğunu unutsa da nereye ait olduğunu unutmamıştır aslında.” diyor sevgili @sılasıbaşı son kitabı Dönüş Yolu’nda. ”Kalbinde bu kadar anıyı taze tutan, hatırayı saklayan biri kaybolabilir miydi? Kaybolduğunu sanması bir yanılsamaydı; o, aslında en başından beri dönüş yolundaydı.” diye bitiriyor kitabın arka kapağını. Yazarımız bildiğimiz yerden vuruyor bizi yine bu kitabında. İhaneti görüyoruz, kavuşmalara şahit oluyoruz. Bir çok yerde sinirlenip, çoğunlukla da gözlerimiz dolu dolu okuyoruz. Hayatın içinde kaybolan Zülal, Cesur, Umut, Ayşe.. Hangimiz kaybolmuyoruz ki bu hayat koşturmacasında? Sonrasında EVE ulaşıyorsak kaybolmakta hayatın bir parçası değil midir? Zülal’e ulaşan Khaled imzalı mektuplar belkide herkesin eve dönüş biletiydi. Birilerinin evine ulaşması için, birilerinin o evden çıkması gerekiyordu. Sahi herkes ait olduğu evine ulaşabildi mi? Sevgili yazarımızın yazdığı diğer iki kitabı da okumuş biri olarak o kısacık sayfalara sığdırdığı onca duyguya hayranım. Her bir kitabında kendinizden bir şeyler bulmamanız, okurken sarsılmamanız mümkün değil. Yazarın kalemi ile tanışmanızı kesinlikle tavsiye ediyor, herkese şimdiden keyifli okumalar diliyorum
Dönüş YoluSıla Subaşı · Ceres Yayınları · 202529 okunma
Puan vermedi·136 syf.··
2025 61. kitabı
Zülal sarmaşık isimli bir gazetede röportaj kısmında çalişan genç bir kadın. Ailesi gazeteci olmasını istemese de masa başında çalıştıgı için mecburen kabullenir. Bir gün işe giderken posta kutusunda bir mektup alır. Ama isimsizdir. Başta yanliş geldiğini düşünür. Bir yandan da gazeteci olduğu için ona gelmiş olabileceğini de düşünür. Bununla kalmaz ve bir süre sonra mektuplar ard arda gelmeye devam eder. Ve bu durumdan tedirgin olan Zülal durumu polis memuru olan Umut abiye anlatır. Bir gün yoğun çalıştığı günün ardından evine gider. Ve çalışma masasında bir şey dikkatini çeker. Çünkü resim çerçevesi koyduğu gibi durmuyordur. Ve eve birisinin girmiş olabileceğinden şüphelenir... . Sizce eve giren kimdi? Veya eve biri mi girdi? . Bu soruların cevabı tabiki kitapta saklı... Heyecan gerilim dolu bir kitap daha bitti. İçsel hesaplaşmaların aşkın gerilimin yer aldığı güzel bir kitaptı. Genel olarak beğendim. Ama kısa olmasına çok üzüldüm sanki daha uzun olabilirdi yinede güzeldi... Yazarın kalemine saglık.. Sevgiyle kalın...
Dönüş YoluSıla Subaşı · Ceres Yayınları · 202529 okunma