Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Düşüncenin Okullaşması

M. Kürşad Atalar

Düşüncenin Okullaşması Gönderileri

Düşüncenin Okullaşması kitaplarını, Düşüncenin Okullaşması sözleri ve alıntılarını, Düşüncenin Okullaşması yazarlarını, Düşüncenin Okullaşması yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Düşünce Okullaşmadan Siyasal Güç Elde Edilemez
Müslümanlar, bugün Ayrı yapıları içerisinde faaliyet göstermektedir ve bir türlü 'Vahdet'e ulaşamamaktadır. Bunun Asli nedeni de yine düşüncenin okullaşamamasıdır. Zira her grup ve cemaat, kendi dışındaki grup veya cemaatlerde (haklı olarak) eksiklik bulduğu için birlik bir türlü sağlanamamaktadır. Bu birligi ise ancak otorite düzeyindeki alimler sağlar. Çünkü çekişen gruplar arasındaki tartışmaları bitiren şey, yüksek düzeyli ilimdir. Itaatin temelinde de bu yatar. Insanlar, kalpleri mutmain olmadıkça, bir dava ugrunda bütün varlıklarını orta ya koyamazlar. Belki başka nedenlerle bağlılıkları devam eder. Ancak bu sahici bir bağlılık değildir. "inananlar üstündür" Ayetini de aynı çerçevede Anlamak gerekir. Müminlerin bütün potansiyellerini ortaya çıkaracak şey, kesinlikle, ilm ve hakikat temeline dayalı imandır. Insan, ancak "hak yolda" malım ve canını feda eder. Batil dinler ve ideolojilerde de durum bun dan farklı değildir. Onların bağlıları da kendi dinlerinin veya ideolojilerinin 'hak' olduğuna inandıkları için, o davaların 'ta nıklığını yapar ve o yolda hayatlarını feda ederler. Dolayısıyla kalbin mutmain olması, her başarının ilk şartıdır. Vahdetin asli şartı da yine budur. Düşünce okullaştığında, vahdet ve itaat sorunu çözülmüş olacaktır.
Sayfa 31 - Düşüncenin Okullaşması -Kürşad Atalar Pınar YayınlarıKitabı okudu
Bugün Müslümanların Gönül Rahatlığıyla bir lidere biat lerini sunamamalarının Asli nedeni, liderlik iddiasında bulunanların, kalpleri tatmin edecek ilim düzeyini yakalayamama olmalarıdır. Çünkü Peygamberlerden sonra itaati hak edecek olanlar, alimlerdir. Alimlerin ilim düzeyi düşük olursa, itat ilişkilerinde sıkıntı yaşanması da kaçınılmazdır. Çünkü Müslümanlar, alimlere, başka bir şey için değil, sadece hakkı söyle dikleri ya da öyle olduğuna inandıkları için tabi olurlar. Hakkı temsil etme noktasında kalpler tam olarak tatmin edilemiyor sa, itaat de, doğal olarak, Arzu edilen düzeyde olmayacaktır.
Sayfa 32 - Düşüncenin Okullaşması -Kürşad Atalar Pınar YayınlarıKitabı okudu
Reklam
"İbadetsiz (ya da dinsiz) insan olamaz. O halde örneğin Ateizm 'dinsizlik' değildir. Sadece Allah'ın varlığını veya kudretini inkar eden 'bir başka din'dir. Aynı şekilde 'özgür insan' da esas itibarıyla 'dinli'dir. Zira o da 'heva'sını ilah edilmek suretiyle bir 'şey'e bağlanmaktadır.(veya tapmaktadır)"
...Dolayısıyla Müslüman'ın İmanı diğer (batıl) inançlarla bir tutulamaz. O, sırf bir şeye inandığı için o dinin bağlısı değildir. O, İslam'a 'hak' olduğu için inanır. Müslümanın tasdikinin altında da bu mantık vardır. Müslüman, vahyi 'doğru' olduğu için tasdik eder. Fakat örneğin teslis akidesine inanan bir Hristiyan'ın ya da ineğin kutsallığına inanan bir Hindu'nun inancı böyle değildir. Bu dinlerde inanç sorgulanacak bir şey değildir. Batıl dinlerde aklın işletilmesi suçken, İslam aklın işletilmesinden çekinmez."(10.yunus:100)
"Modernite ise İslam'a zıt, ayrı bir pradigmadır. Hayata, evrene ve insana bakışı özden farklıdır. Bu yüzden İslam ile modernite bağdaşmaz."