Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Düşünme Biçimleri

Alfred N. Whitehead

Düşünme Biçimleri Gönderileri

Düşünme Biçimleri kitaplarını, Düşünme Biçimleri sözleri ve alıntılarını, Düşünme Biçimleri yazarlarını, Düşünme Biçimleri yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
221 syf.
·
Puan vermedi
·
53 günde okudu
"Düşünmenin temel araçları, yöntemleri ve yapıtaşları nelerdir? Felsefe neden şiirsiz olmaz?" Felsefeyi doğru anlama, anlamlandırma ve anlatma üzerine yazılmış müthiş bir kitap. Temiz ve kaliteli bir dille yapılan çevirinin de önemi bu kitapta görülüyor.
Düşünme Biçimleri
Düşünme BiçimleriAlfred N. Whitehead · Külliyat Yayınları · 201117 okunma
Felsefenin Gayesi
Bir üniversite'nin görevi, akılcı düşüncenin ve medenî değerlendirme biçimlerinin mesele'yi etkileyebilmesi için, geleceğin inşa edilmesidir. Gelecek, her başarı ve trajedi (başarısızlık) imkânına sahip büyük bir fenomendir.
Sayfa 214 - Külliyat yayınları, Alfred North WHITEHEAD.Çeviri, Yusuf KaplanKitabı okudu
Reklam
Cansız Tabiat
Felsefe, merakın çocuğudur. Etrafımızdaki dünyanın genel karakterisazyonundan sonra ortaya konan çaba insan düşüncesinin romans'ıdır.
Sayfa 165 - Külliyat yayınları, Alfred North WHITEHEAD.Çeviri, Yusuf KaplanKitabı okudu
Medeniyet Dünyası
Demokrasinin temeli, her bir fiîlî durumun nabız atışlarının zorunlu temelini teşkil eden bir nitelik olarak değer‐tecrübesinin ortak bir gerçeğidir. Her şeyin, kendisi için, diğerleri için ve nihâyet bütün için bir değeri vardır. İşte bu, fiîllîğin anlamını karakterize eder. Bu niteliğinden ötürü gerçekliği oluşturan ahlâk kavramı ortaya çıkar.
Sayfa 146 - Külliyat yayınları, Alfred North WHITEHEAD.Çeviri, Yusuf KaplanKitabı okudu
AKTİVİTE
Hayat, yalnızca uyumlanmanın prangalarına hapsolduğu zaman dejenere olmaktan kurtulamaz. Tecrübenin belirsiz ve düzensiz unsurlarını bir imkâna dönüştürme gücü, yeniliğe doğru adım atabilmek için kaçınılmazdır.
Sayfa 110 - Külliyat yayınları, Alfred North WHITEHEAD.(Çeviri, Yusuf Kaplan)Kitabı okudu
AKTİVİTE
İnsan olmak, yapının incelenmesini gerekli kılar. Oysa hayvan, yalnızca yapıdan alabildiği kadar keyif almakla iştigal eder. Bir hayvan "sosyal" ilişkilerden hoşlanır: Bir insan ise, bu tür sosyal ilişkilerde gerekli olan insanların tam sayısını bilme kapasitesine sahiptir ve ayrıca sayı'nın hoşlanma ve haz almaya tastamam ne kadar uygun olduğunu kavrayabilir. Başka bir deyişle, daha düşük hayvan tecrübesinden daha yüksek insan tecrübesi türüne geçerken, biz, sonlu tecrübe hâdiselerinin açık tariflerinin yapıldığı seçmeci bir vurgu yapma kabiliyeti geliştiririz.
Sayfa 107 - Külliyat yayınları, Alfred North WHITEHEAD.(Çeviri, Yusuf Kaplan)Kitabı okudu
Reklam
Anlama
Felsefe, eşyanın / mevcûdiyetlerin tabiatı konusundaki temel delili görünür kılma çabasıdır. Bütün idrak çabası, işte bu delil varsayımına dayanır. Doğru bir şekilde söze dökülen felsefe, bütün öncüllerin varsaydığı bu temel tecrübeyi harekete geçirir. İnsan zihnini [aklını/ düşüncesini] baş edilebilir, başa çıkılabilir kılar; parçalı ayrıntılara anlam katar; birleşmeleri ve ayrışmaları tutarlılıkları ve tutarsızlıkları gün ışığına çıkarır. Felsefe, husûsî düşünce biçimlerini yönlendiren soyutlamaların eleştirisidir.
Sayfa 78 - Külliyat yayınları, Alfred North WHITEHEAD.(Çeviri, Yusuf Kaplan)Kitabı okudu
Yaratıcı Ruh
Ahlâkın önemsiz olduğu, mantığın önemsiz olduğu, dinin önemsiz olduğu, sanatın önemsiz olduğu ve önemsiz kabul edildiği kâinât tasavvurları veya perspektifleri vardır. Bu yanlış sınırlamayla, tabiat sürecine sirayet eden nihâî gayeyi ifade eden aktivite, ahlâk anlayışları, düşünce kuralları, mistik duyarlık ya da estetik zevkin koruması altına alınarak gelişigüzelleşmiştir. Bu husûsîliklerden ya da uzmanlık alanlarından hiçbiri, dünyada nihâî bir gaye birliği ve bütünlüğü olduğu gerçeğini yok saymak ya da yok etmek için yeterli değildir ve olamaz.
Sayfa 38 - Külliyat yayınları, Alfred North WHITEHEAD (Çeviri, Yusuf Kaplan)Kitabı okudu
. Felsefe hayretle başlar. Ve sonunda felsefi düşünce elinden gelenin en iyisini yaptığında mucize kalır. . . .
. İnsanlığın yozlaşması, yükselişinden estetik içerikten kopmuş soğuk soyutlamaların hakimiyetiyle ayırt edilir. . . .
Reklam
Dünyaya dair kelimeler havada uçuyor, Yaratılıştan çözülüşe kadar Tıpkı bir nehirdeki köpükler gibi kabararak, taşarak yeniden doğuyor
Edebiyat insanları, kesinliğe müsait olan, izin veren, sözcüklerin boş bir şekilde kullanımını reddederler.
Kâinat, “cam kafes”lere hapsedilen türlü varlıklara sahip bir müze değildir. Ayrıca kâinât, tedirgin etmeyen bir “zehir”le uygun adım İleri doğru yürüyen bir asker kıtası gibi bir şey de değildir. Bu tür fikirler yalnızca modern bilimin uydurdu masalları ndan başka bir şey değildir.
Sayfa 122Kitabı okudu
Filozof, her zaman sonluluğun sınırlarını zorlamaya çalışan biridir.
Sayfa 196 - PDFKitabı okudu
Felsefî idrakin gâyesi, aşkın formları bağlamında aktivite körlüğünü delip geçmeyi hedefler.
Sayfa 191 - PDFKitabı okudu
102 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.