Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Edebiyat Bilimi

Gennadiy N. Pospelov

Edebiyat Bilimi Sözleri ve Alıntıları

Edebiyat Bilimi sözleri ve alıntılarını, Edebiyat Bilimi kitap alıntılarını, Edebiyat Bilimi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Trajik denen şey, yüreğin doğal eğilimiyle yükümlülük fikri arasındaki çatışmada, bu çatışmanın doğurduğu ve sonunda zafere veya yıkıma götürecek olan mücadelede yatar.
Sayfa 146 - EvrenselKitabı okudu
Adarnın yüreğinin birden hızla atmaya başlaması ve köpeğin adını hatırlayamaz olması, -dıştan önemsiz iki ayrıntı gibi görünen bu iki nokta-, Gurov'un Anna Sergeyevna'ya olan aşkı hiç açıkça söylenmemişken, okuyucu lçln, kahramanın yaşam çizgisini değiştiren büyük ve ciddi bir duygunun «işaretleri» oluyor. ınsanların ruhsal durumlarını doğrudan nitelemeyip, yanından yöresinden birçok anıştırmalarla ve değinmelerle işleyen ve alt tonların geniş kullanımıyla bağlantılı olan bu «gizli» ruhsallaştırrna, 20. yüzyılın bir dizi gerçekçi yazarının belirgin bir özelliğidir. Hemingway bu konuda şöyle diyordu: «Bir nesir yazarı eğer yazdığı şeyi yeterince biliyorsa, bildiği bazı şeyleri yazmadan geçebilir ve eğer bu işi ustalıkla yaparsa, okuyucu o şeyleri açıkça yazılmıştan da daha şiddetle duyabilir. Bir buzdağının devinimindeki güzellik, onun yalnızca sekizde birinin su üstünde görünmesinden gelmektedir»
Reklam
Türk edebiyatı - Türkiye edebiyatı konusuna cevap da vermiş
EDEBiYATlN ULUSAL ÖZGÜLLÜĞÜ Edebiyat bir dil sanatıdır; dolayısıyla yazıldığı ulusal dilin özellikleri onun ulusal özgüllüğünün doğrudan bir ifaifadesidir. Ulusal dilin sözlük zenginliği, edebiyat eserlerinin tasvir bölümlerinde olsun, kişilerin karakter belirleyici söylernlerinde olsun, hep gün ışığına çıkar. Ulusal dilin sözdizimi, hem
Sayfa 305Kitabı okudu
Sanat eserleri, toplumsal bilincin bir biçimini gösterirler.
"Dobrolyubov, sanatçının, yaşam üstüne konuşurken kendi diliyle konuşmak çabasında olduğunu, hatta bu arada, yaşamın ve doğanın kendine özgü bir mantığının varlığından emin olursa, sanatçının, kendi soyut mantığını buna kurban bile edebildiğini yazıyordu, ve yaşamda var olan mantığın, belki bizim ona zorla yakıştırdığımız mantıktan çok daha iyi olduğu da görülebilir, diyordu. "
Sayfa 215 - Bilim ve Sanat yayınlarıKitabı okudu