Korku ve gerilim dendiğinde ilk akla gelen türdür Gotik. Gotik denince benim için akan sular durur. Bu tarzda çok kitap yazıldı, filmlere konu oldu. Özellikle film bittikten sonra etkisinden çıkamayıp gaipten gelen sesler duymaya başlar, yatağın altından tıkırtılar gelir, sanki arkanızda bir hayalet varmış gibi nefesini ensemizde hissederiz. Fakat kitaplar için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Hangi kitabı okursam okuyayım o gerilimi, o korkuyu bir türlü hissedemedim.
Elementaller, alışılmışın dışında bir kurguya sahip. Gotik türünde sıklıkla rastladığımız karanlık ve kasvetli ortam yok. Göz alabildiğince uzanan bozkırlar, deniz ve mis gibi bir hava var. Yazar karakterlerin özel hayatlarına daha çok yer vermiş. Ara ara da, gizemli anları serpmiş. Karakterlerin aile yaşantısı korkunun önüne geçmiş olsa da, tüm bunlar kitabın hızını düşürmüyor. Ailenin sevgi dolu ilişkileri ile kötülük yayan bir başka evdeki endişe veren durumlar okuru bir vakum gibi içine çekerek, kitaba daha çok sarılmamıza neden olmuş. Her ne kadar kitapta o korkuyu, o gerilimi hissetmesem de okurken inanılmaz keyif aldım. Kesinlikle vakit ayırmaya değer.
Karanlık Kitaplık Serisi;
1) Uğursuz Bir Şey Geliyor Bu Yana
2) Uykulu Kuytu Söylencesi
3) Melezler
4) Dracula
5) Yüce Tanrı Pan
6) Nantucketlı Arthur Gordon Pym’in Hikayesi
7) Deliliğin Dağlarında
8 Cthulhu'nun Çağrısı
9) Yürek Burgusu
10) İtfaiyeci
11) Dokudünya
12) Mathilda
13) Yasa Kitabı ve Yalanlar Kitabı
14) Üç Sahtekar
15) Dr.Jekyll ile Bay Hyde
16) Vampir
17) Şe7t4n
18) Hareket İblisi
19) Golem
20) Cehennemlik Yürek
21) Carmillah
22) Sonbahar Ülkesi
23) Sarı Duvar Kağıdı
24) Cadılar Bayramı Ağacı