En Kadim ve Modern Felsefenin İlkeleri Sözleri ve Alıntıları
En Kadim ve Modern Felsefenin İlkeleri sözleri ve alıntılarını, En Kadim ve Modern Felsefenin İlkeleri kitap alıntılarını, En Kadim ve Modern Felsefenin İlkeleri en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Ağız yürekten taşanı söyler. İyi insan içindeki iyilik hazinesinden iyilik, kötü insan içindeki kötülük hazinesinden kötülük çıkarır." (Matta 12:34-5)
Yaratılış anından itibaren zaman sonsuzdur ve yaratılmış aklın tasavvur edebileceği bir niceliğe sahip değildir. Zaten ezeliyetin kendisi dışında hiçbir başlangıcı olmayan bir şey nasıl sonlu ya da ölçülebilir olabilir ki?
"Toprak, içinde yer alan dünyevi ruhların onun üzerinde egemenliğe sahip olmasına izin vermiştir ki onlara benzesin. Bu nedenle, "Topraktan geldin, toprağa gideceksin," denir ki, bu hem düz anlamda, hem de mecazi anlamda alınmalıdır.."
"Örneğin insan bedeninde yiyecek ve içecek önce kilusa, ardından kana ve sonrasında zihinlere dönüştürülür ki, zihinler kusursuzlaştırılmış kandan başka bir şey değildir.
Bu zihinler, ister iyi olsun ister kötü, her zaman daha ileri bir inceliğe ya da zihinselliğe ilerler. Kandan gelen bu zihinler aracılığıyla görürüz, işitiriz, koklarız, tadarız, dokunuruz, hissederiz, hatta düşünürüz, severiz, nefret ederiz ve yaptığımız her şeyi yaparız.."
"Hiçbir ifade değişmezcesine doğru olamayacaktır, en açık ve en bariz olanı, örneğin şu bile: Bütün, parçaların toplamından daha fazlasıdır ve iki yarım bir bütün eder..."
"Insanlar örneğinde bu daha da barizdir.
Zira iki insan birbirini çok severse, bu sevgi onları birbirine o kadar bağlar ki, onları hiçbir uzaklık ayıramaz ya da bölemez, zira onlar zihin bakımından birbirinde mevcuttur ve birinden diğerine sürekli bir zihin akışı veya türümü vardır, bu onları birbirlerine adeta ip varmış gibi bağlar, birleştirir. Dolayısıyla bir insan neyi severse sevsin-bu ister insan ister havyan ister ağaç ister gümüş ister altın olsun- onunla birleşir ve zihni o şeye geçer.."
". Zira bir şeyi iyi diye adlandırmamızın nedeni bize benzerliğinden ya da bizim ona benzerliğimizden ötürü bizi gerçekten ya da zahiri olarak memnun etmesidir.
Tam da bu nedenle iyi insanlar iyi insanları severler, diğerlerini değil. Zira iyi insanlar kötü insanları, kötü insanlar da iyi insanları sevemezler.."
"Ayrıca ruh/zihin ışıktır ya da kendi düzgün suretine bakan gözdür, beden ise bu sureti alan karanlıktır. Ruh onu gördüğünde, sanki kendisini aynada görmüş gibi olur..."