Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

4 Cilt Takım

Esbab-ı Nüzul: Kur’an Ayetlerinin İniş Sebepleri

Muhammed B. Musa Al-i Nasr

Esbab-ı Nüzul: Kur’an Ayetlerinin İniş Sebepleri Sözleri ve Alıntıları

Esbab-ı Nüzul: Kur’an Ayetlerinin İniş Sebepleri sözleri ve alıntılarını, Esbab-ı Nüzul: Kur’an Ayetlerinin İniş Sebepleri kitap alıntılarını, Esbab-ı Nüzul: Kur’an Ayetlerinin İniş Sebepleri en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Çok soru sormak;
Hz. Peygamber'e sorulan bir soru üzerine âyet veya âyetlerin indirilmesidir. "Gücü yetenlerin Kâbe'yi haccetmesi,Allah'ın insanlar üzerindeki bir hakkıdır"(Ali imran,97) âyeti nâzil olunca sahâbîler, 'Ey Allah'ın Rasûlü! Her yıl mı hac yapacağız?'diye sordular. Hz.Peygamber cevap vermedi. Sahâbîler tekrar tekrar sorunca Hz. Peygamber 'Hayır' dedi ve buyurdu ki: ‘Eğer evet deseydim size her yıl hac yapmak farz kılınırdı.' Bunun üzerine, ‘Ey iman edenler. Açıklanırsa hoşunuza gitmeyecek olan şeyleri sormayın'"(Maide,101) âyeti nâzil oldu." (Tirmizi)
Sayfa 9 - 1.ciltKitabı okudu
Esbâb-i Nüzûlü Bilmenin Olumlu Tarafları;
Esbab-ı nüzûlün Kur’an’ın anlaşılmadığına pek çok faydası vardır. Bunları maddeler hâlinde şu şekilde gösterebiliriz: a. Bu ilim sayesinde,Kur'an’da zikredilen şeylerin hikmetini anlayabiliriz. Bu,mü'minin imanını kuvvetlendirdiği gibi münkirin doğruyu bulmasına da vesile olabilir. b.Bir hükmün yasalaşmasını sağlayan hikmeti açıklar. Ayrıca dinin,toplumun yararına olan umumî maslahatları gözettiği bilinir. c.Sebeb-i nüzûlü bilmek,âyeti işiten kimsenin âyeti daha kolay anlamasına ve ezberlemesine yardımcı olur. d.Ayetler ve sûreler arasında münasebet kurmaya yardımcı olur. e.Sebeb-i nüzûlü bilmek,Kur'ân âyetlerini anlaşılması ve bazı âyetlerin tefsirinde karşılaşılan ve sebeb-i nüzîl bilinmeden çözülemeyen problemlerin giderilmesini sağlayan en etkili yoldur.
Sayfa 21 - 1.ciltKitabı okudu
Reklam
* Abdullah b. Abbâs'in şöyle dediği rivayet edilmiştir: "Cahiliye döneminde şeytanlar,geceleri Safa ile Merve arasında toplanır,oyun oynarlardı. Safa ile Merve arasında putlar da olurdu. İslam gelip hâkim olunca,Müslümanlar 'Ey Allah'ın Resûlü! Safa ile Merve arasında tavaf etmeyiz. Şüphesiz o, cahiliye döneminde yaptığımız bir şirkti' dediler. Bunun üzerine Allah Tealâ”Onları tavaf etmesinde kendisine bir günah yoktur' âyetini indirdi." (Taberi)
Sayfa 112 - 1.ciltKitabı okudu
Hz Osman bin Mazun şöyle söyledi
Hz Osman bin Mazun üzerindeki himayesini bırakıp işkence görünce şöyle söyledi: Allah'ın ahdi Allah ve Resulü'nün zimmeti altında olan müslümanlar için seçilen budur. Her kim buraya girerse kuşkusuz o şiddet ve hüzünle denenecektir!♡
Sayfa 198 - 3.ciltKitabı okudu
Ancak onlar bu ifadeleri ile âyetin hükmünün yalnızca bu olaya veya şahıslara münhasır olduğunu söylememişlerdir. Her ne kadar bir sebebe bağlı olarak inen umumi lafızlı âyetlerin sebeplerine has olup olmadığı tartışma konusu ise de hiç kimse Kitap ve sünnetin umumî lafızların,şahıslara özel olduğunu iddia etmemiştir.
Sayfa 16 - 1.ciltKitabı okudu
Reklam
"Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem zor bir durumla karşılaşınca namaz kılardı."✿⁠ ⁠♡
Sayfa 364 - 3.ciltKitabı okudu
Hz Muaz'ın ayete tevafuğu:)
♡✿⁠ ⁠♡ Zeyd bin Sabit'in şöyle dediği rivayet edilmiştir: Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem bana "Andolsun biz insanı çamurdan süzülüp çıkarılmış bir özden yarattık" ayetini yazdırıyordu. "Sonra onu başka bir yaratılışla insan haline getirdik" ayetine gelince Muaz bin Cebel "Yapıp yaratanların en güzeli olan Allah pek yücedir" dedi. Bunun üzerine Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem gülümsedi:) Hz Muaz,O'na 'niçin güldün?' diye sorunca: Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem "Şüphesiz bu ayet senin dediğin 'Yapıp yaratanların en güzeli olan Allah pek yücedir' sözleriyle son bulmaktadır" buyurdu.
Sayfa 210 - 3.cKitabı okudu
Ömer dedi ki:"Allah'ın dini hakkında taştan daha sert olduğumu gördüm."
Sayfa 63 - 1.ciltKitabı okudu
“Allah sınırını aşanları sevmez"
“Ey İman edenler! Allah'ın size helâl kıldığı iyi ve temiz şeyleri (siz kendinize) haram kılmayın ve sınır aşmayın. Allah sınırını aşanları sevmez" Abdullah b. Abbas'in şöyle dediği rivayet edilmiştir: "Bir kişi,Resalullah sallallâhu aleyhi ve sellem'e gelip "Ey Allah'ın Rasulu! Şu eti yediğim(deve eti) zaman kadınlara karşı şehvenî duygularım harekete geçiyor ve yüzden et yemeyi kendime haram kıldım dedi. Bunun üzerine Allan Teala; "Ey iman edenler! Allah'ın size helâl kıldığı iyi ve temiz şeyleri (siz kendinize) haram kılmayın ve sınır aşmayın. Allah sınırını aşanları sevmez" (Tirmizi)
Sayfa 198 - Maide,87. 2.CiltKitabı okudu
Reklam
"(Rasûlüm!) Sen af yolunu tut, iyiliği emret ve cahillerden yüz çevir.” "Eğer şeytanın fitlemesi seni dürterse hemen Allah'a sığın. Çünkü O, işitendir, bilendir.” •Abdurrahman b. Zeyd'in şöyle dediği rivayet edilmiştir: "(Rasûlüm!) Sen af yolunu tut, iyiliği emret ve cahillerden yüz çevir" âyeti nâzil olunca, Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem "Ey Rabbim ya gazabı (öfkeyi) ne yapacağız?" dedi. Ardından şu âyet nazil oldu: "Eğer şeytanın fitlemesi seni dürterse hemen Allah'a sığın.Çünkü O, işitendir, bilendir. " (Taberanî)
Sayfa 289 - A’râf,199-200 2.ciltKitabı okudu
* Ebû Saîd el-Hudrî’nin şöyle dediği rivayet edilmiştir: "Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem, Necâşî'nin vefat haberi geldiginde, 'Çıkın ve daha önce görmediğiniz kardeşinizin cenaze namazını kılın!' buyurdu. Bunun üzerine çıktık. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem önümüze geçti,biz de arkasında saf tuttuk. Cenaze namazını kıldırdı. Namazı bitirdiğinde,münafıklar 'Şuna bakın! Daha önce hiç görmediği dinsiz bir Hristiyan için namaz kılıyor' dediler. Bunun üzerine Allah Teâlâ; ‘Ehl-i kitaptan öyleleri var ki,Allah'a,hem size indirilene hem de kendilerine indirilene tam bir samimiyetle ve Allah'a boyun eğerek iman ederler. Allah'ın âyetlerini az bir paraya satmazlar. İşte onlar için Rableri katında ecirleri vardır. Şüphesiz Allah,hesabı çabuk olandir' âyetini indirdi." (Taberani)
Sayfa 382 - 1.cilt, Âl-i İmran suresi.Kitabı okudu
Allah sınırını aşanları sevmez(2)
Ebû Malik’in şöyle dediği rivayet edilmiştir: "Bu âyet, helal yiyeceklerden birçoğunu ve kadınları kendilerine haram kılmış olan Osman b. Maz'ûn ve arkadaşları hakkında nâzil olmuştur. Onlardan bazıları,erkeklik organlarını kesmeyi düşünmüşlerdi. Bunun üzerine Allah Teâla; “Ey İman edenler! Allah'ın size helâl kıldığı iyi ve temiz şeyleri (siz kendinize) haram kılmayın ve sınır aşmayın. Allah sınırını aşanları sevmez" (Ebu davud)
Sayfa 199 - Maide,87 2.ciltKitabı okudu
Sofilerin dediğini aktarmış;
Atâ b.Ebî Rabah’ın şöyle dediği rivayet edilmiştir: “Medine’de peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem’e, “İlâhınız tek bir Allah’tır.O’ndan başka ilâh yoktur. O, rahmandır,rahimdir' ayeti indi. Mekke’deki Kureyş kafirleri‘İnsanlara,tek bir ilah nasıl yetebilir?" diye sordular. Bunun üzerine Allah Teâla, 'Şüphesiz! Göklerin yerin yaratılışında,geceyle gündüzün birbiri ardınca gelişinde,insanlara yarar sağlayacak şeylerde,denizde seyreden gemilerde, gökyüzünden indirilip ölmüş toprağı dirilten yağmurda,yeryüzünde yayılan her çeşit canlıda, rüzgârların bulutları evirip çevirmesinde, elbette düşünen topluluklar için deliller vardır.” âyetini indirdi." (Taberi)
Sayfa 116 - 1.ciltKitabı okudu
“İşte kâfirlere yaptıkları böyle süslü gösterilmiştir."
122. "Ölü iken dirilttiğimiz ve kendisine insanlar arasında yürüyebileceği bir ışık verdiğimiz kimse, karanlıklar içinde kalıp ondan hiç çıkamayacak durumdaki kimse gibi olur mu? işte kâfirlere yaptıkları böyle süslü gösterilmiştir." •Zeyd b. Eslem'in, "Ölü iken dirilttiğimiz...”âyeti hakkında şöyle dediği rivayet edimiştir: “Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle etti: ‘Allah’ım! Ebu Cahil b. Hisâm veya Ömer b. el-Hatab ile islam’ı güçlendir.’ Her ikisi de sapıklıkta ölmüş gibiydi. Derken Allah Teala, Ömer'i islâm ile diritti, ona şeref verdi. Ebû Cehil, sapıklıkta ve ölülükte kalmakta ısrar etti.Her ikisi hakkinda bu âyet nâzil oldu." (İbn Ebî Hâtim) • Dahhâk'ın, "Ölü iken diriltiğimiz ve kendisine insanlar arasında yürüyebileceği bir ışık verdiğimiz kimse..." âyeti hakkında şöyle dediği rivayet edilmiştir: Âyette bahsedilen Ömer b. el-Hattab’dır. '... karanlıklar içinde kalıp ondan hiç çıkamayacak durumdaki kimse gibi olur mu? ise kafirlere yaptıkları böyle süslü gösterilmiştir' âyetinde kastedilen ise Ebû Cehil'dir." (Taberî)
En’am,122 2.ciltKitabı okudu
24 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.