Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

F. Nietzsche ve Avrupa Felsefesi

Hans-Jürgen Gawoll

F. Nietzsche ve Avrupa Felsefesi Gönderileri

F. Nietzsche ve Avrupa Felsefesi kitaplarını, F. Nietzsche ve Avrupa Felsefesi sözleri ve alıntılarını, F. Nietzsche ve Avrupa Felsefesi yazarlarını, F. Nietzsche ve Avrupa Felsefesi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Her şey sahte ! diye bağracaksın günün birinde...
72 syf.
7/10 puan verdi
Gawol 1994 te İstanbul'a geliyor ve üniversitede 4 adet konferans veriyor. Bu kitap işte bu 4 konferanstan oluşuyor. Kitapta yazar Avrupa'nın sanayi devrimi ve sonrasındaki yaşamini Nietzschenin eserlerine dayanarak ve onun fikirlerini paylaşarak eleştiride bulunuyor. Avrupa insanı dinden uzaklaşıp Nihilizm batağına düşüyor. Bu inançta her şeyi her değeri reddetme var, dünya bir hiç... Nietzsche önce bu inancı benimsiyor fakat sonrasında bu felsefe hem bireysel hem de toplumsal problemlere neden oluyor, o halde nedir insanı mutlu edecek olan? Tarihsel, sanatsal bakış ile nihilizmi aşmaya çalışıyor. Kitap bitince nihai olana ulaşılamadığıni alıyorsunuz. Kaç bin yıldır var olan insanın hâlâ en basit olgularda dahi şu şudur diyememesi, mutluluğa ulaşamaması, neyin kendisini mutlu edeceğini hâlâ bilememiş olması, birine yapışıp sonra bu da değilmiş diyerek diğerine sarılması. Sorunun kaynağı suyu kulakla içmeye çalışmak bence. Akıl doğruyu yanlıştan ayırmak için insana verilen bir araç, mutlu olmanın yolu ise kalpten geçer. Kalbe hitap eden de vahyin ışığı ile aydınlanmış akıldır. Daha bin yıl geçse dahi filozoflar aynı şeyi kendilerine soracaklar ama İslami çok iyi anlayıp yaşamış Bediüzzaman hazretlerini tanıyan bir insanın aklen kalben araması son bulacaktır. Onuncu on birinci on ikinci ve on üçüncü Söz eserlerini okuyan hak verecektir bu fikrime
F. Nietzsche ve Avrupa Felsefesi
F. Nietzsche ve Avrupa FelsefesiHans-Jürgen Gawoll · Afa Yayınları · 19967 okunma
Reklam
Kör ve anlamsız bir olgular akışına karşın insan, yaşamda amaçlanmaya değer hedefler varmış gibi davranmak zorundadır.
Sayfa 71
Oysa insan sadece ona özgü olan bir zorunluluk ile yani anımsama özeliği ile yaşamak zorunda.
Hayvan sadece içinde bulunduğu anı yaşar, bunun dışında herşeyi unutur ve bu nedenle de -Nietzscheye göre- mutludur.
Sayfa 60
Nihilizmi aşabilmenin tek yolu Nietzsche'ye göre estetik yani sanattır ( Üretmek)
Reklam
Öyle görünüyor ki insan özgürlüğünün bedelini dünyanın anlamsızlığı ile ödemek zorunda.
Sayfa 38
Kur'an'ın Rumeliye kadar uzanan etkisini en iyi biçimde yansıtan İstanbul'un sayısız camileridir. Bu gerçek, İslam'ı" ahlakı tanımayan Bedevinin anlamsız Tanrı" öğretisine benzeten Atatürk'ün katı karşı çıkışı ile Türk yaşamından koparılıp atılamaz. Hans Jürgen Gawoll
Sayfa 12 - Münzevi hâşâ der...
Ama felsefenin ödevi yeni bir amaç bulmak olduğu sürece felsefe bir bilim olamaz.
Sayfa 27
Attığınız her adımda o pis, çirkin sokak köpeklerinden birine rastlarsınız. Gawol( İstanbul 1994)
Reklam
Nietzsche, daha yüksek ve karma kültürlerde(sınıflı toplumlarda), efendi ve köle ahlaklarının geliştiğini ve bunların genellikle tek bir kişide yan yana var olduğunu savunur. Hükmedenler, büyüklük ve güç gibi rütbeleri belirleyen var olma durumlarını yücelterek efendi ahlakını belirlerler. Hükmedilenler, var olmanın yüküne katlanmalarına yardımcı olacak merhamet, tevazu ve sabrı vurgulayan bir köle ahlakı yaratırlar. Efendi ve köle birbirine ters düşen ahlak tanımlarına sahiptirler: Efendiye göre "iyi" insan korku telkin eder; köleye göre "kötü "insan korku telkin ederken, iyi insan zararsızdır. Ancak Nietzsche bu ahlak tiplerini aşabileceğimizi söyler; özgürleşmiş kişi, mevcut iyi ve kötü tanımlar- nin ötesine geçer ve kendi tanımlarını yaratır. Nietzsche, dürüst- lük, cesaret, özdisiplin, güç ve cömertliği kendi ahlaki değerleri olarak saptar. F.Nietzsche
Her türlü kötülüğü beklerdim senden; bu yüzden istedim senden iyiliği.