Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Felsefeye Davet 1 - Antik Felsefe

Veysel Atayman

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
...ancak ben ve benimkiler için... en üst zenginlik adalettir... Adalet iyinin tezahür biçimidir.
Bundan sonra Lucretius ruhun da beden gibi ölümlü olduğuna dair çeşitli kanıtlar getirir. Bu kanıtlardan bazıları zihnin bedenle birlikte doğup ve onunla birlikte yaşlanması, onunla birlikte ölmesi; bedenin hasta olması gibi aklın da endişe, acı ve korku duyabilmesi, şarabın ruhu etkilemesi (ruhun cismi yapıda olduğuna dair kanıt); tıbbın bedeni olduğu kadar ruhu da maddi bir şey gibi iyileştirmesi; ruhun ölümsüz olması için beş duyuya sahip olmasının gerekmesi, ruh ölümsüzse önceki yaşamımıza dair bir şeyler hatırlamamızın mümkün olması; ölümsüz bir ruhun bedenin değişmesiyle birlik­te değişikliğe uğramayacağı; ölümlü bir şey ile ölümsüz bir şeyin birleşmesinin mümkün olmadığı gibi argümanlardır bunlar. Ruh da beden kadar acı çekebilir, hastalanabilir, dış etkilere açıktır ve beden kadar ölümlüdür.
Sayfa 173Kitabı okudu
Reklam
Ve kuşku her zaman "yukarıdakileri" huzursuz eder. Kuşku, bilinenle, öğre­tilenle, söylenenle yetinmemek demektir ve bu kuşkuyu öğretmek, yukarısı için felaketlere bile yol açabilmiştir.
Sözgelimi, dünya yanıp sönen, tekrar tutuşan bir ateştir.
Demokritos
Eksik (sıradan) bir insana itaat etmek rezalettir (felakettir).
Ayrıntı yayınları
İnsan içine dönerse her şeyi bulacaktır.
Hakikat dışta bir yerde değil, insanın bizzat içindedir. (Augustinus)
Ayrıntı yayınları
Reklam
Özgür irade masadan uzaklaşır
Tanrı kadiri mutlaksa; sen iyi olacaksın sen de kötü, diye baştan belirliyorsa, insanın ilkece özgürlüğünü bu anlayışla teoloji nasıl bağdaştırmaktadır?
Ayrıntı yayınları
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.