Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Doğa Bilimleri, Felsefe ve Metodolojisi

Felsefeye Giriş - 1

Hilmi Ziya Ülken

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
***** Her şeyin aslı sevgi (aşk) ve kindir. Unsurları sevgi birleştirir, kin dağıtır. *****
Sayfa 168 - İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
***** “Bütün bildiğim hiçbir şey bilmediğimdir.” “Kendini bil!” Sokrates *****
Sayfa 186 - İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Bu Ülke için bir Reçete...
Ayrı ayrı kapılardan aynı binaya girilebileceği gibi, ayrı ayrı yollardan da aynı felsefi problemlere nüfuz etmek mümkündür. Bunlardan hangisinin daha doğru olduğu gibi bir soru karsısında Gazalî’nin misalini hatırlarız: Birtakım körlerin önüne bir fil getirmişler, bunlardan her birinden onu tarif etmesini istemişler. Kimi fili bir çuval, kimi bir mızrak, kimi bir sütun veya bir dağ diye tarif etmiş. İşin doğrusu bu tasvirlerden her biri bir bakımdan doğru olmakla beraber hepsi ayrı ayrı eksiktir. Doğrusu onların bütünündedir.
Sayfa 96 - İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
***** Yokluk yoktur. Ayrıca eğer yokluk olsaydı, varlık olmayacaktı. Zira önermeler birbirine zıttırlar ve yokluğun olduğu söylenirse, buradan varlığın olmadığı sonucu çıkacaktır. *****
Sayfa 181 - İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
** Matematik düşünce mantığın aradığı kesinlik ve verimliliğe en çok sahip olan bilgi alanıdır. Bundan dolayı yeni mantıkçılar mantık ile matematiği birleştirmeye çalışmışlardır. ***
Sayfa 358 - İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Felsefe deyip geçme !
* İnsanlar serveti, zenginliği sevmekle aynı zamanda bir kısım malı sevmeyebilirler. Güzelliği sevmekle beraber filan güzel kadını sevmeyebilir. *
Sayfa 252 - İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Kitlenen Felsefenin Anahtarı işte Bu !
Olgu hakikati ve akıl hakikatinin yetmezliğini gören İslam filozofu bunları inanç hakikati ile tamamlamak istiyor. Gazalî’ye göre bir dışarıya çevrilmiş, duyulara ve akla dayanan “dış gözü” vardır ki, bununla duyu ve akıl ilimleri kurulur. Bir de içeriye çevrilmiş yine aklın ince bir sezgi halindeki “iç gözü” vardır ki, bu da kalbin gözüdür. Kalbin gözü ile insan tecrübe ve ortak akıl alanını aşar. İnancın kabul ettiği hakikatleri açıklar. Gazalî’de “kalbin gözü” olgu ve akıl hakikatleri arasında ahengi kuracak olan, aşkınlık alanına çevrilen felsefi sezgidir. Gazalî’nin bu ince tahlilleri ne yazık ki İslam filozofları ve kelamcıları arasında yeter derecede taraftar bulamadı.
Sayfa 218 - İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.